Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Viitoarele politici publice din educaţie - primele rezultate validate ştiinţific

20 Octombrie 2010




În privinţa impactului, acesta a fost notat pe o scară intenţionat neechilibrată, de la „-“ (minus) la „+++” (trei de plus).

Considerând, de exemplu, politica „asigurării unui nivel de finanţare a cercetării corespunzător, multianual, predictibil şi flexibil, prin competiţii transparente şi urmărind creşterea calităţii prin raportarea la standardele internaţionale”, impactul mediu estimat în prima rundă asupra Universităţii Regio a fost ++. Radu Gheorghiu a vorbit şi de argumentele pentru ca acesta să devină maxim şi reţin ideea sa, potrivit căreia „nivelul de finanţare şi transparenţa competiţiilor - deci modul de finanţare - sunt cei mai importanţi factori de impact pentru performanţa instituţiilor de cercetare, indiferent de profil”.

Tot pentru un impact +++, Radu Gheorghiu a evidenţiat şi următoarele idei: nivelul cercetării proporţional cu nivelul finanţării; presiunea cvasipermanentă a atragerii de resurse financiare nu este compatibilă cu o cercetare eficientă; motivaţia este aceeaşi ca şi la Universitatea Inovatio; oferă posibilitatea continuităţii în cercetare, cu precădere a problemelor cu relevanţă regională şi/sau de nişă; se asigură infrastructura; este evident că un nivel de finanţare a cercetării corespunzător nu poate avea decât un impact maxim asupra dezvoltării oricărei universităţi, indiferent de tipul acesteia; o cercetare pe o temă de maxim interes zonal nu se poate realiza pe perioada unui an; oferă posibilitatea abordării la standarde ridicate, cu precădere a problemelor cu relevanţă regională şi/sau de nişă; singurul lucru care lipseşte sistemului educaţional şi de cercetare din România este finanţarea la un nivel rezonabil, predictibil şi bazată 100% pe performanţă. Înfiinţarea de noi instituţii este un pas în direcţia opusă; universităţile regionale pot supravieţui doar prin compararea rezultatelor cercetării cu cele de la nivel internaţional, de vreme ce constituţia lor poate fi unică la nivel naţional.

Conferinţa pentru prezentarea rezultatelor consultării Delphi a fost organizată în cadrul proiectului „Calitate şi Leadership pentru Învăţământul Superior Românesc” (QLHS), unul dintre cele şase proiecte strategice finanţate din fonduri structurale pe care le derulează Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, Cercetării, Dezvoltării şi Inovării. Mai multe amănunte despre proiect sunt disponibile pe website-ul www.edu25.ro.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite