Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Internet…chix 2005

05 Iulie 2005



Si s-a terminat editia 2005 a festivalului de comunicare digitala Internetics. Am auzit foarte multe pareri negative despre editiile din anii trecuti ale acestuia, dar nu am vrut sa le cred. Participand însa la aceasta... mi-am schimbat opinia. Festivalul s-a desfasurat undeva sub cota de avarie.


Organizat în Muzeul de Arta Contemporana, Internetics se voia a fi o prezentare de continut cu valoare artistica. Din pacate situatia nu a fost aceasta. Lasand deoparte amplasamentul oarecum izolat si greu accesibil, organizarea a lasat de dorit si din alte puncte de vedere. Solicitand invitatia pe site, vizitatorul îsi putea alege si panel-urile la care vrea sa participe. Oricum aceasta alegerea cred ca era simbolica deoarece în foarte multe cazuri raspunsul venea a doua zi prin e-mail: panel-ul solicitat era plin asa ca v-am înscris noi din oficiu la altul.


Gafe si chix-uri la Internetchix 2005


Pe langa proasta organizare festivalul a mai „beneficiat” si de o serie de gafe mai mari sau mai mici. Spre exemplu, reprezentantul Neogen, domnul Calin Fusu –director general, a reusit sa-si atraga oprobiul public printr-o declaratie cel putin surprinzatoare. Întrerupandu-si unul dintre colegii de panel, care raspundea la o întrebare, domnia sa si-a exprimat parerea ca firmele si site-urile mici care nu au bugete mari pentru publicitate nu ar trebui sa se mai complice cu existenta, oricum nu au nici o sansa.


Un alt punct „forte” al festivalului a fost o prezentare sustinuta de catre o doamna (sau domnisoara) director din Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Trecand peste faptul ca nu era anuntata în program, aceasta a fost mai mult decat plictisitoare. Nu stiu exact care s-a vrut a fi subiectul acesteia, cert este ca am auzit mai mult despre fondurile Uniunii Europene pentru Agricultura si Pescuit decat despre ceva care sa aiba macar o vaga legatura cu „comunicarea digitala”.


Prezentarea companiei DotCommerce, intitulata „Cum sa iti construiesti un magazin electronic in 48 de ore”, s-a referit la orice altceva legat de e-commerce dar nu de construirea site-urilor. Printre alte titluri de conferinte ar fi de mentionat titluri vadit publicitare cum ar fi "Cum sa castigi sau cum sa economisesti bani cu octopustravel.ro", bineînteles pe nici un material al festivalului nu aparea P-ul corespunzator.


Încheiere fara premii


Dintre cele 30 de categorii ale concursului de webdesign sapte nu au avut castigator, iar dintre acestea doua nu au avut nici macar participanti. Este o statistica îngrijoratoare. Pe de alta parte, ca de obicei s-a premiat încarcarea site-urilor cu elemente inutile si care blocheaza pagina. Flash-urile, pop-up-urile, elementele grafice de dimensiuni mari, precum si multe alte astfel de „artificii” de design nu fac decat sa îngreuieze încarcarea paginilor. Probabil ca atat participantii cat si membrii juriului au uitat ca în Romania predominant este în continuare dial-up-ul. Tragand linie si adunand Internetics 2005 este un nou rateu al mult prea mediatizatului Ethos, care an de an nu reuseste sa ofere un eveniment decent de comunicare digitala.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Bla-bla
Daca s-ar introduce "P"-ul corespunzator si in revista Market Watch...Nici macar coperta n-ar scapa de domnia P-ului!
12 Iulie 2005, 05:29:54