Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BDAPL – Informaţie pentru administraţie

15 Octombrie 2010



Ministerul Administratiei si Internelor (M.A.I.) prin Directia pentru Politici Fiscale si Bugetare Locale (DPFBL) a lansat joi, 14 octombrie 2010, proiectul “Realizarea arhitecturii Sistemului Informational si a structurii bazei de date economico-financiare ale autoritatilor administratiei publice locale – BDAPL”. Proiectul este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational “Dezvoltarea Capacitatii Administrative” (PO DCA).


Conferinta a reunit reprezentantii autoritatilor administratiei publice locale din întreaga tara (primari, presedinti de consilii judetene, directori), precum si din administratia publica centrala (secretari de stat/directori MAI/MFP/MCSI/STS/consilier presedinte, consilier al primului ministru, consilieri ai ministrului administratiei si internelor).


La eveniment, au fost prezenti în calitate de invitati speciali:
Dl. Secretar de Stat pentru comunitatile locale în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor – Gheorghe EMACU;
Dna. Consilier a Presedintelui României – Alexandra GATEJ;
Dl. Consilier al Primului Ministru – Dan LAZAR;
Dl. Secretar de Stat în cadrul Ministerului Finantelor Publice – Bogdan DRAGOI;
Dl. Secretar de Stat în cadrul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale – Marius FECIORU;
Dl. Consilier al ministrului administratiei si internelor – Radu Bogdan COMSA
Dl. Consilier al ministrului administratiei si internelor – Paul ZAI
Dl. Director al Serviciului de Telecomunicatii Speciale – Marcel OPRIS;
Dl. Presedinte al Institutului National de Statistica – Vergil VOINEAGU;
Dna. Director a Directiei pentru Dezvoltarea Capacitatii Administrative – Ruxandra POPOVICI;
Dl. Presedinte al Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania – Liviu Nicolae DRAGNEA;
Dl. Presedinte executiv al Asociatiei Municipiilor din România – Tudor PENDIUC;
Dl. Presedinte al Asociatiei Oraselor din România – Teodor BANCIU
Dna. Prim-Vicepresedinte Asociatiei Comunelor din România – Mariana GÂJU;
Dna. Presedinte a Asociatiei Nationale a Informaticienilor din Administratia Publica – Sevil SUMANARIU;
Dna. Presedinte a Asociatiei Directorilor Economici si Contabililor din Judetele din România – Sirma CARAMAN;
Dl. Director al Directiei pentru Politici Fiscale si Bugetare Locale – Daniel Iustin MARINESCU.


BDAPL vine ca o necesitate de realizare a unei baze de date nationale, cu informatii economico-financiare la nivelul tuturor unitatilor administrativ-teritoriale. Mai exact, este vorba despre crearea unui sistem informatic integrat operational care sa permita raportarea, analiza si publicarea datelor financiare, non-financiare si statistice cu privire la performantele administratiei publice locale, astfel încât orice decizie adoptata de administratia publica centrala referitoare la administratia publica locala sa se stabileasca prin simulari în conditii de certitudine.


Obiectivul principal este oferirea de informatii centralizate privind administratia publica locala, relevante, transparente si disponibile tuturor actorilor (cetateni, ONG, Presa).


Statul Roman trebuie sa isi îndeplineasca obiectivele asumate prin aderarea la Uniunea Europeana privind cresterea transparentei utilizarii resurselor în administratia publica, dar si a eficientei serviciilor publice prin crearea unui sistem obiectiv de monitorizare a performantelor administratiei publice. Necesitatea implementarii acestui proiect este motivata de asumarea de catre Guvernul României a prioritatilor de crestere a capacitatii administrative, de consolidare a procesului de descentralizare fiscala si administrativa, de deconcentrare si descentralizare a serviciilor – arii pe care proiectul propus le sprijina.


De ce BDAPL?


•Pentru ca multe dintre deciziile administratiei publice centrale, ce vizeaza procesele de descentralizare si politicile fiscale si bugetare locale, se bazeaza pe informatii insuficiente si nerelevante în privinta administratiei publice locale.
•Pentru ca, de foarte multe ori, în discutiile purtate în cadrul consultarilor dintre diferite institutii publice centrale, apar contradictii generate de concluzionarea diferita a fiecareia dintre acestea pe baza datelor proprii.
•Pentru ca realizarea politicilor fiscale si a celor bugetare locale pentru reforma în administratia publica implica o nevoie acuta a unor analize si a unor simulari pentru identificarea si luarea deciziilor în conditii de certitudine.
•Pentru ca un sistem de echilibrare financiara presupune centralizarea datelor economice si financiare de la nivelul fiecarei unitati a administratiei publice locale.
•Pentru ca este absolut necesara realizarea unei monitorizari periodice care sa surprinda evolutiile din sistem.
•Pentru ca, în acest moment, centralizarea datelor economico-financiare de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, controlul si urmarirea rezultatelor din domeniul financiar si bugetar se realizeaza greoi si functioneaza nesatisfacator.
•Pentru ca este nevoie de îndeplinirea functiei de monitorizare a indicatorilor de performanta în domeniul financiar si bugetar la nivelul unitatilor administrativ – teritoriale.


Fazele proiectului:


Faza I – Proiectul actual
- proiectarea arhitecturii sistemului informational;
- proiectarea structurii bazei de date;
- elaborarea specificatiilor tehnice ale solutiei informatice si de comunicatii cu precizarea echipamentelor necesare implementarii în faza a II-a.
Prin aceasta etapa, se asigura ca ceea ce se va implementa va avea un impact major în cresterea eficientei luarii deciziilor, atât la nivelul administratiei publice locale, cât si la nivel central.


Faza a II-a
Implementarea sistemului informatic si a bazei de date.


Faza a III-a
Programe de pregatire si de instruire, atât a personalului care va administra si întretine sistemul informatic si baza de date, cât si a personalului de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale cu atributii de culegere si transmitere a datelor.


Valoarea totala a proiectului cuprinzând cele trei faze este de 37.754.000 lei. Pentru etapa a doua, de achizitionare echipamente si software necesar (semnaturi electronice)sunt alocati 29.761.000 lei- buget gestionat de Ministerul Comunicatiilor, in timp ce ultima etapa are alocata suma de 4.250.000 lei.


Baza de date, inclusiv indicatorii realizati vor fi disponibili pe site-ul M.A.I. astfel încât, atât administratia publica centrala, cât si administratia publica locala sa-i poata consulta si sa le permita realizarea de analize si simulari ce vor sta la baza deciziilor adoptate în privinta autoritatilor administratiei publice locale.
Pozitiile administratiei publice centrale, precum si cele ale administratiei publice locale se vor raporta la date comune pentru armonizarea punctelor de vedere si adoptarea masurilor optime rezultate în urma simularilor, fapt care determina luarea unor decizii în conditii de certitudine. Raportarile se vor face electronic, intr-un format standard si vor merge pana la detalierea incasarilor preconizate pe baza proprietatilor administrate.


Directia pentru Politici Fiscale si Bugetare Locale din Ministerul Administratiei si Internelor a lansat pe 1 octombrie 2010 pagina sa de web pe site-ul ministerului http://www.dpfbl.mai.gov.ro (precizam ca pagina este optimizata conform standardelor internationale si poate fi consultata si de catre persoanele cu dizabilitati - de vedere, de auz si de mobilitate, fiind în prezent prima pagina web de acest gen din cadrul M.A.I.), iar portalul proiectului http://www.bdapl.mai.gov.ro se va lansa pe 14 octombrie 2010.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite