Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

Viitorul comunicatiilor mobile

22 Septembrie 2010



Oracle a anunţat astăzi rezultatele raportului „Opportunity Calling: The Future of Mobile Communications”, cercetare în care au fost studiate opiniile a peste 3000 de utilizatori de telefoane mobile din lumea întreagă, examinându-se modalitatea de utilizare şi percepţiile asupra telefoanelor mobile, interesul pentru tehnologii noi cum ar fi aplicaţiile sau publicitatea mobilă, precum şi aşteptările de la generaţia următoare de comunicaţii mobile.
Furnizorii de servicii de comunicaţii caută întotdeauna următoarea inovaţie tehnologică pentru a câştiga un avantaj în faţa competiţiei. Raportul Oracle „Opportunity Calling: The Future of Mobile Communications” oferă o perspectivă asupra gândirii consumatorilor, demonstrând că, în timp ce utilizatorii mobili acceptă rapid noile caracteristici tehnologice, preţul şi fiabilitatea sunt factorii hotărâtori în decizia de selecţie a furnizorilor şi loialitate faţă de aceştia. Este extrem de important să rămână în top prin oferirea de conţinut şi aplicaţii noi şi inovatoare, însă furnizorii trebuie să se asigure că elementele cheie – activarea serviciului, furnizarea şi facturarea sunt line, precise şi rapide”, a declarat Bhaskar Gorti, senior vice president şi general manager la Oracle Communications.


Principalele constatări
● Consumatorii sunt mulţumiţi, dar...: În timp ce 82 de procente din utilizatorii mobili sunt mulţumiţi de furnizorul lor actual de servicii, piaţa mobilă este pregătită pentru competiţie. Şaptezeci şi şapte de procente dintre consumatori spun că sunt dispuşi să treacă la un furnizor cu tarife mai bune şi 83% ar lua în considerare şi posibilitatea de a subscrie la un serviciu oferit de un ofertant de telecomunicaţii ne-tradiţional cum ar fi Sony sau Facebook, atâta vreme cât aceştia ar putea oferi tarife şi o calitate a serviciilor similare.
● Creşte apetitul pentru date: Cum tot mai mulţi ofertanţi trec la planuri diferenţiate de tarifare pentru traficul de date, consumatorii mobili preferă încă serviciul fără limitări de trafic şi sunt dispuşi să plătească pentru acest lucru. Pentru a-şi păstra traficul nelimitat de date, 61% dintre consumatori ar accepta o mărire cu 7% a facturii lor lunare, în timp ce 59 de procente dintre utilizatori sunt dispuşi să accepte o mărire a facturii lor cu 5% pentru mesagerie text nelimitată.
● Consumatorii văd un viitor tehnologic mobil: Dintre respondenţi, 54 de procente cred că peste cinci ani îşi vor folosi telefoanele ca aparat GPS, 31% îl vor utiliza pe post de card de credit, iar 24 de procente cred că vor folosi aparatul ca să pornească maşina. Consumatorii anticipează că vor folosi telefoanele mobile pentru convorbiri video, să se uite la conţinut cumpărat pe mai multe ecrane, să scaneze coduri de bare pentru a accesa online informaţii relevante şi să monitorizeze consumul de electricitate din locuinţă.
● Există noi oportunităţi de câştiguri: Dintre respondenţi, 64% sunt dispuşi să primească reclame pe telefon în schimbul unor reduceri de preţuri sau al unor servicii suplimentare. Potenţialul de câştig provine în mare măsură de la consumatorii tineri. Utilizatorii de telefoane mobile cu vârsta cuprinsă între 18 şi 33 de ani sunt de trei ori mai predispuşi să-şi folosească telefonul ca mijloc de divertisment şi de două ori mai mult să-l folosească drept computer personal, în comparaţie cu cei situaţi în intervalul de vârstă 46-64.
● Însă furnizorii trebuie să aibă în vedere îngrijorările legate de intimitate: Pe măsură ce aplicaţiile şi conţinutul mobil continuă să apară, consumatorii sunt circumspecţi în a profita din plin de noile oferte din cauza îngrijorărilor legate de intimitate. Doar 33% dintre respondenţi s-au arătat interesaţi să primească reclame localizate pe telefonul mobil, în timp ce majoritatea nu a fost interesată de opţiune din cauza temerilor legate de intimitate.
● Pentru a accesa întregul raport – în care se face referire şi la preferinţele de utilizare a telefonului mobil, obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor, motivaţiile schimbării, cererea de servicii şi aplicaţii din pachet, precum şi elementele cheie de diferenţiere dintre diversele regiuni globale – vizitaţi Oracle Communications pe Facebook: www.facebook.com/OracleCommunications sau daţi clic pe http://bit.ly/bdXnL1.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite