Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

ATIC critică eliminarea facilităţilor din IT

12 Mai 2010

Vasile Baltac ATICAsociatia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatii - ATIC avertizeaza asupra consecintelor negative ce vor surveni in urma deciziei de a elimina scutirea de la plata impozitului pe venit acordata unor categorii de programatori. Romania este inca afectata de fenomenul decalajului digital, fiind la covarsitoarea majoritate a indicatorilor societatii informationale pe locurile 26 sau 27 din 27 tari ale Uniunii Europene. Ultimele statistici arata un consum de produse de tehnologia informatiei de numai 0,82% din PIB (2009), din care programe informatice 0,2%, jumatate din media Europei de Est. Criza va accentua decalajul digital prin reducerea investitiilor, si din pacate si prin decizii de anulare a uneia din putinele masuri de stimulare a sectorului IT.

Reamintim ca masura scutirii de impozit a veniturilor programatorilor a fost adoptata la cererea comunitatii profesionale IT in anul 2001 si efectele au fost vizibile prin cresterea semnificativa a numarului de investitori romani si straini, reducerea emigratiei specialistilor romani din IT, dezvoltarea rapida a industriei de profil cresterea semnificativa a exporturilor in domeniu. In aceste conditii, industria de IT din Romania este unul dintre sectoarele competitive pe piata mondiala si care poate rezista competitiei internationale in perioade de criza, multe firme reorientand investiile in software si servicii catre Romania.

Anularea facilitatii acordate programatorilor va conduce la scaderea competitivitatii si reducerea exporturilor de valoare adaugata mare, un nou exod al specialistilor IT comparabil cu cel din anii 1990 si diminuarea ritmului de modernizare a Romaniei prin cresterea costurilor software si aplicatii IT. Consideram ca acesta facilitate trebuie privita ca o investitie in competitivitatea intregii industrii romanesti, investitie care a adus avantaje Romaniei si care poate aduce in continuare in conditiile mentinerii neschimbate a facilitatii.

Constatam ca desi se afirma ca in prezent nu se majoreaza taxele , anularea facilitatii amintite reprezinta in fapt o crestere cu 16% a impozitului pe salariu al programatorilor calificati. Cu o totala intelegere fata de situatia economica a Romaniei solicitam fie eliminarea din lista FMI a desfiintarii facilitatii acordate programatorilor, fie limitarea acestei eliminari la anul 2010.

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)