Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

EBS România – 10 ani de software

24 Iunie 2010




Daniel Metz, CEO EBS România


EBS România a împlinit luna aceasta 10 ani de activitate pe piaţa software, timp în care a evoluat de la o mică filială cu 12 angajaţi la o companie cu 300 de angajaţi, 2 sedii la Cluj şi filiale la Braşov şi Sibiu. În prezent, compania este partener SAP, Microsoft, IBM, Oracle şi are clienţi în România, Germania şi Austria. EBS dezvoltă, comercializează, implementează şi oferă consultanţă pentru soluţiile SAP, produsele proprii Clarvision ERP şi Clarvision Salarizare, precum şi pentru aplicaţiile Clarvision CRM şi Clarvision BI, soluţii dezvoltate în parteneriat cu Microsoft, respectiv Oracle. Daniel Metz, CEO EBS România, este persoana cea mai reprezentativă pentru a vorbi despre istoria, valorile şi dimensiunea actuală a companiei.


Care au fost cele mai semnificative momente din viaţa EBS România?

Ne-am înfiinţat în 2000 ca firmă subsidiară a Entire Software AG, producător german de soluţii software economice. Cel mai semnificativ moment pentru ceea ce reprezintă astăzi EBS România a fost desprinderea de compania mamă, în 2002. Decizia de a dezvolta şi comercializa propriul sistem ERP Clarvision s-a dovedit a fi o modalitate foarte bună de a câştiga o poziţie solidă ca producător software pe piaţa internă şi, în acelaşi timp, de a ne diferenţia de restul ofertanţilor de servicii IT pe piaţa software internaţională. A fost unul din criteriile care au contat mult atunci când firme mari din Germania, care lucrează pentru Daimler, BMW, Ford, Porsche, au ales să lucreze cu EBS.


Plusul de valoare al companiei şi recunoaşterea profesionalismului şi a know-how-ului echipei EBS a fost confirmat recent, de semnarea parteneriatului cu SAP România (2009) şi cu SAP AG (2010) la nivel internaţional.


Care este filosofia care stă la baza business-ului EBS?

EBS conferă produselor şi serviciilor sale o valoare mai mare decât cea aşteptată în mod normal de către client, extern sau intern (angajat EBS). Aceasta este filozofia care ne guvernează întreaga activitate. În tot ceea ce facem ne ghidăm să fim în concordanţă cu valorile noastre organizaţionale: experienţa profesională, libertatea de exprimare, respectul pentru viaţa privată, atitudinea faţă de angajat, client. Pentru a înţelege, însă, filozofia EBS trebuie să ajungi să o trăieşti.


Ce necesităţi acoperă aria de expertiză EBS?

În prezent, competenţele EBS acoperă întreg ciclul de viaţă al unui produs software, începând cu etapa de analiză şi design şi până la partea de mentenanţă şi suport. Pe piaţa din România compania noastră este poziţionată ca furnizor de soluţii integrate de business şi tehnologie. Competenţele pe piaţa internă s-au dezvoltat în direcţia aplicaţiilor economice de tip ERP. Echipa EBS dispune de competenţe tehnice şi experienţă în următoarele tehnologii: .Net, Java, SAP - ABAP, Web (inclusiv Sharepoint, Silverlight). La acestea se adaugă cunoştinţele de economie şi de limba germană.


Care sunt componentele care dau dimensiunea internaţională?

Divizia Internaţională EBS numără, în prezent, aproximativ 80% din cei 300 de angajaţi EBS. În portofoliul nostru de clienţi externi se regăsesc nume mari de pe piaţă, precum: GIP (beneficiar direct este statul german), Hansalog, Cirquent/BMW, DaimlerChrysler Computing Services /Daimler, Annotext, Meacon, Dornier/ Ford, MHP/Porsche, SAP AG. Dintre Joint Venture-urile încheiate de EBS cu parteneri externi menţionăm: MSG Systems Romania - centru de dezvoltare şi prestări servicii în domeniul SAP, GIPRO - activităţi de dezvoltare, consultanţă şi suport în domeniul salarizării şi managementului resurselor umane pentru instituţii publice din Germania, IT Center of Excelence - centru de recrutare, şcolarizare şi certificare în SAP, DocEssensis - centru de pregătire şi procesare de documente ale instituţiilor europene.


Care este acum condiţia dezvoltatorului local de ERP?

Business-ul dezvoltatorilor locali de ERP a cunoscut o stagnare şi, în multe situaţii, o scădere semnificativă. În contextul economic actual un ERP nu reprezintă o prioritate, puţine companii alocă bugete pentru astfel de investiţii. Dezvoltatorii locali, cu un portofoliu important de clienţi, au făcut mai bine faţă situaţiei actuale datorită încasărilor obţinute din vânzarea de licenţe suplimentare şi din servicii de mentenanţă şi suport prestate clienţilor.


Ce soluţii vedeţi pentru ieşirea din criză?

Cadrul legislativ, mai ales cel de natură fiscală, trebuie să ţină cont de necesităţile de dezvoltare ale IMM-urilor. Legislaţia muncii trebuie să asigure un echilibru corect al intereselor angajaţilor cu cele ale angajatorilor. Costurile operaţionale în procesul de generare a valorii adăugate, îndeosebi cele legate de taxele sociale, trebuie reduse. Desigur că statul are nevoie de încasări la buget. Acestea ar trebui să provină, în mod prioritar, din surse care nu ţin de procesele de generare de valoare adaugată, de exemplu prin impozitarea suplimentară a unor valori mobiliare sau imobiliare neimplicate în activitatea economică, generatoare de venituri impozitabile şi locuri de muncă. (A.B.)


www.ebs.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite