Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Adrian Pelin - Printec Group România

31 Mai 2010



Soluţia Printec pentru plata taxelor şi impozitelor


Primăria Sectorului 6 Bucureşti a implementat recent un sistem inedit de plată cu cardul a taxelor şi impozitelor, în centrele comerciale, prin intermediul unor Automate de Plăţi. Adrian Pelin, Project Manager Printec Group România prezintă pentru Bank Watch acest proiect.

Cum a luat naştere acest proiect ?

Printec Group România este o companie ce activează cu succes în domeniul automatizării tranzacţiilor cu card bancar şi/sau numerar în toate sectoarele de activitate. Furnizăm soluţii integrate de acest tip pentru toate instituţiile bancare, instituţiile publice şi firme private locale sau internaţionale din România, întreţinând relaţii excelente de colaborare cu fiecare dintre ele.


Pe baza experienţei şi expertizei noastre dobândite în condiţiile de mai sus, am considerat important să punem la dispoziţia administraţiei publice şi a contribuabililor, persoane fizice sau juridice, metode eficiente, moderne şi sigure de colectare a plăţilor pentru taxe şi impozite, combinate cu posibilitatea de diseminare a informaţiilor de interes public către cetăţeni. Soluţia propusă de Printec, de concepţie proprie şi axată pe un Automat de Plăţi, are beneficii multiple prin faptul că este accesibilă în locaţii publice, scutind astfel deplasările la ghişee şi statul la cozi, este permanent la dispoziţia acestora (fără orar strict de funcţionare) şi este usor de folosit, tot procesul fiind automatizat.


Care au fost principalele probleme cu care v-aţi confruntat de-a lungul implementării acestui proiect?

Prima a fost chiar ideea proiectului în sine, surprinzătoare în România - a trebuit să detaliem fiecare aspect al soluţiei care, împreună cu avantajele mai mult decât evidente, a stârnit entuziasmul beneficiarului. Doresc să menţionez aici, în semn de apreciere, deschiderea faţă de proiect şi sprijinul pe care le-am întâlnit la autorităţile publice din sectorul 6 al Capitalei şi la banca-partener.


O a doua problemă a fost adaptarea soluţiei tehnice la cerinţele legislative din România referitor la plata taxelor şi impozitelor locale. O a treia problemă a fost implementarea acestei soluţii împreună cu mai mulţi parteneri, armonizarea şi conjugarea eforturilor. Pentru fiecare dintre aceste probleme, noi am venit cu soluţii concrete, fapt ce ne-a făcut să câştigăm în final statutul de “motor principal” al acestui proiect.


Ce este specific acestui proiect ?

La bază, acesta este un proiect ce implică o tehnologie larg răspândită în ţările din vestul Uniunii Europene, şi anume tehnologia pentru Plăţi Neasistate (Unattended Payments) cu card bancar sau/şi cu numerar, adică un terminal specializat, prin care utilizatorul interacţionează direct cu informaţia necesară în regim self-service.


Se vorbeşte de multă vreme în România despre tehnologia de plăţi on-line (prin Internet), dar aceasta încă nu este răspândită din motive care ţin şi de nivelul redus de penetrare a tehnicii de calcul la nivelul populaţiei - nivelul de plăţi taxe şi impozite prin această tehnologie nu depăşeşte 2% din totalul de astfel de plăţi.


Soluţia pe care Printec o promovează este complementară faţă de tehnologia de plăţi on-line şi o poate chiar include, creând o punte de trecere în viitor către aceasta din urmă şi punând la dispoziţia cetăţenilor mai multe alternative de plată. Ca şi comparaţie, în sectorul 6, procentul de plătitori utilizând soluţia Printec a ajuns la 10% chiar în primul trimestru de funcţionare (ianuarie-martie 2010), o valoare mult peste aşteptările beneficiarului.


Noutatea acestui proiect a constat, cum spuneam şi mai devreme, în implementarea acestei tehnologii în domeniul administraţiei publice. Autentificarea contribuabilului prin scanarea cărţii de identitate, interfaţarea cu baza de date a Serviciului Public pentru Finanţe Publice Locale Sector 6, metoda de plată, modalităţile de raportare şi reconciliere financiară între instituţiile implicate în acest proiect, toate au constituit particularităţi ale proiectului, particularităţi la care Printec a oferit soluţii.


Cum poate fi extins sistemul ?

Soluţia instalată acum poate fi extinsă cu succes prin mărirea numărului şi tipurilor de plăţi – amenzi, alte taxe şi impozite (autorizaţii, certificate, etc), precum şi plata facturilor la utilităţi.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite