Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Optimizarea sitemului medical prin competenţe transversale

31 Mai 2010




Prof. univ. dr. Paul Rinderu, Project Manager MEDAS


RSC, în parteneriat cu SupEuropa (Franţa), Spitalul Judeţean de Urgenţă Alexandria, Spitalul Jurdeţean de Urgenţe Constanţa, Spitalul Judeţean de Urgenţe Târgu-Jiu şi Spitalul Clinic „Dr. Panait Sârbu” Bucureşti a început implementarea proiectului MEDAS – „Instruirea medicilor şi a asistentelor medicale din spitale în management şi utilizarea noilor tehnologii”. Proiectul cuprinde 4 euro-regiuni (Bucureşti-Ilfov, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest), se desfăşoară pe o perioadă de 36 de luni, şi vizează instruirea pe partea de management, comunicare şi utilizare IT&C a 880 de persoane din sectorul medical. Prof. univ. dr. Paul Rinderu, Project Manager MEDAS, ne-a ajutat să avem o imagine mai clară asupra dimensiunii educaţionale, rolului şi beneficiilor acestui program.

Vă rog să argumentaţi ideea, necesitatea potrivit căreia investiţia în oameni reprezintă o dezvoltare inteligentă a sistemului sanitar, raportându-ne şi la faptul că România este în acest sector unul dintre statele membre UE cu cele mai scăzute competenţe generale.


Orice proiect trebuie să identifice un set de probleme care trebuie rezolvate. Aşa cum se ştie, în România acest sector este deficitar din punctul de vedere al competenţelor transversale, aşa numitele „soft skills”, la toate nivelele profesionale sau/şi manageriale. Trebuie să recunoaştem acest lucru şi să încercăm să-l îmbunătăţim. Cum altfel îl putem îmbunătăţi, decât investind în oameni, în programe inteligente de pregătire?
Pe de altă parte, componenta psihologică joacă un rol deloc de neglijat. Într-o perioadă în care investiţiile sunt din ce în ce mai puţin prezente, în care funcţionarea sistemului sanitar este supusă unei continue „agresiuni” (nu numai media), un astfel de program se poate constitui şi într-o supapă de refulare pentru participanţii la aceste programe de training. De asemenea, nu trebuie uitat faptul că un proiect de acest gen vine să compenseze o lipsă a direcţionării fondurilor de pre-aderare către acest sector.

Ce diplome vor obţine cursanţii la sfârşitul cursurilor MEDAS şi care va fi valoarea acestora la nivel internaţional?


Cursurile vor fi acreditate de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor (CNFPA), prin urmare diplomele vor fi recunoscute la nivel naţional şi internaţional.

Care sunt punctele forte care recomandă RSC pentru a deveni un model în ceea ce priveşte cultura schimbării şi cultura calităţii?

Putem începe cu cel mai evident: suntem prima companie de software care derulează un proiect strategic în POS DRU pentru instruirea personalului din domeniul medical. Prin MEDAS exact acest lucru ne dorim: să creştem calitatea actului medical şi a serviciilor oferite cetăţenilor, să oferim un suport eficient în procesul de schimbare, de depăşire şi trecere către un sistem medical modern şi performant.


RSC a ţinut întotdeauna pasul cu noile tendinţe din IT şi s-a adaptat perfect cerinţelor pieţei, conştientizând pe deplin nevoile de schimbare. De asemenea, a reuşit de cele mai multe ori să identifice nu doar nevoile de schimbare ale pieţei sau ale clienţilor săi, cât şi metodele prin care ar trebui să se efectueze această schimbare şi resursele pe care le implică acest proces.


În ceea ce priveşte cultura calităţii, fiecare proiect reprezintă pentru companie o ţintă ambiţioasă şi în acelaşi timp asumarea unui angajament de creare de valoare autentică pentru beneficiar.


Există multe aspecte care recomandă RSC: 9 ani de experienţă în domeniul medical, în care reprezentanţii firmei au lucrat direct cu personalul implicat în activitate la toate nivelurile (spitale, CAS, direcţii judeţene, reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi centrale); utilizarea de modele de business,în cadrul proiectului,aplicate cu succes în mediul privat; experienţa anterioară în implementarea de proiecte în domeniul instruirii adulţilor; experienţa şi profesionalismul personalului implicat în implementarea programelor de instruire


Care sunt principlalele provocări ale acestui proiect din perspectiva unui Project Manager?

În primul rând timpul, care se contractă din ce în ce mai mult. În al doilea rând cred că diversitatea de activităţi conexe proiectului, în care, pentru a dobândi experienţă, pentru a deveni cât mai eficient ca manager, trebuie să te implici. Nu în ultimul rând, climatul de instabilitate care domină în ultima perioadă întreaga societate românească.


Vă invit să oferiţi trei motive pentru care medicii nu ar trebui să rateze participarea la cursurile de instruire MEDAS.

MEDAS reprezintă, poate, unica oportunitate în aceasta perioada de a-şi îmbunătăţi activitatea. Este un proiect care se va adapta permanent la nevoile cursanţilor, în cel mai atractiv mod, şi va oferi o diplomă care să certifice competenţele dobândite, cu recunoaştere pe piaţa muncii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite