Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cloud Computing face valuri la Cluj

20 Octombrie 2010



Pentru a oferi o viziune completă privind cloud computing-ul, avantajele tehnologiei, precum şi modul în care specialiştii IT pot recurge la ea, compania Brinel a organizat la Cluj, în perioada 6-7 octombrie 2010, un eveniment dedicat acestei tehnologii. Denumit MyCloud, evenimentul a reunit specialişti din mai multe companii, printre care Brinel, Microsoft, HP, Oracle, IBM, Cisco, EMC şi VMware.


Conceptul de «cloud computing» este destul de neclar pentru multă lume, motiv pentru care în jurul lui apar încă semne de întrebare. Cea mai mare parte a specialiştilor vede în cloud computing o tehnologie a viitorului, însă, pentru ca aceasta să poată fi implementată la un nivel extins, ar trebui să fie cunoscută şi stăpânită mai bine. România dispune de infrastructura necesară pentru a implementa o astfel de tehnologie şi, pe măsură ce oamenii de decizie din companii vor accepta noul model, cererea serviciilor de acest gen va creşte semnificativ”, a declarat Marcel Borodi, CEO & Preşedinte Brinel.


Conform unui sondaj realizat de Brinel în rândul specialiştilor IT, 63% consideră că piaţa IT din România este pregătită pentru cloud computing, în principal datorită conexiunii de mare viteză la internet de pe plan local, a investiţiilor făcute în retehnologizare, dar şi a personalului competent, pregătit să implementeze şi să folosească servicii bazate pe cloud computing.



Laborator: aplicaţii practice în Cloud


Eu cred că deja cloud-ul a prins în România. A prins în Bucureşti, a prins în Cluj, dacă stau să mă uit la numărul de clienţi. E clar că e nevoie să purtăm discuţii legate de cloud, să le explicăm nu numai cum să aibă acces la cloud, dar şi cum să-l folosească la maxim. Pentru Microsoft, cloud-ul nu înseamnă doar Microsoft Online Services, care este soluţia pentru companii din punct de vedere comunicare/colaborare. Cloud la noi înseamnă şi Azure, dacă ne referim la developeri, înseamnă şi partea de hosting. Vorbind de public şi private cloud, Microsoft are oferta completă, putând oferi fie o variantă, fie ambele modele pentru acelaşi client, în funcţie de nevoile acestuia”, precizează Valentina Ion, Information Worker Business Group Lead, Microsoft România.


Cloud computing, din perspectiva Cisco, înseamnă aceleaşi tehnologii care au existat şi până acum.
Din punct de vedere tehnologic, nu înseamnă o revoluţie, înseamnă un mod nou de a organiza tehnologia, astfel încât să punem la dispoziţia clienţilor noştri comuni servicii în mod virtual, care să depindă mai puţin de infrastructura fizică şi mai mult de modul în care putem să le oferim diverse valori pe care ei şi le doresc. Cisco nu oferă servicii direct, ci prin parteneri, care investesc în cloud computing, îşi construiesc data centere şi infrastructuri din care să poată să livreze servicii”, spune Dragoş Josanu, Channels Manager Cisco România.


Cine are nevoie de cloud? În general, e vorba de companii mici şi medii care nu dispun de resurse pentru infrastructuri proprii.


Mihai Guran, ESSN Manager, HP România HP, spune că tehnologiile cloud pot fi implementate la mai multe niveluri: „Dacă vorbim de securitate şi încredere în aceste tehnologii, aş spune că sunt români care adoptă tehnologiile mai greu sau mai uşor, dar cred că depinde şi de eforturile noastre ale furnizorilor de a educa piaţa, clienţii. Depinde cum defineşti cloud computing. Poate una din cărămizile de bază ţine de virtualizare. Avem clienţi care cumpără azi maşini virtuale, nu-şi mai cumpără doar servere cu sistem de operare, şi implementează medii virtualizate”.


Oracle s-a concentrat - pe piaţa din România şi, în general, în estul Europei - pe a pune la punct sistemele critice pentru companiile medii şi mari.


Vorbim de bănci, de sectorul public, mai puţin de utilizatorii de e-mail. Această zonă, este şi normal, se mişcă un pic mai greu, sunt organizaţii cu mulţi angajaţi, cu multe sisteme critice, care trebuie integrate. Zona de private cloud sau cloud-ul în interiorul companiei prinde mai mult. Deja Oracle a început să promoveze aceste soluţii în zona de SaaS, avem cel puţin un client care trece live cu o soluţie tip SaaS pe zona de gestiune a relaţiei cu clienţii – CRM on-demand. Este o soluţie hostată de către Oracle. Începem să ne mişcăm, poate nu la fel ca alte companii, dar în zona de SaaS, mai puţin IaaS”, menţionează Liviu Gherman, Sales Manager Fusion Middleware Oracle România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite