Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ERP-ul se dansează īn doi

24 Iunie 2010



Multe persoane consideră că un proiect ERP este asemenea unui mariaj: pe termen lung şi cu multe elemente colaterale necunoscute. După cum alături de mireasă există o întreagă familie, şi în cazul ERP-ului sunt elemente adiacente. Astfel, orice client care se decide către o astfel de investiţie trebuie să aibă în vedere nu doar soluţia, ci şi furnizorul şi echipa de implementare. Am întâlnit recent cazul unei companii care, în 5 ani, trecuse prin trei proiecte de implementare a unui ERP. Pentru că există şi mariaje eşuate, situaţia nu ar trebui să ne mire, dar nici să ne oprească din căutarea unor explicaţii.


La fiecare alegere, compania în discuţie acordase întreaga atenţie soluţiei, analzând cu atenţie funcţionalităţile aplicaţiei, cerând feedback de la alţi utilizatori, căutând rezolvări pentru problemele proprii, cerând personalizări etc. De fiecare dată însă, nu au considerat utilă şi o analiză a companiei furnizoare în sine. Primul vendor era un joint venture româno-german, care făcea nearshoring ca activitate de bază şi care după 2-3 ani de activitate s-a retras de pe piaţa locală, clienţii rămânând fără suport şi posibilităţi de dezvoltare. Cel de al doilea reprezenta o linie de business a unui jucător local important din ITC, dar care a renunţat la dezvoltare software pe măsură ce rezultatele financiare ale diviziei în discuţie nu au corespuns obiectivelor. În ambele cazuri, s-ar fi putut observa uşor că ERP-ul era o activitate bazată pe conjunctură şi oportunităţi şi nu o direcţie strategică. Din fericire, cea de a treia alegere a fost făcută după o analiză mai temeinică a tuturor elementelor variabile şi există premizele unei colaborări pe termen lung. Ce pierderi au generat cele două proiecte ratate? Greu de cuantificat, dar cu siguranţă valorile nu sunt neglijabile.


Una dintre concluziile acestui caz este că orice alegere implică un risc, indiferent dacă furnizorul este o companie multinaţională sau una locală şi că soluţia o reprezintă analiza atentă a tuturor elementelor implicate. Sunt câteva informaţii pe care un prospect ar trebui să le afle despre un furnizor: structura acţionariatului, evoluţia cifrei de afaceri, planurile de dezvoltare la nivel de companie şi produs , ponderea business-ului de ERP, alte linii de produse existente, număr de clienţi activi, echipă de vânzări etc. Fiecare dintre acestea poate furniza elemente pentru trasarea unei imagini de ansamblu, care să fie, mai mult sau mai puţin, potrivită pentru o relaţie pe termen lung.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite