Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Transporturi >> Stiri si comunicate

IBM: infrastructura de transport actuala nu face fata cererilor

06 Iulie 2010



Infrastructura de transport nu poate face fata activitatii economice actuale, se arata intr-un studiu efectuat de IBM la nivel global, cu privire la problemele cu care se confrunta cei care calatoresc des. Pentru a afla problemele calatorilor, IBM a intervievat 8.192 de soferi din 20 de orase de pe 6 continente, majoritatea declarand ca traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat in ultimii trei ani. Prezenta ambuteiajelor in majoritatea oraselor in curs de dezvoltare este un fenomen relativ recent, fiind in stransa legatura cu cresterea economica rapida inregistrata in ultimii zece ani. Studiul a oferit si cateva concluzii pozitive. 48% dintre soferii intervievati in Beijing au raportat o imbunatatire a traficului in ultimii trei ani – perioada de referinta a studiului – ca urmare a initiativelor de extindere a retelei de transport din oras. In plus, durata petrecuta in trafic de soferii din Stockholm, Suedia, pare sa fie, in mare parte, lipsita de probleme. Doar 14% din soferii intervievati in Stockholm au precizat ca traficul rutier a afectat negativ performantele scolare sau la locul de munca.
Trafic aglomerat
Per ansamblu, studiul releva faptul ca navestistii din majoritatea oraselor nu considera placuta perioada petrecuta in trafic. De exemplu, 57% din numarul total de repondenti au mentionat ca traficul rutier le-a afectat negativ sanatatea, procentajul ajungand la 96% in New Delhi si la 95% in Beijing. Similar, 29% din numarul total de repondenti mentioneaza ca traficul rutier le-a afectat negativ performantele la serviciu sau la scoala, dar procentul creste pana la valoarea de 84% in Beijing, 62% in New Delhi si 56% in Mexico City.Moscova era recunoscuta pentru durata ambuteiajelor. Soferii de acolo au raportat o durata medie de 2,5 ore atunci cand au fost rugati sa mentioneze perioada cea mai mare petrecuta in trafic in ultimii trei ani.


In urma analizarii rezultatelor studiului, IBM a creat coeficienti de clasificare pe o scara de la 1 la 100, 100 fiind corespunzator valorii celui mai mare consum emotional si economic produs de perioada petrecuta in trafic in fiecare oras. Coeficientul dezvaluie o diferenta majora intre problemele intalnite in traficul din fiecare oras. In Stockholm s-au inregistrat cele mai putine probleme din orasele studiate, urmat de Melbourne si Houston (aflate la egalitate) si New York. Clasamentul arata in felul urmator:


Coeficientul este alcatuit din valorile obtinute pentru 10 probleme/aspecte: 1) timpul de tranzit, 2) timpul petrecut in trafic, recunoasterea faptului ca: 3) pretul carburantilor este deja prea ridicat, 4) traficul s-a inrautatit , 5) traficul fragmentat reprezinta o problema, 6) sofatul provoaca stres, 7) sofatul provoaca nervozitate, 8) traficul afecteaza performantele la serviciu, 9) traficul este atat de aglomerat incat nu se poate circula, si 10) renuntarea la calatorie datorita traficului. Orasele au obtinut urmatoarele valori: Beijing: 99, Mexico City: 99, Johannesburg: 97, Moscova: 84, New Delhi: 81, Sao Paolo: 75, Milano: 52, Buenos Aires: 50, Madrid: 48, Londra: 36, Paris: 36, Toronto: 32, Amsterdam: 25, Los Angeles: 25, Berlin: 24, Montreal: 23, New York: 19, Houston: 17, Melbourne: 17, Stockholm: 15.


“Solutiile traditionale – construirea mai multor strazi – nu vor fi de ajuns pentru a rezolva problema traficului in aceste orase in plina dezvoltare, de aceea este nevoie de implementarea simultana a mai multor solutii pentru a evita un colaps al retelelor de transport”, a precizat Naveen Lamba, directorul departamentului IBM pentru un sistem de transport inteligent. “Este nevoie de tehnici noi ce permit oficialilor din transport sa inteleaga si sa administreze mai bine problemele din trafic.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite