Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Star Storage poate prelua o parte din responsabilităţile departamentului dvs. IT

31 Mai 2010




Viorel Delinschi, Business Developer Manager, Star Storage

Piaţa locală se confruntă cu două aspecte distincte din punct de vedere al gestionării infrastructurii IT. Pe de o parte, majoritatea companiilor nu realizează care sunt riscurile reale la care se expun din punct de vedere IT atunci când nu investesc suficient pentru protejarea datelor, iar pe de altă parte cea mai mare parte din bugetele IT sunt consumate de întreţinerea infrastructurii în stare funcţională.Viorel Delinschi, Business Developer Manager, Star Storage, consideră că rezolvarea acestei situaţii constă în contractarea unui furnizor de servicii, soluţie ce permite focalizarea asupra activităţii de bază şi creşterea calităţii serviciilor oferite propriilor clienţi.

Market Watch: Poate elimina o companie riscurile asociate IT-ului prin externalizare?


Viorel Delinschi
: „Din punctul meu de vedere, externalizarea înseamnă transfer de responsabilitate. În acest moment, în majoritatea companiilor din România departamentul IT îndeplineşte mult mai mult decât o funcţie strategică. Acest departament prioritizează şi susţine toate acele procese care au legatură directă cu business-ul, care cresc vizibilitatea şi profitabilitatea unei organizaţii. Aici se direcţionează majoritatea investiţiilor. De cele mai multe ori aceste investiţii sunt condiţii sine qua non pentru supravieţuirea unei companii pe termen lung şi de obicei sunt intensive în anumite perioade din evoluţia unei organizaţii. În aceste condiţii, riscurile asociate departamentului IT sunt foarte mari pentru că acesta susţine întreaga companie şi mai toate problemele apărute în derularea activităţii sunt atribuite acestui departament. Pe lângă susţinerea proceselor de bază, în sarcina departamentului IT intră şi acele activităţi operaţionale intensive din categoria suport: instalări, patch-uri, up-grad-uri, dar şi operaţiuni de asigurarea securităţii şi managementul datelor, procesarea datelor, back-up, recuperare în caz de dezastru etc. Din experienţa noastră de până acum, creşterea performanţei organizaţiei sau reducerea riscurilor asociate businessului sunt de cele mai multe ori neglijate fie din cauza lipsei investiţiilor fie datorită reticenţei de a căuta alternative la problemele existente.


O alternativă, care s-a dovedit că oferă rezultate acolo unde operaţiunile IT susţin procese intensive, este externalizarea către un furnizor de servicii de data center. Odată cu apariţia unor noi modele de business, infrastructură plus servicii, în aceste centre se pot externaliza o mare parte din responsabilităţile unui departament IT. Responsabilitatea este preluată de echipe de profesionişti dedicate business-ului companiei, cu suport asigurat 24/7, consultanţi cu experienţă în business, care recomandă şi dezvoltă soluţii la cheie, disponibile imediat, în funcţie de cerinţele specifice ale organizaţiei. În condiţiile în care atât infrastructura cât şi aplicatiile şi spatiile de stocare sunt optimizate la maxim, costurile companiilor sunt şi ele optimizate. În plus clienţii au acces la tehnologie redundantă de ultima generaţie, scalabilă şi flexibilă, proceduri de securitate şi control, sisteme moderne de climatizare şi detecţie a incendiilor, sisteme redundante de electroalimentare, care, altfel, necesită invesţii foarte mari. Un astfel de centru de date, de ultimă generaţie, a fost construit de către compania Star Storage în B-dul Dimitrie Pompei şi este singurul construit pe acest concept „infrastructura plus servicii”.


Star Storage deţine infrastructura şi know-how-ul necesar pentru a se adapta cerinţelor legate de managementul datelor şi informaţiilor oricărui client, fie că este vorba de procesare, stocare, back-up sau recuperare în caz de dezastru şi asigurarea continuităţii operaţionale. Piaţa începe să înţeleagă această situaţie, iar externalizarea este un concept în curs de maturizare, chiar dacă este încă departe de a deveni un fenomen de masă. Din punctul meu de vedere, externalizarea este o opţiune strategică. Toate companiile care au înteles că viitorul lor este condiţionat de eficientizarea propriilor operaţiuni analizează în acest moment această opţiune. Reducerea costurilor operaţionale este principalul „driver”.


Este Centrul de Date Star Storage elementul care permite acest transfer de responsabilitate?

Oferta Star Storage de infrastructură plus servicii se bazează pe un centru de date ultramodern, din categoria Tier 3, care oferă o disponibilitate de 99,98%, ceea ce reprezintă doar 1,6 ore down time la nivel anual. În centrul de date Star Storage toate echipamentele sunt redundante şi au alimentare din două surse diferite, independente faţă de reţelele publice. Există 4 nivele de acces fizic la camera de date, de la nivelul perimetral exterior cu bariere şi camere de supraveghere, până la accesul către camera de date pe bază de card şi autentificare biometrică. De asemenea, centrul de date are un Network Operations Center dedicat (NOC), iar nodul naţional şi internaţional de comunicaţii existent în cadrul locaţiei oferă clientului libertatea de alegere a furnizorului de comunicaţii.


Care sunt serviciile generale pe care le oferă Star Storage?

Compania Star Storage a investit peste 4 mil euro în acest centrul de date. Aceasta investiţie ne permite să oferim o gamă largă de servicii din categoria Infrastructure as a Service (procesare şi stocare a datelor, pe infrastructura dedicată clientului sau virtualizată, inclusiv sisteme de operare şi baze de date), Storage as a Service (Secure Remote Replication, Hosted Storage Space, Virtual Tape Vaulting), Software as a Service (CRM, Microsoft Share Point etc), Hosted Application (document management, arhivare electronică, business process management etc.). Astfel, clienţii pot accesa pe bază de abonament lunar funcţionalităţile unor platforme deja existente. Acestea sunt livrate în două forme: hostate pe servere dedicate, sau găzduite pe un server vitual unde, pe aceeasi instanţă, rulează aplicaţiile mai multor clienţi. Pentru toate acestea, oferim drepturi complexe de acces la date şi eliminarea riscurilor pierderii acestora. De altfel, aceasta este şi ideea din spatele brandului ,,StarVault“ - livrarea unui nivel de siguranţă similar celui din sectorul bancar asupra conturilor. Focusul nostru nu îl reprezintă serviciile de hosting pur, deşi nu excludem astfel de colaborări. Mai mult, dacă un client îşi aduce propria aplicaţie noi îi putem oferi serviciile adiţionale de procesare, stocare, administrare, securitate etc.


Complementar, suntem şi Managed Services Provider. Clienţii nu deţin intern resursele necesare pentru virtualizare, configurare, instalare, mentanaţă şi suport pentru infrastructura IT dar pot apela la Star Storage pentru astfel de servicii, plătind doar pentru intervenţia respectivă.


Ce oferiţi clienţilor din punct de vedere al securităţii informatice?

În mod curent, foarte puţine companii au angajaţi certificaţi pentru administrarea infrastructurii de securitate, pe de o parte pentru că nu îşi permit să îi plătească, iar pe de alta nu le pot oferi oportunităţi pentru dezvoltarea profesională. Printre ofertele Star Storage se află şi cea de Managed Security Service Provider. Abordarea este foarte flexibilă şi putem furniza, pe baza unui abonament lunar, atât partea de hardware (VPN, firewall etc) cât şi partea de software (IPS/ IDS, antivirus, antipasm, webfiltering, scanare vulnerabilităţi etc). Peste această linie, la cerea clienţilor, am creat servicii de administrare şi operare a infrastructurii de securitate şi Servicii Profesionale de Management şi Raportare a Evenimentelor de Securitate.


Am dezvoltat un Security Operation Center (SOC), care suplimentează serviciile de securitate pe care le oferim peste infrastructura noastră, cu disponibilitate 24/7. Astfel, clienţii au posibilitatea să apeleze punctual pentru servicii de administrare şi operare a infrastructurii de securitate sau să contracteze un pachet de servicii cu un anumit număr de intervenţii sau chiar cu personal dedicat.


Dar din punct de vedere al stocării datelor şi back-up-ului acestora?

O altă categorie de servicii este Storage Service Provider- SSP. Am plecat de la realitatea că mulţi dintre clienţi au deja infrastructura necesară dar volumul de date este în creştere exponenţială. Dacă puterea de procesare şi memoria sunt suficiente, capacitatea de stocare este de cele mai multe ori depăşită. Astfel, oferim tuturor clienţilor existenţi servicii de stocare la cerere cu acces la capacităţi de stocare practic nelimitate. Clienţii vor accesa aceste volume doar atunci când au nevoie şi vor plăti doar ceea ce folosesc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite