Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Instrumentele de colaborare ajută la reinventarea afacerii

25 Iulie 2010




Jozek Gruškovnjak

Criza economică nu poate fi controlată de companii, însă ea poate stabili noile direcţii către care se va îndrepta o organizaţie într-o astfel de perioadă tulbure. De regulă, crizele economice obligă companiile să regândească modul în care fac afaceri. Consultanţii în IT indică instrumentele de colaborare ca fiind o soluţie viabilă de reducere a costurilor şi creştere a productivităţii.


Primul lucru pe care ar trebui să îl facă un manager, fie că e din sectorul public sau privat, dacă vrea să îşi îmbunătăţească activitatea, este să stea de vorbă cu oamenii din departamentul IT.


„Dacă CIO nu stă la aceeaşi masă cu consiliul de administraţie al unei companii, raportând CEO-ului, compania pierde o oportunitate majoră. Sfatul meu pentru CEO este să stea de vorbă cu oamenii de la IT, să afle care sunt ideile lor în ceea ce priveşte îmbunătăţirea proceselor de business, folosindu-se de tehnologia de care deja dispun. Pentru asta nu ai nevoie de consultanţi. Colaborarea este un instrument fundamental pentru spargerea turnurilor de fildeş care există în interiorul organizaţiilor şi pentru oferirea de servicii mai bune cetăţenilor şi clienţilor”, declară Jozek Gruškovnjak, Director Internet Business Solutions Group, Cisco Systems.


Conform unui studiu Cisco, 77% din persoanele cu rol de decizie în IT au recunoscut că plănuiesc să crească cheltuielile pentru unelte de colaborare online în cursul acestui an. Mulţi respondenţi cu rol de decizie în IT au spus că plănuiesc să crească cheltuielile cu tehnologiile de colaborare de-a lungul anului următor, identificând conferinţele video, conferinţele Web şi telefonia IP ca zone principale de investiţii.


Soluţiile de colaborare sunt utile în orice sector, public sau privat. Însă organizaţiile trebuie să identifice zonele în care colaborarea are sens şi modul în care se vor diferenţia faţă de competiţie. „Nu e doar o achiziţie în orb – un sistem grozav de e-mail, aplicaţii de calendar, soluţii de comunicaţii unificate, conferinţe video. Trebuie să fie parte a unei strategii, din care cel mai important punct este: Economisiţi pentru a investi. Cred că cel mai rău lucru pe care îl poate face o companie este să taie bugetul, pentru că ar putea tăia elemente care s-ar putea dovedi avantaje competiţionale”, spune Jozek Gruškovnjak.


O analiză a companiilor din Fortune 500 a arătat că 84% din cheltuielile operaţionale sunt reprezentate de cheltuielile cu resursa umană. Poate introducerea unor soluţii de colaborare să aducă economii consistente la acest nivel? „Absolut. În cazul Cisco, implementarea instrumentelor de colaborare ne-a permis să realizăm economii semnificative. În ultimul an fiscal am economisit un miliard de dolari din investirea a doar 100 de milioane. Introducerea unor instrumente de colaborare adecvate poate cu uşurinţă justifica toate costurile asociate. Am avut câteva întâlniri interesante cu oficiali şi cu afacerişti români. Furnizorii de servicii au identificat un potenţial de introducere a acestei tehnologii în companii, nu ca pe o simplă vânzare a unui produs, ci ca pe un serviciu externalizat. Expansiunea portofoliului de servicii pentru a introduce instrumentele de colaborare poate creşte veniturile furnizorului de servicii, dar şi accelera adoptarea instrumentelor de colaborare în sectorul public sau într-o companie”, adaugă Jozek Gruškovnjak.


Relaţia cetăţean-administraţie, „reînsufleţită” prin Web 2.0

Reprezentantul Cisco crede că uneltele Web 2.0, ca blogurile, reţelele sociale pot fi folosite pentru implicarea cetăţeanului în acţiunile administraţiei publice. „Oamenii nu mai sunt interesaţi de politică, deci cum putem reînsufleţi relaţia dintre serviciul public şi cetăţeni? Aceste unelte reprezintă un mecanism excelent prin care putem realiza acest lucru. Un manager trebuie să se gândească cum îl va ajuta soluţia să-şi îndeplinească obiectivele şi care sunt beneficiile pentru fiecare grup de utilizatori cărora vrea să le pună la dispoziţie soluţia”, mai spune Jozek Gruškovnjak. Un manager va trebui să caute oportunităţile. Din 100 de lucruri pe care o organizaţie le poate face, care dintre ele poate avea cel mai mare impact şi e cel mai uşor de realizat? „Începeţi cu câteva mici proiecte de succes, iar oamenii vor începe să aibă încredere că transformarea are sens. Fără slogane: De azi înainte vom folosi colaborarea. Nu, convingeţi oamenii să folosească aceste unelte, având în acelaşi timp în minte strategia de business”, recomandă Jozek Gruškovnjak.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite