Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SDC, XOR si Omnilogic au finalizat SIRENE

16 Septembrie 2010



Consortiul format din SDC (Software Development & Consulting), XOR si Omnilogic a finalizat cu succes implementarea sistemului informatic aferent Biroului SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entry) – denumit si TETHYS din cadrul IGPR (Inspectoratul General al Politiei Române).
Sistemul informatic TETHYS (SIRENE) este destinat stocarii informatiilor de catre autoritatile române si schimbului de date intre acestea si organismele europene implicate în lupta împotriva criminalitatii transfrontaliere in tarile ce formeaza spatiul Schengen, în conformitate cu acquis-ul Schengen.
Implementarea sistemului informatic aferent Biroului SIRENE s-a efectuat in primul semestru al anului curent. In perioada 05 ianuarie 2010 – 30 iunie 2010, consortiul format din SDC, Omnilogic si XOR a proiectat, dezvoltat si livrat o solutie informatica, conforma cu normele si procedurile descrise in documentatia de securitate a Biroului SIRENE, aceasta stând la baza schimbului bilateral sau multilateral de informatii suplimentare între statele membre Schengen.
Aplicatia software implementata - Sistemul TETHYS (SIRENE) – este bazata pe platforme software IBM (FileNet si Lotus) si baze de date Oracle.
In cadrul proiectului au fost implicate mai multe institutii guvernamentale si companii private a caror contributie a fost determinanta pentru finalizarea cu succes a tuturor cerintelor de natura tehnica, legislativa si de business impuse.


Entitatile implicate in proiect au fost:
• Consortiul SDC, XOR si Omnilogic, din postura de Furnizori;
• IGPR, din postura de Beneficiar al proiectului;
• OPCP(Oficiul de Plati si Contractare PHARE) din cadrul Ministerului Finantelor Publice a reprezentat Autoritatea Contractanta,
• MAI- Directia Schengen a activat ca si Organism Intermediar.


Astazi, 16 septembrie, în prezenta ministrului admistratiei si internelor, dl. Vasile Blaga, a avut loc inaugurarea Biroului Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Politieneasca Internationala al Inspectoratului General al Politiei Române.


Biroul SIRENE (Supplementary Information Request at National Entries) a aparut ca urmare a necesitatii schimbului de date si informatii suplimentare privind semnalarile de interes Schengen, pentru persoane si bunuri. Acesta este singurul punct de contact între autoritatile de aplicare a legii din doua state membre în legatura cu informatii suplimentare la o semnalare din Sistemul Informatic Schengen.


Tot prin intermediul Biroului SIRENE se realizeaza si coordonarea activitatilor de urmarire si supraveghere transfrontaliera desfasurate fie pe teritoriul Ungariei sau Bulgariei, fie pe teritoriul României. Element esential în efortul comun al statelor membre de a combate infractionalitatea, BIROUL SIRENE-ROMANIA asigura prin prezenta continua, 24 de ore din 24, cât si prin folosirea unui sistem informatic unic la nivel national, mentinerea la parametri ridicati a disponibilitatii si operativitatii fluxului informational.


Sumele necesare operationalizarii Biroului SIRENE au provenit din instrumente financiare europene. Acestea au fost alocate din cadrul programului Facilitatea Schengen prin OPCP (Oficiul de Plati si Contractare PHARE) din cadrul Ministerului Finantelor Publice, în valoare de 4 milioane de Euro. Suma a fost absorbita în procent de 97,75 % din bugetul alocat (3.909.766,09 Euro).
Proiectul aprobat a avut ca obiective amenajarea si dotarea materiala a sediului Biroului SIRENE, achizitionarea necesarului de echipamente IT&C destinate functionarii acestuia, precum si achizitia si implementarea sistemului informatic necesar.


Pentru realizarea lucrarilor de amenajare a spatiului Biroului SIRENE, Camera Deputatilor a sprijinit Inspectoratul General al Politiei Române prin asigurarea avizelor necesare si a dezvoltarii infrastructurii electrice si de date a spatiului alocat acestei structuri.


Conceput de CENTRUL DE COOPERARE POLITIENEASCA INTERNATIONALA – I.G.P.R., realizat tehnic de SOFTWARE DEVELOPMENT & CONSULTING si finantat de UNIUNEA EUROPEANA, sistemul TETHYS permite schimbul de date suplimentare la semnalarile introduse de statele membre în sistemul central SIS. Biroul SIRENE este una dintre conditiile obligatorii pentru aderarea la spatiul Schengen, in vederea aderarii la 27 martie 2011, conform ministrului Vasile Blaga.


Datele gestionate de un lucrator SIRENE sunt implementate de un sistem de management integrat de dosare si documente aferente semnalarilor SIS la nivelul Biroului SIRENE din Romania, precum si un management al fluxurilor de lucru, necesare pentru aprobarea si urmarirea starii acestora. In acest moment se poate obtine o raportare intr-un interval de minim 10 minute, dar fara a depasi 12 ore (timpul maxim prevazut in Codul Schengen).
Toate datele sunt replicate in timp real intre cele 2 site-uri amplasate la sediul CCPI, respectiv sediul IGPR. Balansarea dintre site-uri se face automat la blocarea unuia din ele, facand astfel posibila recuperarea site-ului blocat fara a afecta utilizatorul final si functionarea sistemului.
"Colectarea bazelor de date nationale a inceput la 1 septembrie, cele de la Strasbourg urmand a fi colectate din 1 noiembrie", a declarat Vasile Blaga.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite