Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Nu Exit, Nu Emerging, Nu listare la Bursa

17 Mai 2005



Furia achizitiilor si a fuziunilor de pe piata globala IT&C a implicat in ultima vreme si unele companii romanesti. Sunt voci care spun ca apropiata aderare la UE va insemna din acest punct de vedere o oportunitate pentru acele companii sau produse informatice care isi dovedesc competitivitatea si atractivitatea pentru investitorii din afara. Pe de alta parte, se pune din ce in ce mai stresant intrebarea daca in contextul globalizarii si al cresterii la cote imprevizibile a concurentei pe o piata IT&C inca in recesiune, firmele romanesti vor rezista in structura actuala, fara asocieri si intariri, infuzii de capital sau aport de “know how” strain. Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic este de alta parere: ...”sa nu faci schimbari acolo unde lucrurile merg bine !”


Gabriel Marin la Omnilogic Partners Meeting 2005
OMNILOGIC PARTENERS MEETING a avut loc in zilele de 15-17 aprilie, in cochetul hotel Ana din Sibiu. Peste 200 de invitati, parteneri si distribuitori, au audiat prezentarile noutatilor de sezon ale unor producatori mondiali de prima mana. Sesiunile de comunicari s-au desfasurat in doua sali alaturate, pe tematici din sfera IT&Retail si respectiv Networking, adica doua mari zone de interes si operare pe piata ale Omnilogic. Ordinea intrarii in scena a vorbitorilor a fost pentru IT&Retail: HP (Gabriela Mladin), SUN (Mihai Dumitrescu), Corel (Szlwia Tomalska), IBM(Marius Dogaru), Kingston (Bogdan Motas), Lexmark (Daniel Stefan) sau Xerox (Oana Roman si Remus Dosa) iar la sectiunea networking: RAD (David Varsano), Cisco Systems (Cristian Petrescu), Check Point ( Piotr Stepniak), Nortel (Ovidiu Seceleanu), SMC (Daniela Enghel) si Novell (Claudiu Borsan). De asemenea, remarcabile prezentarile lui Catalin Stefanescu pe tema iStore, din deschiderea sesiunilor pe ateliere si respectiv Sebastian Banica (Oportunitatile oferite de Omnilogic pentru sectorul IMM) care a incheiat practic seminarul.


Cuvantul de deschidere l-a avut Gabriel Marin, care a trasat principalele linii de perspectiva in evolutia relatiei cu partenerii si distribuitorii. Dupa ce a trecut in revista mai intai faptele cele mai semnificative petrecute pe piata interna si mai ales mondiala in acesti ani, au fost desprinde apoi concluzii corecte pentru un mers inainte dupa o orientare pragmatica, realista, intr-un business mult mai putin profitabil acum decat in urma cu zece ani. A fost un discurs consistent, bazat pe experienta si intelepciunea acumulate de companie in 12 ani de activitate, in care a detinut neintrerupt pozitia fruntasa in top. A fost un discurs deschis la dialog si transparent, care a cautat sa analizeze si evalueze impreuna cu toata lumea prezenta, lucid, activitatea retelei de distributie, marile schimbari din acest sector si sa gaseasca strategii, sa semnaleze oportunitati si tendinte. Dialogul a reusit sa stranga randurile celor aflati de multi ani umar langa umar alaturi de Omnilogic si sa dea ceea ce o mare adunare poate sa dea: sentimentul de unitate si liantul necesar unei mari organizatii.


Adresandu-se directorilor prezenti si patronilor firmelor distribuitoare din reteaua Omnilogic, Gabriel Marin a subliniat importanta pe care o da Canalului, mentionand ca impreuna cu acesta (deci indirect) a realizat in 2004 un volum de cca 120 milioane EUR, pe diverse verticale de tehnologie si de industrii, deci peste 90% din cifra totala, fata de numai 9 milioane EUR realizati direct de Omnilogic pe sectoare selective, speciale, cum sunt Apararea, sectorul Guvernamental s.a., unde oricum, din motive mai ales de securitate, nu sunt acceptati decat 4-5 competitori.
Au fost reafirmate si intarite principiile profesionale si etice de colaborare cu reteaua, reguli ale unui joc pana acum de succes. A fost reafirmata vointa Omnilogic de a continua fara nici un fel de “inovatii” activitatea sa. “Vom respinge orice tentativa de divizare a business-ului, nu intentionam nici sa vindem Omnilogic si nu avem nici strategii de exit prin listare la Bursa. Nu credem ca un aport de 10 sau 20 de milioane infuzie de capital ne poate majora cota de piata sau ne poate mari business-ul semnificativ. Am avut propuneri si de la fonduri de investitii, am avut propuneri de “emerging-uri”. Nu le-am dat curs pentru ca nu credem in posibilitatea unei cresteri spectaculoase a afacerii pe o piata reala nu mai mare de 400 de milioane, daca nu socotim investitiile din zona telecom. Dorim sa pastram stabilitatea afacerii si continuitatea modelului creat cel putin 5-10 ani de acum incolo”, au fost asigurarile si angajamentele clar enuntate de Gabriel Marin in fata asistentei.


Aflandu-ma printre putinii privigiliati din presa invitat la acest eveniment, la care de obicei media nu are acces, la o intalnire un caracter oarecum intern, m-am trezit in mijlocul unei mari familii, cu traditii si cultura specifice, ai carei membri au legaturi nu de sange ci de business, se pare la fel de puternice si statornice.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite