Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Schimbări la vârful pieţei locale de ERP

17 Septembrie 2010



În general, atunci când se vorbeşte de produse ERP din categoria „premium“, discuţiile trimit către SAP şi Oracle. Selecţia se aplică şi pe piaţa locală, unde cei doi dezvoltatori împart poziţia din v\rful piramidei, iar Infor Baan, un al treilea nume prezent în top, nu are o prezenţă consistentă. Există însă o serie de jucători din eşalonul secund (Tier 2, cum este cunoscut în literatura de specialitate) care tind, cu mai mult sau mai puţin succes, către categoria „premium“. Dintr-o perspectivă locală, printre cei cu rezultate se numără Microsoft, cu Dynamics AX, şi TotalSoft, cu produsul Charisma Enterprise. Evident, poziţionarea în Tier 1 nu este doar una declarativă, ci trebuie să fie susţinută de o complexitate şi o maturitate a soluţiilor, necesare susţinerii activităţii companiilor de mari dimensiuni, cu multiple locaţii, multinaţionale. În cazul Microsoft şi Dynamics AX, cunoscut anterior ca Axapta, situaţia este ceva mai simplă, produsul având o notorietate globală şi beneficiind de resursele de dezvoltare cvasi-inepuizabile ale Microsoft şi ale ecosistemului său de parteneri. În România, problema ţine mai mult de promovarea soluţiei şi de identificarea unor parteneri capabili să ţintească la vârful pieţei. Principalii promotori sunt partenerii LLP şi Matricia, în ambele cazuri activând echipe cu experienţă relevantă, însă există şi alte companii cu potenţial sau chiar posibilitatea intensificării prezenţei pe piaţa locală a unor parteneri ca XAPT din Ungaria.


Cea mai nouă poziţionare în această categorie o reprezintă Charisma. După ce TotalSoft a investit 1 milion USD în proiectul de dezvoltare, îmbunătăţirea aplicaţiei s-a făcut constant. În ultimii ani, aplicaţia a câştigat marketshare (conform studiului ERP realizat de Pierre Audoine Consultants) şi a crescut constant în complexitate prin adăugarea unui numar impresionant de module şi funcţionalităţi. Mai mult, TotalSoft, prin extinderea în regiune, a putut să înglobeze în produs şi experienţă internaţională. Charisma Enterprise este expusă însă riscului de a-şi sabota propria imagine de aplicaţie Tier prin implementări low budget în companii mici şi medii. Spre deosebire de TotalSoft, primii 3 vendori amintiţi anterior au în portofoliu şi produse entry level ca SAP All in One, Oracle JD Edwards EnterpriseOne sau Dynamics NAV, pentru a nu-şi vinde ieftin produsele premium. Cum România este o piaţă atipică, iar vremurile sunt incerte, cu siguranţă linia dintre Tier 1 şi 2 va fi tot mai volatilă, cu urcări şi coborâri în funcţie de oportunităţi.



Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite