Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Menaj à trois“ Secretul succesului pentru cei care au îndrăzneala să încerce (I)

15 Aprilie 2010




Sorina Bera
Director Services Management
Business Information Systems


Pentru început, vă prezentăm personajele: o bancă obişnuită, o companie obişnuită, un furnizor de soluţii şi servicii fără astâmpăr.


Orice bancă obişnuită îşi doreşte (măcar şi numai atunci când, în intimitatea ei, se priveşte în oglindă) să nu mai fie atât de obişnuită, să găsească sursa de îndrăzneală şi să spargă tiparele, să devină acea bancă şic, atrăgătoare şi cu vino-ncoace, căreia nimeni să nu îi poată rezista.


Orice companie obişnuită şi-ar dori o viaţă mai buna, mai uşoară, în care să nu mai fie victima diferitelor modalităţi de comunicaţie, câte una pentru fiecare bancă parteneră sau tip de serviciu financiar utilizat, în care să depună mai puţin efort în relaţia cu băncile partenere şi, de ce să nu o recunoască, în care să îşi poată permite să pună şi un ban deoparte, pentru mofturile proprii.


Un furnizor de soluţii şi servicii fără astâmpăr, prin definiţie, nu are astâmpăr, se mişcă în permanenţă şi caută în permanenţă motive să nu stea pe loc. Se uită în permanenţă în stânga şi în dreapta şi, atunci când îşi găseşte partenerii potriviţi, le face propuneri curajoase.


O astfel de propunere este cea numită generic SCORE (Standardised Corporate Environment).


Ce înseamnă SCORE din perspectiva corporaţiei? Înseamnă posibilitatea de a standardiza şi unifica sistemele de comunicaţie cu băncile partenere, a centraliza operaţiile de trezorerie, a automatiza obţinerea extraselor de cont, a îmbunătăţi procesul de autorizare a plăţilor, a centraliza executarea operatiilor FX şi, nu în ultimul rând, posibilitatea de a reduce semnificativ costurile de operare.



Fig. 1 – Corporaţie “fără” SCORE


Ce înseamnă SCORE din perspectiva unei bănci? Înseamnă în primul rând puterea de a oferi clienţilor săi şansa ca aceştia să ţintească spre beneficiile enumerate mai sus.


Pentru ca o astfel de relaţie, de tip “menaj a trois” să funcţioneze, cine ar trebui să aibe iniţiativa: banca, corporaţia, furnizorul de soluţii şi servicii? Răspunsul corect depinde de conjunctură. Dacă banca este informată şi pregătită să ofere servicii SCORE, atunci ea va lansa corporaţiilor invitaţia de a deveni parteneri. Dacă o corporaţie este informată şi interesată să ţintească spre beneficiile SCORE, ea va solicita băncii un pachet de servicii potrivit mofturilor sale. (Atenţie însă, că ea, corporaţia, poate fi capricioasă şi, dacă o bancă nu îi poate satisface mofturile, cu siguranţă că va fugi în braţele alteia.) Dacă numai furnizorul de soluţii şi servicii este informat şi conştientizează care pot fi avantajele tuturor părţilor într-o relaţie SCORE, atunci îşi va face o datorie de onoare din a împărtăşi “secretele SCORE” atât băncilor, cât şi corporaţiilor în căutarea partenerilor potriviţi.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite