Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Aproape 2000 de universitari au validat politicile din domeniul educatiei

30 Septembrie 2010



Rezultatele consultarii a 1.993 de persoane din mediul universitar asupra politicilor in domeniul educatiei pentru orizontul de timp 2025 au fost prezentate si discutate in cadrul Conferintei pentru prezentarea rezultatelor consultarii Delphi, ce a avut loc in perioada 27 -28 septembrie, la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara Bucuresti. La eveniment au participat peste 150 de reprezentanti ai comisiilor de calitate si cercetare din universitatile romanesti, impreuna cu expertii internationali in studii prospective, Peter Bishop si Roumiana Gotseva.


Conferinta a fost organizata in cadrul proiectului Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior Romanesc, unul din cele sase proiecte strategice finantate din fonduri structurale pe care le deruleaza Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii.



Ne aflam intr-o etapa importanta a proiectului. Impreuna cu reprezentantii comisiilor de calitate si cercetare din universitati am discutat rezultatele consultarii comunitatii cu privire la politicile in domeniul educatiei. Consultarea s-a facut in baza unui chestionar care s-a transmis la peste 1900 de persoane. Am lucrat cu noua paneluri de experti care au dezvoltat propuneri de politici educationale pe acele domenii pe care, prin consultari succesive, pornind de la analiza starii actuale a invatamantului romanesc, expertii le-au considerat relevante pentru viitorul invatamantului superior romanesc. Aceasta este doar o parte a consultarii publice pe care o realizam cu privire la viitorul educatiei romanesti. Cred ca pentru crearea si implementarea unor politici publice performante este necesara o consultare la scara larga a actorilor implicati cat si consolidarea unei mase critice in favoarea schimbarilor de substanta in sistemul de invatamant superior din Romania. In domeniul invatamantului superior prin acest proiect vom consulta peste 10.000 de actori din sistem si vom beneficia si de o importanta expertiza internationala”, a afirmat Adrian Curaj, director al proiectului Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior Romanesc.


Politicile publice asupra carora cele 1.900 de persoane si-au exprimat opinia au fost elaborate pe urmatoarele domenii:


1.Guvernanta, conducere universitara si management
2.Cercetare, inovare si protectia proprietatii intelectuale
3.Profesia universitara
4.Societatea cunoasterii
5.Etica si valori sociale
6.Globalizare/ internationale
7.Calificari si competente
8.Calitatea educatiei
9.Dezvoltarea regionala si locala


Suportul informatic utilizat, platforma ELPHI, este inovativ atat in concept cat si prin solutia tehnologica fiind o premiera in lume.


Informatii suport

Scopul proiectului “Calitate si Leadership pentru Invatamantul Superior Romanesc” consta in elaborarea unei viziuni strategice privind dezvoltarea sistemului de invatamant superior romanesc la orizontul de timp 2025.


Pentru atingerea acestui obiectiv principal, proiectul are la baza un amplu proces de consultare cu experti si actori cheie din sistem, consultare realizata in mai multe etape (utilizand metodologia de tip foresight).


Pana in prezent, cinci paneluri de experti constituite pe diferite domenii de interes au elaborat un set de analize fundamentale (documentele pot fi accesate aici), pe baza carora au fost construite scenariile privind viitorul invatamantului superior romanesc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite