Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Divizia Primavera din cadrul TotalSoft îşi dublează cifra de afaceri în anul de „criză“ 2010

19 Octombrie 2010




Bogdănel Budeanu
Primavera Director în cadrul TotalSoft


Criza a determinat companiile româneşti să devină mai interesate în gestionarea eficientă a proiectelor. Pe acest fond, nevoia utilizarii unei solutii software de ultimă generaţie a condus către Primavera Project Management – soluţie promovată de a lungul a 26 de ani pe piaţa internaţională şi de 15 ani pe piaţa locală. Analizând dublarea cifrei de afaceri a Diviziei, prin comparaţie cu perioada similară a anului trecut, Bogdănel Budeanu, Primavera Director în cadrul TotalSoft, ne-a oferit câteva informaţii suplimentare despre evoluţia de impact a anului 2010.

TotalSoft rămâne principalul exponent al soluţiei Primavera pe piaţa locală. Este acesta un semn al unui parteneriat de afaceri solid între TotalSoft şi Oracle România?

Colaborarea cu Oracle România se derulează în condiţii de parteneriat solid, iar suportul reciproc ne determină să afirmăm că viitorul arată bine, promovarea comună permiţând o abordare mai eficientă a unui portofoliu de potenţiali clienţi. Divizia Primavera din cadrul TotalSoft este interesată şi de alte produse Oracle, cum ar fi Hyperion – lucru motivat de identificarea numeroaselor oportunităţi din piaţă. Chiar dacă suntem competitori pe anumite direcţii (ERP), parteneriatul îşi demonstrează soliditatea pe produse ca Primavera şi Hyperion, un exemplu elocvent fiind evenimentul cu utilizatorii pe care îl organizăm împreună, pe 27 octombrie. Recenta vizită a unor persoane din conducerea Primavera GBU (Global Business Unit) ne-a întărit convingerea că parteneriatul cu noi este unul strategic, dar evenimentul care confirmă cele afirmate mai sus este faptul că TotalSoft este printre puţinele companii din lume care a obţinut, pentru cel de al doilea an consecutiv, extinderea dreptului de a oferi First Level Support pentru clienţii Primavera. Evident, această decizie a luat în considerare infrastructura bine dezvoltată pe care o deţine compania: portal, proceduri, personal certificat şi, nu în ultimul rând, dorinţa de a oferi servicii de calitate clienţilor comuni.


2010 nu pare a fi tocmai un an de criză pentru Primavera. Ce a evoluat diferit faţă de 2009?

Ar trebui să facem o diferenţiere între 2009 şi 2010, ca ani de criză. Anul trecut a fost marcat, în principal, de reticenţa în a face noi investiţii, ceea ce a dus la o scădere dramatică a volumului de business. În 2010, mediul de afaceri a scăpat de această teamă, companiile orientate pe proiecte şi-au schimbat atitudinea, iar situaţia a evoluat surprinzător de bine. Un semn care ne–a făcut să previzionăm că 2010 va fi diferit ca şi evoluţie de 2009 a fost completarea portofoliului de clienţi cu Hidroelectrica, în februarie 2010 - cel mai mare contract din istoria de 15 ani a Primavera în România. Vorbind despre proiecte de impact, un alt proiect important este cel cu EnergoNuclear – contract în cadrul căruia a început deja derularea consultanţei în definirea masterplanului pentru Unitatea 3-4. Anul 2010 a însemnat, în câteva rânduri, depăşirea numărului de 600 de clienţi, trainingul a peste 300 de oameni în doar 9 luni şi vânzarea a peste 200 de licenţe până la finalul lunii octombrie. Complementar, este primul an de criză în care am reuşit să reînnoim peste 90% din contractele de mentenanţă şi suport tehnic. Numărul de clienţi noi, veniţi să completeze portofoliul de clienţi, este similar ca şi valoare anului 2008 - relevant este însă faptul că am startat câteva proiecte mari şi am reusit să abordăm pieţe externe cu contracte importante. Cel mai elocvent exemplu este semnarea contractului cu SATORP, din Arabia Saudită, în urma căruia am devenit parteneri în construcţia uneia dintre cele mai mari rafinării din lume, “JUBAIL REFINERY”, un proiect în valoare totală de 9,6 miliarde USD.


Cerinţa pentru servicii a fost, de asemenea, în creştere în 2010. Cu astfel de proiecte am început anul, pentru care cifra de afaceri va fi dublă faţă de 2009 şi care este la fel de bun ca 2008.


Ce face ca proiectul de la Hidroelectrica să fie cel mai mare din istoria Primavera în România?

Proiectul derulat la Hidroelectrica a fost semnat iniţial pentru Direcţia Dezvoltare a acestei companii şi s-a extins ulterior către sediul central şi cele 13 sucursale. Este cel mai mare proiect ca număr de licenţe, va trece de 100, depăşindu-l astfel pe cel de la Petrom, compania care avea până anul acesta cel mai mare număr de utilizatori Primavera. Dincolo de licenţe, proiectul a conţinut şi o etapă de consultanţă pentru introducerea în sistem a tuturor proiectelor de investiţii şi obţinerea unei imagini generale la sediul central. Ce m-a bucurat foarte mult, în acest proiect, a fost deschiderea conducerii Hidroelectrica faţă de Project Management, pentru definirea unei metodologii de lucru care să îi cuprindă şi pe contractori. Hidroelectrica este o companie mare, dar este mare şi pentru că managementul de acolo înţelege nevoia de schimbare şi se mobilizează în consecinţă. Pentru noi, acest proiect este în egală măsură important prin prisma serviciilor de consultanţă, pentru extindere către segmentul de investiţii, dar şi retehnologizare, tocmai pentru că prima etapă a avut rezultate, iar Project Managementul este văzut la adevărata valoare. Îmi place să cred că această deschidere se datorează, într-o mare măsură, utilizării Primavera, dar şi profesionalismului şi implicării echipei TotalSoft.


A adus 2010 şi schimbări importante în percepţia managementului de proiecte?

O schimbare importantă pe care am sesizat-o în piaţă este orientarea către servicii - consultanţă şi, deopotrivă, training. Până acum, problema se punea în identificarea nevoii unui instrument de Project Management şi a pregătirii unor angajaţi. Acum însă, vorbim tot mai des despre implementări realizate ca urmare a finalizarii serviciului de consultanţă, dar şi a schimbării modului de lucru şi a mentalităţilor. Prin urmare, Divizia Primavera din cadrul TotalSoft se transformă tot mai mult într-o divizie de servicii, mai mult decât una de vânzări licenţe. Ca şi în cazul majorităţii soluţiilor de business, Primavera implică nevoia serviciilor de consultanţă pentru a livra rezultatele conforme aşteptărilor clienţilor. Clienţii vechi sesizează deopotrivă această necesitate şi schimbă abordarea. LukOil, spre exemplu, care derulase un contract de achiziţie licenţe în 2003, a înţeles că Project Managementul are nevoie de oameni dedicaţi şi de continuitate. Astfel, compania ne-a solicitat refacerea metodologiei de lucru, a înfiinţat o direcţie PMO şi va utiliza Primavera pentru derularea tuturor proiectelor. Serviciile însă nu pot fi oferite fără competenţele necesare, iar în această direcţie se manifestă experienţa pe care am acumulat-o în cei 15 ani de activitate pe piaţă. Am derulat proiecte în cele mai diverse domenii, iar implicarea noastră garantează atingerea obiectivelor de business tocmai pentru că expertiza dobândită este de necontestat. Mai mult, echipa a fost stabilă în ultimii ani, ceea ce are un efect pozitiv asupra acumulării de competenţe. Piaţa identifică deja Project Managementul cu TotalSoft, iar companii în care licenţele există au început să ne solicite şi pentru servicii de consultanţă sau chiar pentru outsourcing. Petrom este un astfel de exemplu, care a externalizat către noi o serie de servicii şi nu este vorba de un planning simplu, ci de managementul unor proiecte complexe.


Care sunt principalele noutăţi la nivel de produse?

Pe linia de business Oracle, avem un interes deosebit pentru Hyperion, o soluţie care se poate integra cu orice altă aplicaţie şi care poate fi extrem de utilă companiilor care folosesc deja Primavera. O altă direcţie pe care dorim să o exploatăm este Charisma Portfolio Management, produs care reuneşte fostele module DevPlan şi ProPlan şi pe care clienţii noştri l-au etichetat drept „bijuteria companiei TotalSoft“. Am adăugat noi funcţionalităţi în Charisma Portfolio Management, iar produsul a devenit vital pentru orice companie care lucrează pe proiecte, gestionând întreg ciclul activităţii, de la ofertare până la gestiune contractori. Pe modelul Charisma, modulul Portfolio Management este uşor configurabil şi poate fi implementat separat, peste orice altă soluţie de gestiune financiar-contabilă, ERP etc. Spre finele lunii aşteptăm versiunea 8 a Primavera, despre care vom spune mai multe la Conferinţa utilizatorilor, unde va participa şi Directorul Primavera pe EMEA care va face prezentarea noilor funcţionalităţi. Produsul este orientat către web şi este mult mai atractiv pentru utilizatori.


Ce previziuni aveţi pentru 2011?

Planurile pentru 2011 prevăd o cifră de afaceri de circa 3 milioane Euro, dar cel mai mult îmi doresc să finalizăm proiectul de la Hidroelectrica - un prim proiect în care metodologia Project Management derulată global la nivelul companiei se extinde şi către contractori. De asemenea, planificăm livrarea primelor proiecte de Hyperion, am identificat deja o serie de lead-uri, unele se vor închide în acest an, însă pentru 2011 vom avea probabil un volum mai mare. Vom încerca şi o abordare nouă a sectorului public, ne-am propus să nu abandonăm, chiar dacă lucrurile nu par a fi pozitive. Din păcate, în sectorul public nu există interes pentru schimbarea metodologiei de lucru, iar instituţiile sunt la discreţia subcontractorilor. Un indicator în acest sens, îl reprezintă şi prioritatea scăzută pe care primăriile o acordă modulelor de Project Management în cadrul sistemelor IT din sectorul Public. Avem câteva proiecte reuşite, dar nu sunt o regulă, iar în 2010 nu am interacţionat foarte mult cu acest sector. Un alt obiectiv este transformarea TotalSoft într-un centru regional de competenţe în Project Management. De altfel, TotalSoft are un plan de expansiune în regiune bine pus la punct, în care Primavera, ca soluţie cu notorietate globală, este unul dintre pionii principali.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite