Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> CRM >> Stiri si comunicate

53% dintre companiile romanesti sunt deschise la implementarea unui CRM

16 Iulie 2010



Un studiu realizat, recent, de compania Advantage Software Factory (ASF) arata ca 53% dintre managerii din România sunt de părere că business-ul pe care îl conduc este suficient de mare pentru a investi în soluţii pentru managementul relaţiilor cu clienţii (CRM). “Am decis să realizăm acest studiu pentru a avea o imagine mai clară a pieței de CRM din România, cunoscut fiind că aceasta se situează mult în urma celor din ţările UE. De altfel, concluziile obținute sunt valabile în cazul majorității soft-urilor de business” a declarat Marian Știrbescu, Sales & Marketing Manager Advantage Software Factory.
Cercetarea arată că 47% dintre managerii români consideră că se afla la conducerea unor companii prea mici astfel încât să necesite implementarea de softuri pentru managementul relațiilor cu clienții.
“Dorim totuşi să îi încurajăm pe managerii români să utilizeze soluţii CRM ca pe un instrument util pentru creşterea vânzărilor şi pentru păstrarea unei relaţii de durată cu clienţii, indiferent de dimensiunea firmei pe care o conduc. Avem în portofoliu clienţi care utilizează sistemul începand chiar şi cu 3 utilizatori”, a subliniat Ştirbescu.
Studiul a mai relevat că 40% dintre directorii de companii nu apelează la astfel de aplicaţii şi din cauza lipsei exemplelor la nivel personal. „Managerii sunt influenţaţi în decizia de a implementa diverse softuri de business de exemplul altor companii sau colegi din acelaşi sector de activitate”, a continuat Știrbescu.
În acelaşi timp, 38% dintre managerii din companiile de pe piaţa locală se tem că implementarea unor softuri de tip CRM necesită o restructurare completă a proceselor de afaceri.


„Implementarea de soluţii pentru managementul relaţiilor cu clienţii nu forţează o schimbare nedorită în cadrul modelului de afaceri, ci, dimpotrivă, va asigura structurarea acestuia, toate acţiunile privind clientii si potentialii clientii urmand a deveni planificate, executate şi măsurate conform unei strategii clare”, a mai subliniat Marian Știrbescu. Un alt motiv pentru care directorii români nu sunt deschişi către a gestiona eficient relaţiile cu clienţii este preţul.
„Unul din trei managerii susţine că softurile de acest fel au preţuri ridicate, mai ales în contextul economic actual. Însă lucrurile nu mai stau deloc așa, spre exemplu noi oferim încă de anul trecut varianta de bază a soft-ului nostru, în regim de inchiriere, la un preț de 25 de euro pe lună pentru un utilizator”, a declarat Marian Știrbescu.
Studiul a fost efectuat de către Advantage Software Factory (ASF) în prima jumătate a acestui an, pe un eşantion de 475 de IMM-uri și companii mari, din toate sectoarele de activitate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite