Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Alba Iulia se transformă īn E-Prim@ria Alba Iulia

02 Mai 2010



Primăria Alba Iulia a demarat, anul trecut, un proiect extrem de complex pentru modernizarea infrastructurii IT şi a soluţiilor de comunicare online şi comunicare digitalizată din cadrul primăriei. Este vorba de implementarea unui sistem GIS pentru departamentele Urbanism, Patrimoniu, Registru Agricol, precum şi de implementarea unui sistem modern de management al documentelor, managementul fluxurilor de activităţi sau arhivarea electronică a documentelor.

Proiectul „Servicii eficiente de e-administraţie şi managementul teritoriului pentru primăria Alba Iulia” este cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Organism Intermediar pentru Axa Prioritară 3 – „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”, din cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice – Investiţii pentru viitorul dumneavoastră!”.


Asociaţia de firme câştigătoare a licitaţiei pentru acest proiect a fost compusă din Industrial Software şi Intergraph Computer Services. Valoarea totală a proiectului este de 2.306.085 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.743.654 lei. Implementarea proiectului a început în 30 septembrie 2009 şi durează 17 luni. Contractul a fost semnat pe 28 decembrie 2009 şi va fi executat până la finalul lunii decembrie 2010.


„Este o practică de peste 10 ani a Municipiului Alba Iulia să apeleze la surse de finanţare externe bugetului local, iar soluţiile nerambursabile (în special din surse europene şi guvernamentale) au fost o prioritate pentru noi, înţelegând importanţa atragerii acestora în dezvoltarea comunitară a municipiului sau a serviciilor publice pe care le oferim în comunitate”, menţionează Nicolaie Moldovan, manager de proiect, şef Serviciu Proiecte Comunitare, Direcţia Programe, Primăria Alba Iulia.



Nicolaie Moldovan,
Manager de proiect



Sistem GIS pentru atragerea investitorilor

Primăria Alba Iulia va crea, astfel, baze de date despre teritoriu, care vor constitui punctul de plecare pentru realizarea Bazei de Date Urbane a Municipiului Alba Iulia.


De asemenea, odată cu implementarea soluţiilor GIS, primăria speră să atragă un număr mai mare de investitori, prin oferirea posibilităţii de acces direct şi de la distanţă la informaţii de interes economic şi general, prin vizualizarea unor hărţi tematice prin intermediul Portalului Internet. Posibilii investitori vor putea vizualiza reglementările specifice de urbanism şi de identificare a zonelor cu potenţial investiţional. Pentru municipiul Alba Iulia acest lucru reprezintă un avantaj competitiv faţă de alte Unităţi Administrativ Teritoriale din aceeaşi regiune, care nu dispun de mijloace de „marketing” online.


Soluţia GIS se integrează la nivel de urbanism cu soluţia de document management şi la nivel de patrimoniu cu o soluţie de patrimoniu, care rezolvă partea de încadrare bugetară. În ceea ce priveşte registrul agricol există atât o aplicaţie economică, registrul agricol economic, cât şi registrul agricol geospaţial.


Unul dintre principalele avantaje ale creării unei baze de date unice este că mai multe departamente contribuie cu informaţii, care pot fi vizualizate imediat ce sunt introduse. Este vorba, aşadar, de fluxuri de lucru corelate, iar informaţia poate fi consultată imediat pentru luarea de decizii. Un alt avantaj este că o parte din informaţie pot fi dusă şi către cetăţeni, ori sub forma unui portal public, ca în cazul Primăriei Alba Iulia, ori sub forma unui centru de informare pentru cetăţeni.


„Toate soluţiile GIS, precum şi celelalte componente ale proiectului (de exemplu managementul fluxului intern de documente, ghişeul virtual) au fost alese din motivaţia strategică a managementului Primăriei şi Consiliului Local de a fructifica avantajele tehnologiei şi informaţiei, în interesul transparentizării şi eficientizării serviciilor publice, pe care le oferin cetăţenilor, agenţilor economici, altor instituţii cu care interrelaţionăm în activităţile noastre. Documentele de dezvoltare ale Municipiului Alba Iulia consacră în contextul opţiunii de bună guvernare şi administraţie publică modernă, importanţa digitalizării informaţiilor vehiculate de către administraţia publică locală, creşterii calităţii şi celerităţii transmiterii acestora către cei interesaţi şi, nu în ultimul rând, accesibilitate crescută în dobândirea lor”, mai spune Nicolaie Moldovan.


Pentru instituţie, beneficiile sunt evidente: reducerea costurilor de furnizare a informaţiilor şi serviciilor, creşterea eficienţei muncii – timp mai scurt de procesare, reducerea aglomeraţiei de la ghişee, reducerea numărului de erori şi plângeri, colectarea mai rapidă a informaţiilor şi taxelor de la cetăţeni, posibilităţi de creare a unor servicii noi, de integrare a proceselor, de automatizare etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite