Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Alba Iulia se transformă în E-Prim@ria Alba Iulia

02 Mai 2010




La rândul lor, cetăţenii vor avea acces direct la informaţii de interes public prin Portalul Internet al Primăriei şi vor evita astfel procedurile birocratice prin reducerea timpului de rezolvare a solicitărilor şi a numărului de deplasări necesare pentru rezolvarea unei probleme.


„Aş vrea să rezum foarte simplu avantajele soluţiilor IT propuse prin proiectul nostru de cele două firme – E- Prim@ria@ Alba Iulia la un click distanţă! Accesul direct, în timp real, 24 de ore din 24, simplu, comod, gratuit la baza de date urbane a oraşului – proprietăţi, utilităţi stradale, patrimoniu, regimuri de construire, inventare, la certificate, avize, acorduri, răspunsuri la petiţii etc.”, adaugă Nicolaie Moldovan.


Planuri de viitor

Foarte încântat de beneficiile sistemului GIS pe care îl implementează, primarul municipiului Alba Iulia se gândeşte deja la extinderea acestuia, cu soluţii specifice pentru Poliţia Comunitară şi gestiunea investiţiilor.


„Evident că intenţia noastră este de a extinde acest proiect. Subsumabil Strategiei de informatizare a administraţiei locale a Municipiului Alba Iulia (2007), opţiunea de continuare a fost deja materializată într-o altă aplicaţie, care a fost depusă spre finanţare în cadrul POS CCE. Axa 3. DMI.3.2, în toamna anului 2009. În prezent, aplicaţia este în faza de evaluare tehnico-economică. Continuarea are la bază un buget de peste 1 milion de euro şi se referă esenţialmente la extinderea funcţionalităţilor sistemelor existente şi a numărului de departamente utilizatoare ale acestor soluţii, cât şi la implementarea unor noi platforme tehnologice care să completeze arhitectura sistemului informatic existent. În cazul GIS, este vorba de extinderea funcţionalităţilor GIS pentru alte compartimente din cadrul Primăriei, prin care să se permită atât accesul acestora la Baza de Date Urbane existentă, cât şi îmbogăţirea bazei de date urbane cu informaţii specifice altor compartimente ale Primăriei – informaţii care pot fi oferite şi cetăţenilor, prin publicarea hărţii digitale în Portalul internet al instituţiei”, spune Nicolaie Moldovan.


Proiectul îşi propune furnizarea de servicii publice on-line către cetăţeni şi mediul de afaceri, prin intermediul unui Dispecerat, a unei soluţii CRM şi a integrării serviciilor electronice în Portalul internet al instituţiei, precum şi eficientizarea activităţilor interne ale Primăriei, utilizând mijloace specifice IT&C, prin extinderea sistemului de managementul documentelor, de gestiune geospaţială a informaţiei, prin implementarea unei soluţii software pentru management al activităţilor de asistenţă socială şi prin implementarea unor facilităţi de lucru colaborativ în Portalul intranet al instituţiei (acces integrat la aplicaţiile sistemului informatic construite în tehnologie web, pentru obţinerea de informaţii integrate din mai multe subsisteme funcţionale: CRM, Managementul documentelor, GIS; lucru colaborativ cu documente şi planificarea programului de lucru pentru angajaţii Primăriei).



Mircea Hava

„Beneficiarii proiectului sunt cetăţenii Municipiului Alba Iulia, alte persoane fizice şi juridice care deţin proprietăţi în Municipiul Alba Iulia, investitori privaţi, personalul aparatului de specialitate al primarului, precum şi angajaţii serviciilor publice din subordinea Consiliului Local. Ne preocupă îmbunătăţirea calitativă şi eficientă a relaţiei cu toţi beneficiarii activităţilor noastre, dar şi adaptarea logisticii comunicaţionale din Primărie la cerinţele unei administraţii locale reformate, capabile să susţină procesul de descentralizare şi compatibilă cu evoluţiile din domeniul tehnologiei informaţiilor”, a declarat Mircea Hava, primarul Municipiului Alba Iulia.


Funcţionalităţi Şi beneficii ale proiectului

- Centralizarea tuturor informaţiilor despre cetaţeni
- Realizarea unui Dispecerat multimodal de relaţii cu cetăţenii (Dispecerat pentru servicii municipale)
- Extinderea capabilităţilor de management electronic al documentelor şi de acces la arhiva electronică de documente pentru toţi angajaţii Primăriei, eficientizarea fluxurilor interne de documente.
- Extinderea funcţionalităţilor GIS pentru alte compartimente din cadrul Primăriei
- Realizarea unui Portal intranet
- Modernizarea şi creşterea capacităţii Serviciului de Asistenţă Socială
- Modernizarea infrastructurii hardware şi software de bază
- Creşterea securităţii sistemului informatic şi a datelor gestionate de acesta



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite