Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Poliţia Comunitară: rezultate în maxim o lună, cu o soluţie geospaţială

31 Mai 2010




„Agentul e obligat să observe micile probleme ale comunităţii de care este responsabil şi să le treacă în raportul său zilnic. Şeful lui citeşte acel raport şi poate lua legătura cu cei care sunt responsabili de problemele ivite. Să vă dau un exemplu: în cadrul unei primării, există o direcţie care se ocupă de gospodăria comunală. Managerul ia legătura direct cu acest serviciu din cadrul primăriei şi îi transmite automat, poate chiar în aceeaşi zi, că nu funcţionează pe o anumită stradă iluminatul public. Inspectorul din cadrul gospodăriei comunale ia legătura cu compania de electricitate, iar în a doua seară agentul verifică dacă s-a rezolvat problema. Bineînţeles, informaţiile sunt transmise electronic dacă întreaga activitate a primăriei este informatizată, iar departamentele sunt interconectate. Astfel, o problemă de genul acesta poate fi rezolvată în mai puţin de o zi, pentru că informaţia este transmisă foarte rapid. În absenţa unui sistem informatic, rezolvarea unei astfel de sesizări poate dura săptămâni, datorită procesării manuale şi a personalului insuficient”, precizează Dumitru Soare.


Ca fost director general al Poliţiei Comunitare a sectorului 2 din Bucureşti şi ca beneficiar al unei astfel de soluţii, Dumitru Soare certifică eficienţa şi beneficiile aplicaţiei geospaţiale: „Managerii ar trebui să înţeleagă că aceste soluţii noi, aplicate de către poliţiile comunitare şi chiar de către poliţia naţională, aduc un beneficiu în siguranţa cetăţeanului şi îşi ajută propriii lucrători în a rezolva problemele cetăţenilor mult mai rapid şi mai eficient. Asta ar trebui să înţeleagă managerii şi nu să se gândească numai la costuri. Aplicarea unor soluţii noi întotdeauna va duce la progresul instituţiei. Evoluând, instituţia va oferi cetăţenilor servicii mai bune şi atunci cetăţeanul va fi mulţumit. Dacă cetăţeanul este mulţumit, acest lucru se poate repercuta şi asupra managerului, în salariu. Este un avantaj la care nimeni nu se gândeşte, dar există. Mai mult decât atât, aplicând o asemenea soluţie rămâne sigur în funcţie.”


Pentru agentul din teren, un avantaj foarte important este percepţia pe care o va avea cetăţeanul asupra lui. Dacă agentul este foarte bine pregătit şi rezolvă situaţia aşa cum trebuie tocmai pentru că are informaţii suplimentare, cetăţeanul îl priveşte ca pe un profesionist, iar percepţia cetăţeanului asupra agentului se îmbunătăţeşte simţitor. În plus, această percepţie se răsfrânge şi asupra instituţiei.


„Mie mi-a plăcut o comparaţie referitoare la situaţia în care managerul vrea să aplice o soluţie nouă într-o instituţie. Instituţia poate fi comparată cu un vapor de mare tonaj, care vrea să facă o manevră de întoarcere. Fiind de mare tonaj, e mult mai greu de cârmit, produce mult mai multe valuri, întâmpină mai multă rezistenţă din partea curenţilor, dar un căpitan bun, uşor-uşor, reuşeşte să îl întoarcă. Nu poţi să întorci vaporul simplu, cum întorci un automobil. E nevoie de mai mult timp. Sfatul meu pentru manageri este să se informeze asupra noilor soluţii apărute şi, în momentul în care vor constata că le sunt de folos, să insiste pe lângă organul decizional din punct de vedere financiar şi să achiziţioneze o asemenea soluţie în instituţiile lor. Vor vedea rezultatele în maxim o lună de zile”, menţionează Dumitru Soare.


Managerul va primi un ajutor important de la compania care implementează soluţia, care a trecut deja prin asta, cunoaşte greutăţile şi problematica. Implementarea soluţiei nu va avea succes dacă managerul nu o înţelege.
„Noi am gândit nişte soluţii mai eficiente pentru ei, cum ar fi închirierea aplicaţiei respective. Un rol deosebit în instituţie îl are administratorul. Dacă nu ai un administrator bun al aplicaţiei, nu obţii rezultate bune. Închiriind-o, administrarea va fi realizată de firma furnizor şi atunci acest lucru este ca şi rezolvat. În general, în administraţiile publice locale, e greu să păstrezi oameni de IT foarte bine pregătiţi. O soluţie ar fi ca aplicaţia să fie închiriată de către Consiliul Judeţean, de exemplu, şi să fie oferită întregului judeţ”, mai spune Dumitru Soare.


Există numeroase exemple de primării care şi-au informatizat departamentele critice, însă Poliţia Comunitară a fost lăsată pe dinafară. Deşi înţeleg importanţa folosirii noilor tehnologii, ba chiar doresc să implementeze soluţii noi, mulţi manageri de poliţii comunitare acuză lipsa fondurilor ca principal obstacol în achiziţia unei soluţii geospaţiale. Soluţiile la această problemă şi la alte obstacole cu care se confruntă un manager, atunci când ia decizia implementării unei aplicaţii noi, le vom prezenta, însă, într-un număr viitor al revistei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite