Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Bucurestiul premiat la GeoSpatial World 2005

17 Mai 2005



Sistemul informatic de la Primaria Municipiului Bucuresti este consacrat ca un sistem complex si extrem de important pentru administrarea facila a urbei. Iata ca institutia a obtinut anul acesta premiul pentru realizari geospatiale de exceptie, Intergraph´s 2005 Geospatial Achievement Award, pentru componenta geospatiala integrata ”Banca de Date Urbane”. Premiul a fost inmanat doamnei Ioana Raicu, director executiv al Directiei Sisteme Informatice, la San Francisco pe 27 aprilie, in cadrul ceremoniei de deschidere a conferintei GeoSpatial World 2005. La intoarcerea in tara, i-am adresat doamnei Raicu o serie de intrebari despre premiu si rolul informatiilor geospatiale in activitatea primariei.


Ioana Raicu, Director executiv al directiei de Sisteme Informatice din Primaria Bucuresti


Ce inseamna premiul oferit la GeoSpatial World 2005 pentru institutia pe care o reprezentati?


Conferinta a reunit utilizatori ai tehnologiei Intergraph din peste 50 de tari fiind focalizata in principal, pe instruire si management. Premiile care se acorda anual sunt o recunoastere a celor mai bune realizari din domeniu, si se acorda pe mai multe sectiuni (utilitati, transporturi, domeniu militar, cercetare si educatie, administratie publica, etc ). Proiectul prezentat de noi, Banca de Date Urbane, a castigat premiul pentru cea mai buna solutie in administratia publica. Au contat complexitatea, aria de acoperire, coerenta si rezultatele. Dezvoltata impreuna cu Intergraph Computer Services, Banca de Date Urbane deserveste in prima faza, 43 de compartimente din cadrul primariei in care este necesara vizualizarea, analiza sau editarea informatiei geospatiale in peste 200 de procese de lucru distincte. Acest premiu, alaturi de nominalizarea de la Premiile IT&C ale Romaniei editia 2004, sunt realizari demne de remarcat si ne simtim mandri.


Care au fost prioritatile in dezvoltarea sistemului informatic al Primariei Municipiului Bucuresti?


Initial, am abordat insular problemele informatice ale primariei: departamentul financiar, cel de urbanism etc. Am ajuns rapid insa la concluzia ca intr-o organizatie mare ca Primaria Municipiului Bucuresti abordarea trebuie sa fie in paralel pe toate domeniile de activitate, planificata si integrata. De la aceasta concluzie am pornit la dezvoltarea Sistemului Informatic Integrat pentru Managementul Activitatilor Primariei, daca ar fi sa folosim denumirea exacta. Am avut in vedere prin acest proiect atat informatizarea activitatilor curente, cresterea eficientei, optimizarea activitatilor, cat si aspectele legate de managementul institutiei. In cadrul acestui sistem integrat am transpus domeniile principale de activitate ale primariei in subsisteme informatice: economic, gestiune-teritoriu – Banca de Date Urbane, managementul relatiei cu clientii, management de documente, arhiva electronica, portal si evident, infrastructura, care acopera atat necesarul de hardware si comunicatii, cat si aspectele legate de mesageria interna, stocare si securitate.


Care sunt etapele de dezvoltare ale acestui sistem?


Strategia de informatizare a Primariei Municipiului Bucuresti cuprinde trei etape: realizarea sistemului din Primarie, extinderea catre primariile de sector, regii si unitatile aflate sub autoritatea Consiliului General, iar ultima etapa ar fi extinderea catre regiile nationale care nu se afla in subordinea Consiliului General, dar sunt localizate in Bucuresti si au impact asupra municipiului, precum si catre Administratia Centrala.
Etapa I este finalizata, iar pentru etapa a II-a, integrarea cu institutiile subordonate, avem in vedere utilizarea unui set comun de reguli si protocoale, standarde deschise si nu impunerea anumitor solutii. Nu am putut gandi de la inceput un sistem unitar la nivelul intregii administratii publice locale a municipiului Bucuresti deoarece nu aveam nici resursele, nici competentele, dar mai ales, nici autoritatea necesara. Acum insa cu ajutorul unei finantari obtinute de la Agentia de Comert si Dezvoltare a guvernului Statelor Unite derulam un studiu de fezabilitate, care se va finaliza anul acesta, pentru extinderea realizarii Sistemului Informatic al Administratiei Publice Locale a Municipiului Bucuresti. Se va decide care procese vor fi tratate cu prioritate, care sunt solutiile ideale pentru ca este evidenta necesitatea integrarii intre unitati.


Cum sunt gestionate fluxurile de date in cadrul acestui sistem?


Banca de Date Urbane integreaza informatii venite din celelalte sisteme (economic, relatia cu clientii, managementul documentelor, arhiva) si gestioneaza in mod unic toate aceste date. S-a facut o analiza amanuntita atat pe departamente/directii, dar si pe activitati, procese si tipuri de informatii prelucrate, nivele de acces, utilizatori etc. Am cautat astfel sa asiguram informatiile necesare pentru desfasurarea activitatii si eliminarea redundantelor sau contradictiilor. Informatiile sunt procesate si detinute de diverse departamente insa structura este unica.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite