Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Servicii de Facturare Electronică e-Factur@

17 Septembrie 2010




Răzvan Faer
şef Departament
Strategie şi Marketing


Dinamica schimbărilor din ultima perioadă, coroborată cu accentuarea crizei financiare din România determină companiile să caute noi modalităţi de reducere a costurilor operaţionale, prin prisma eficienţei economice a activităţii desfăşurate. Astfel, la nivelul anilor 2009 şi 2010, companiile din România au fost nevoite să îşi modifice, parţial sau total, modul de organizare, dar şi procesele interne.


În contextul actualei situaţii financiare la nivel global şi local, TransFonD a dezvoltat o serie de servicii care, în mod direct sau prin intermediul băncilor, vin în întâmpinarea nevoilor companiilor, având ca finalitate eficientizarea activităţii acestora şi, în egală măsură, reducerea costurilor operaţionale.


Serviciul de Facturare Electronică – e-Factur@, lansat de către TransFonD la începutul acestui an, este primul serviciu dezvoltat în totalitate prin utilizarea resurselor interne ale companiei. Facturarea electronică, conform principiilor SEPA, este primul dintr-o serie de servicii cu valoare adăugată faţă de serviciile de plăţi, pus la dispoziţia băncilor şi altor membri ai sistemului financiar. Băncile vor utiliza acest serviciu pentru a furniza, alături de alte componente din gama corporate banking, o serie de facilităţi agenţilor economici emitenţi de facturi. Serviciul s-a integrat organic în gama serviciilor oferite de TransFonD, având în vedere că orice plată (core business-ul TransFonD) este rezultatul unei solicitări de efectuare a
plăţii în cauză (factura, în cazul de faţă).


Serviciul e-Factur@ constă, în esenţă, în asigurarea unei suite de acţiuni ce urmează etapele uzuale ale oricărui proces de facturare: emiterea facturilor, livrarea/transmiterea facturilor şi respectiv, arhivarea acestora, dar integral în mediu electronic, înlocuind, total sau parţial, în funcţie de nevoile clientului, procesul similar desfăşurat pe suport hârtie. El este oferit sub forma unei aplicaţii unice, securizate, la care se pot conecta atât emitenţii de facturi, cât şi destinatarii acestora. Prin intermediul acestei aplicaţii, utilizatorii autorizaţi au fie posibilitatea de a aborda integrat şi integral procesul de facturare, respectiv emiterea, transmiterea, recepţionarea şi arhivarea de facturi în format electronic, fie posibilitatea de a recurge doar la module ale procesului în cauză (doar emitere şi arhivare, doar transmitere etc.).


Totodată, e-Factur@ poate lucra în conexiune cu sistemul de tip ERP (Enterprise Resource Planning) utilizat de către emitent şi/sau destinatar (în relaţia business-to-business), în scopul facilitării automatizării proceselor financiare interne, reducând astfel substanţial costurile şi timpii de procesare. Acest serviciu pune totodată bazele pentru dezvoltarea facilităţii de reconciliere a facturilor emise cu plăţile încasate, care constituie, în cadrul SEPA, al doilea serviciu cu valoare adăugată legat de plăţi, considerat de importanţă majoră pentru societăţile comerciale din Uniunea Europeană.


Un exemplu de utilitate pentru emitenţii de facturi se referă la furnizorii aflaţi la o distanţă considerabilă faţă de clienţi. Aceştia se confruntă în mod frecvent cu dificultăţi de transmitere şi recepţionare a facturilor. Prin utilizarea serviciului de facturare electronică, riscul ca factura să nu fie livrată către destinatar sau să întârzie este eliminat. Emitentul de facturi are la dispoziţie o serie de notificări cu privire la recepţionarea şi vizualizarea facturii, serviciul punând la dispoziţie, în mediu electronic, inclusiv confirmări de primire.


Reduceri substanţiale de costuri
Studiile realizate de organizaţii specializate (Billentis) au demonstrat că facturarea electronică atrage o reducere a costurilor de aproximativ 60-80%, comparativ cu procesarea tradiţională pe suport hârtie a acestora.


Drept consecinţă, la nivel european, un număr mare de administraţii publice au ales să utilizeze acest mijloc de facturare în detrimentul celui clasic, în format hârtie, pentru reducerea costurilor şi eficientizarea procesării facturilor recepţionate. Printre cele mai evoluate în acest domeniu se află ţările nordice, care au declanşat şi susţinut procesul de convertire la acest tip de instrucţiuni. Astfel, Danemarca, prima ţară care a adoptat acest sistem de facturare încă din februarie 2005, estimează ca, pe termen lung, trecerea la sistemul de facturare electronică să aducă economii de circa 591 milioane de Euro anual, prin reducerea costurilor de facturare. În ceea ce priveşte sectorul public, economiile se ridică la sume cuprinse între 10 şi 15 milioane de Euro anual (NITA –National IT and Technology Agency, Denmark - http://en.itst.dk/).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
olteanu nicolae
am un card bancpost.Cit costa plata cu acest card a utilitatilor?
28 Decembrie 2011, 08:25:18