Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Neliniste in zodia outsourcing-ului

17 Mai 2005



Calin Rangu - Director IT Reiffeisen BankOutsourcingul - experienta negativa este rezultatul unui studiu recent (Outsourcing falls from favor - aprilie 2005) realizat de firma de consultanta Deloitte. Studiul, ale carui detalii le gasiti in pagina …., a reliefat lipsa de satisfactie pe care outsourcing-ul a adus-o unei parti bune (70 de procente) dintre beneficiarii unor astfel de contracte. Aceste concluzii mi-au amintit o afirmatie facuta de Calin Rangu, Director IT la Raiffeisen Bank anul trecut la soft21 in cadrul Conferintei Internationale de Outsourcing: „riscul cel mai mare este imposibilitatea anumitor firme de a oferi ceea ce promit”.


In general, conform declaratiilor beneficiarilor de outsourcing, gestiunea acestui tip de contracte este un lucru dificil, iar activitatea departamentelor de informatica devine mai mult management de servicii informatice. Asa este cazul si la Raiffeisen Bank unde au aparut specializari in negociere si monitorizare de service level management sau implementare si analize de procese. Calin Rangu, Director IT afirma ca „doar in momentul derularii efective a contractelor de outsourcing iti poti da seama ce probleme reale pot apare si de aceea trebuie sa te poti organiza rapid, altfel organizatia va suferi, iar costurile pot deveni dificil de controlat”.


Raiffeisen Bank este compania cea mai activa din acest punct de vedere, avand in derulare cinci contracte de outsourcing, cele mai multe de pe piata romaneasca. In ceea ce priveste outsourcingul serviciilor IT, Raiffeisen Bank a urmat si in Romania aceeasi strategie existenta la nivelul grupului. Astfel, in 2002, banca a semnat primul contract de acest gen cu firma Xerox, pentru preluarea tuturor operatiunilor de management (imprimare, curierat etc) de documente. „Acest contract este un succes, ne-a declarat Calin Rangu, banca a uitat ca are imprimante si copiatoare si ca mai exista consumabile, precum hartie sau toner. Cheia o reprezinta partenerul, experienta si pozitia acestuia pe piata si existenta unei echipe de la Xerox apropiata foarte mult de utilizatorii din banca.”


In mod evident cand se vorbeste de outsourcing sunt scoase in evidenta cateva avantaje majore. Calin Rangu a comentat cateva: costuri reduse de exploatare, focalizare pe afacerea de baza, acces la competente si tehnologie de top, pentru a observa evolutia acestor indici in cazul Raiffeisen Bank.


Costuri reduse de exploatare


„Costul in sine nu este relevant deoarece trebuie sa vorbim despre indicatori. Daca nu raportam costurile la ceva costul ca atare nu spune nimic. Reducerea valorica a costurilor este o afirmatia gresita, acestea nu devin mai mici, insa indicatorii devin mult mai buni, eficienta creste.


Calitatea serviciilor creste si implicit si raportul calitate-pret chiar daca pretul in sine poate deveni mai mare. Nivelul serviciilor definite in Service Level Agreement este mai mare si implicit creste nivelul de satisfactie al clientilor interni. Practic, cu un cost ceva mai mare, nivelul calitativ al serviciilor prestate creste. Iar acesta este de cele mai multe ori unul din scopuri.”


Focalizare pe afacerea de baza


„Anul trecut Raiffeisen Bank a avut o crestere de 96 de procente, o asemenea rata de crestere este foarte greu de gestionat intern, din punct de vedere al serviciilor IT, organizatiile avand inertii interne destul de mari. Daca lucrezi in regim outsourcing situatia se schimba, compania respectiva are cu siguranta resursele necesare, de oameni sau echipamente si se pot mai usor replia la o crestere de necesitati. Noi am fost preocupati sa detinem o infrastructura pe care sa crestem usor, sa avem flexibilitatea necesara pentru a nu pierde oportunitatile care apar si cresterea de anul trecut a fost posibila si pe baza ajutorului primit de la parteneri in cadrul contractelor de outsourcing dezvoltate de banca pe infrastructura tehnica, cat si pe servicii.”


Acces la competente si tehnologie de top



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite