Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Romexterra prefera serviciile IT in house

17 Mai 2005



Avantajele realizarii de solutii in-house evidentiate de managerul IT al Romexterra Bank:
-Posibilitatea dezvoltarii si implementarii de noi servicii si produse intr-un timp scurt pentru a tine pasul cu cerintele impuse de evolutia pietei si a cerintelor venite din partea clientilor
-Integrarea serviciilor de electronic banking cu sistemul core banking al bancii pentru a oferi servicii bancare in timp real
-Eliminarea riscului de personal prin auditarea solutiei ce presupune existenta unei documentatii complete cu privire la dezvoltarea si functionarea sistemului
-Posibilitati de modificare a interfatei, mentenanta sporita
-Reducerea numarului de oameni implicati intr-un proiect
Dorel Vlad - Director IT Romextera Bank


Prin Internet Banking se inteleg toate solutiile (produsele si serviciile) pe care le ofera banca si pot fi accesate prin Internet.


Institutiile isi externalizeaza serviciile in primul rand pentru a externaliza riscul. Numai o companie care are experienta in realizarea de software bancar, cunoaste indeajuns legislatia si normele care reglementeaza serviciul pentru electronic banking, pot demara proiecte in-house. O astfel de firma indeplineste conditiile necesare pentru a realiza un proiect de in-house a serviciilor IT. Un risc major al bancii, dar si al firmei furnizoare de solutii outsourcing este riscul de pierdere a personalului specializat, insa poate fi diminuat prin auditarea solutiei si documentarea tehnica a aplicatiilor.


Specialistii in domeniul bancar au o mai mare pondere in dezvoltarea unei solutii bancare decat programatorii


O problema cu care se confrunta o banca ce doreste sa-si externalizeze serviciile este faptul ca necesita implicarea unor specialisti din partea bancii pentru a defini cerintele software, pentru a colabora cu angajatii firmei dezvoltatoare in definirea produselor si serviciilor bancare, pentru integrarea cu sistemul core-banking al bancii. Avand in vedere tehnologiile avansate si usurinta in utilizarea lor in dezvoltarea de solutii software, specialistii in domeniul bancar au o mai mare pondere in dezvoltarea unei solutii bancare decat programatorii.


„Pentru a externaliza serviciile de electronic banking banca depune un efort la fel de mare pentru a realiza cerintele, pentru a pregati analiza si definirea serviciilor si a produselor, pentru a furniza suficiente informatii tehnice programatorilor. Dezvoltarea unei solutii in-house tot presupune realizarea unei analize, insa este mult mai simplu si eficient si se trece mai usor la scrierea codului sursa al solutiei”, este parerea managerul IT al Romexterra Bank, Dorel Vlad.


Solutiile la cheie de electronic banking furnizate de firmele software specializate implica eforturi majore in implementare, in unele situatii ducand la imposibilitatea implementarii lor datorita incompatibilitatii cu sistemul core banking. Ca alternativa, managerul IT al Romexterra Bank a evidentiat calitatea pe care o are aplicatia TerraBanking: „Adaugarea unui nou serviciu se poate realiza cu o mare usurinta, practic se definesc instrumente, software-ul este flexibil, modificandu-se interfata cu clientul si serviciul in banca. Aplicatiile care fac criptarea si conexiunea cu core-bankingul raman neschimbate. Este mult mai usor sa intervii asupra unei interfete web decat asupra codului aplicatiei. Codul trebuie monitorizat o perioada de timp, trebuie auditat, trebuie sa obtii un nou aviz de la MCTI etc. Dezvoltarea unei solutii in-house presupune in primul rand diminuarea costurilor. ”


Auditarea CISA are in vedere sporirea securitatii solutiilor bancare


Favoritii pentru o externalizare de servicii sunt cei care au facut o solutie core banking pentru banca, in acest caz banca in continuare va lucra cu ei, va depinde de acea companie specializata pentru ca deja ii cunoaste aplicatiile. Riscul de pierdere a personalului este diminuat prin auditarea solutiei. Conform standardelor BS 7799 si ordinului 218 al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) ministerul obliga auditarea CISA pentru sporirea securitatii software-ului bancar de electronic banking. CISA cere sa se puna la dispozitie toata documentatia necesara, documentarea surselor aplicatiei in asa fel incat programatorul care preia sa aiba la dispozitie toate datele necesare pentru a continua dezvoltarea si asigurarea suportului pentru aplicatie. Pentru o solutie externalizata, nimeni nu are interes sa faca o documentare detaliata pentru ca firma externa bancii nu are interes sa dea sursele aplicatiei si modul de programare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite