Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

ANCOM schimbă procedura de rezolvare a litigiilor

20 Aprilie 2010



ANCOM lanseaza spre consultare publica un proiect de decizie pentru modificarea procedurii de solutionare a litigiilor care intra in sfera de competenta a ANCOM. Aceasta modificare a fost determinata de numeroasele schimbari la nivel legislativ si de necesitatea identificarii unor solutii la diversele probleme legate de procedura de solutionare a litigiilor cu care ANCOM s-a confruntat din anul 2003 pana acum. Autoritatea aplica inca din anul 2003 o procedura administrativ-juridictionala, facultativa si gratuita de solutionare, atat a litigiilor care apar intre furnizorii de retele si servicii de comunicatii electronice cu privire la drepturile si obligatiile stabilite de legislatia din domeniul comunicatiilor electronice, precum si a litigiilor dintre utilizatorii finali si furnizori de servicii de comunicatii electronice ocazionate de aplicarea Legii nr. 304/2003 pentru serviciul universal si drepturile utilizatorilor cu privire la retelele si serviciile de comunicatii electronice.


Catalin Marinescu ANCOMCa urmare a modificarilor legislative din domeniul serviciilor postale, procedura propusa astazi nu mai contine prevederi referitoare la competenta ANCOM de a solutiona litigiile dintre furnizorii de servicii postale si litigiile dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii postale. De asemenea, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, care stabileste modalitatea de solutionare a litigiilor prin intermediul procedurii de mediere, precum si conditiile pentru ca un tert sa poata solutiona diverse litigii in calitate de mediator, Autoritatea apreciaza ca in actualul proiect de decizie nu trebuie sa se mai regaseasca dispozitii care sa stabileasca atributii pentru ANCOM in vederea solutionarii litigiilor ce intra in competenta sa, prin intermediul procedurii de mediere.


In competenta ANCOM raman astfel doua mari categorii de litigii, si anume litigiile dintre furnizorii de retele sau de servicii de comunicatii electronice, pe de o parte, si litigiile dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, pe de alta parte.


Pentru ca procedura de solutionare a litigiilor sa fie mai rapida si eficienta, Autoritatea a introdus prevederi referitoare in special la termenul de perimare a actiunii introduse in fata ANCOM si la conditiile in care se poate efectua cererea de reanalizare a solutiei preliminare. De asemenea, la solicitarea ANCOM, in cazul in care sesizarea nu este realizata potrivit cerintelor din proiectul de decizie, reclamantul are posibilitatea de a o completa intr-un anumit termen, sanctiunea respingerii cererii intervenind abia in momentul in care reclamantul nu efectueaza completarile necesare in termenul acordat de ANCOM. In acest caz, termenul de 4 luni de solutionare a litigiului va incepe sa curga de la data completarilor sau precizarilor realizate de reclamant.


Proiectul de decizie contine si o procedura dedicata exclusiv solutionarii cererilor privind dispunerea de masuri cu caracter provizoriu, spune presedintele ANCOM, Cătălin Marinescu (foto). De asemenea, au fost introduse dispozitiile speciale in masura sa clarifice regimul informatiilor confidentiale transmise de catre furnizori cu ocazia solutionarii litigiilor.


In ceea ce priveste procedura de solutionare a litigiilor dintre utilizatorii finali si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, care este o procedura scrisa si gratuita, Autoritatea, pentru a veni in sprijinul utilizatorilor finali si pentru o solutionare mai rapida a sesizarilor acestora, a introdus prevederi referitoare la continutul minim obligatoriu al sesizarilor inaintate ANCOM in vederea solutionarii litigiilor ocazionate de aplicarea Legii nr. 304/2003 si nerezolvate pe cale amiabila cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Astfel, ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor finali si un formular de sesizare, care nu este obligatoriu, dar care poate servi drept model cu privire la categoriile de informatii care trebuie aduse la cunostinta ANCOM.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite