Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Farmaciile Help Net functioneaza doar conectate la server

04 Mai 2005



Sistemul informatic implementat in lantul de farmacii HelpNet a fost cumparat de la CriSoft in 1999, dezvoltat ulterior intern de departamentul IT in functie de necesitatile aparute. Farmaciile sunt conectate intre ele printr-o retea informatica si un software performant astfel incat in orice moment se poate cunoaste stocul de medicamente existent in oricare dintre farmacii. Sistemul informatic implica serverul central cu baza de date Oracle avand ca si clienti farmaciile conectate pe server. Practic, in lipsa conexiunii, o farmacie nu poate functiona. In functie de importanta farmaciei se asigura conectarea prin doi sau trei furnizori de Internet – respectiv RDS, Astral Telecom si Poste Telecom – sporind astfel garantia unei bune functionari.
In sediul central se poate urmari in orice moment ce se intampla in tara in fiecare punct de vanzare – spre exemplu schimbari de preturi, optimizari cu furnizorii etc. Departamentul de vanzari poate urmari fiecare persoana care vinde in orice farmacie, baza de date este online, actualizandu-se periodic promotiile. Tot din modulul vanzari se face raportarea electronica a retetelor cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. „Avand in vedere criza retetelor gratuite, pentru a ajuta clientii, programul informatic poate recomanda cel mai ieftin produs sub aceeasi denumire comuna internationala (DCI)“, a exemplificat Cosmin Barbu, coordonator IT HelpNet Farma SA.


Securitate sporita a platii cu cardul
Informatiile de pe carduri pot fi verificate online pe serverul bancii intrucat POS-urile si casele de marcat sunt conectate la calculator, astfel vanzarile devin mult mai sigure. Clientul care cere un anumit medicament este redirectionat sau este informat cand poate gasi suficienta cantitate din produsul solicitat in functie de orarul transportatorilor si de depozitul unde se afla. „Acest lucru este extrem de util pentru farmacistii nostri in relatia cu clientii; in acest mod, accesul la medicamentele cu circulatie mai redusa este facilitat, clientii fiind indreptati catre cea mai apropiata farmacie Help Net unde se afla medicamentul cautat, scutindu-i de demersuri inutile. De altfel, este extraordinar ca cei mai multi clienti au inceput deja sa cunoasca acest serviciu pe care il oferim si cer ei sa li se recomande cea mai apropiata farmacie cu medicamentul cautat. Tot electronic se face si reactualizarea comenzilor de produse catre furnizori de cate ori stocurile se apropie de zero”, a completat Claudia Ion, PR manager.


Ai nevoie de medicamente? Comanda pe site!
Dupa o verificare telefonica HelpNet iti livreaza medicamentele sau produsele cosmetice la domiciliu daca ai facut comanda pe unul din cele doua site-uri: www.farmaciaonline.ro si www.cosmeticeonline.ro. „Acest proiect a demarat la sfarsitul anului trecut si are un numar constant de adepti pe luna. Sistemul de livrare este foarte bine pus la punct, comanda fiind onorata intr-o perioada de timp optima“, a spus Claudia Ion. Deocamdata, plata se face cash in momentul livrarii fiind trei agenti care asigura transportul la domiciliu, insa se intentioneaza introducerea platii cu cardul prin POS-uri mobile sau direct pe site. In plus, orice client care comanda astfel, primeste reducerea de 5% acordata clientilor fideli.


Circa un milion de dolari pentru 5% reducere pentru fidelitate
„Cardurile de fidelitate sunt functionale din 2002 fiind fabricate in Germania si aduse la noi prin firma Valprint la pretul de 1 euro pe bucata. Sunt insa extrem de utile intrucat permit urmarirea clientilor, organizarea de promotii, a diferite programe de discounturi“, ne-a declarat coordonatorul IT. Cardul de servicii Help Net ofera un discount de 5% tuturor clientilor fideli la produsele cumparate in farmaciile lantului. Daca la prima vedere procentul de 5% nu pare foarte impresionant, pentru Help Net inseamna, raportat la cifra de afaceri de aproximativ 20 de milioane de dolari, suma de 1.000.000 de dolari investiti numai in reducerea acordata clientilor. La aceasta suma se adauga costul cardurilor, serviciile gratuite oferite clientilor, promotiile si toate mecanismele utilizate pentru fidelizarea clientilor.
„Baza de date oferita este pentru noi un instrument excelent de cunoastere a clientilor nostri fideli, prin analize socio-demografice a acestora: sex, varsta, venit, profesie, localitate si numar de copii. In ultima instanta, consumatorul este cel care beneficiaza in urma acestei segmentari, deoarece avem posibilitatea sa personalizam oferta noastra in functie de preferintele si necesitatile fiecarui client. Un exemplu foarte elocvent este cel al mamicilor, care sunt foarte interesate de toate produsele si serviciile noastre adresate cresterii si ingrijirii copiilor. Faptul ca o retea atat de mare de farmacii cum este Help Net are o adresabilitate atat de larga, posibilitatea transmiterii unui mesaj relevant pentru fiecare categorie de consumatori este pana la urma un serviciu oferit acestora“, a subliniat Claudia Ion.
Exista un server central si un server pentru farmacii, iar replicarea de date se face automat prin intrari si iesiri. Astfel se realizeaza controlul asupra corectitudinii datelor cu actualizare periodica. Pentru o functionare optima serviciul de helpdesk are un program zilnic de la ora 8 la 22, iar pentru probleme urgente poate interveni coordonatorul IT pe serverul central printr-o conexiune Zapp sau administratorul de retea care se deplaseaza in farmacii. Atunci cand problemele aparute depasesc atributiile helpdesk-ului, pentru probleme de conectare la retea se ia legatura cu furnizorul de Internet.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
costel chebac
se poate face plata si la domiciliu la oficiul postal
31 Ianuarie 2010, 01:48:53