Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Charisma, un vis īmplinit

01 Decembrie 2010




Liviu Drăgan, CEO TotalSoft, la aniversarea de 10 ani a Charisma


În 2000, Liviu Dan Drăgan, un antreprenor cu experienţă multinaţională, starta în cadrul companiei TotalSoft proiectul dezvoltării unei aplicaţii ERP cu numele Charisma. 10 ani mai târziu, Charisma devine cea mai importantă soluţie românească, se extinde regional şi se luptă de la egal la egal cu brandurile consacrate ale industriei IT.


„Zilele Charisma“ este unul dintre puţinele evenimente locale care a reuşit să se dezvolte de la o ediţie la alta, reflectând într-o bună măsură evoluţia companiei TotalSoft, care îl patronează. Scopul evenimentului este consolidarea unei comunităţi de utilizatori, care să împartă experienţa implementării şi utilizării sistemului ERP Charisma şi să contribuie la dezvoltarea viitoare a acestuia. În cadrul evenimentului se derulează şi o serie de workshopuri, atât la nivel de module, cât şi de verticale industriale, pentru diseminarea noutăţilor legate de ultima versiune a soluţiei şi a proiectelor în care a fost implicată. În egală măsură, „Zilele Charisma“ reprezintă şi o bună ocazie pentru networking şi socializare. Bilanţul făcut în cadrul conferinţei de către echipa managerială a TotalSoft a arătat un 2010 plin de rezultate mulţumitoare: etape concrete în dezvoltarea internaţională, prima implementare Charisma pe o piaţă din Europa vestică, ocuparea poziţiei de lider pe piaţa furnizorilor de soluţii şi servicii ERP, un premiu din partea Microsoft pentru cel mai bun partener pe Dynamics CRM.


Pe ordinea de zi: Charisma ERP 2011

Anunţată încă din luna septembrie, Charisma 2011 a fost lansată în mod oficial în cadrul evenimentului, reprezentând inevitabil subiectul zilei. Noua versiune a fost anunţată de la început drept cea mai reuşită versiune a soluţiei şi o evoluţie majoră faţă de cele precedente. Charisma ERP 2011 înglobează o investiţie de peste 20.000 de ore de muncă şi reprezintă o schimbare importantă a produsului, nu doar o ajustare a numelui. Dacă la nivel de interfaţă soluţia a beneficiat mai mult de un face-lifting, au fost aduse schimbări majore la nivel structural şi s-a adăugat un număr considerabil de elemente noi. Nivelul funcţionalităţilor incluse în Charisma în ultimii ani a crescut constant şi era nevoie de o platformă de dezvoltare pentru o mai bună şi rapidă structurare a soluţiei. Astfel a fost adoptată platforma Adaptive, care permite o creştere internă de eficienţă, dar şi derularea mult mai simplă a dezvoltărilor personalizate direct la client pentru rezolvarea oricăror cerinţe specifice. De asemenea, platforma Adaptive va permite şi colaborarea mai facilă cu alţi parteneri de business care vor dori să distribuie şi să implementeze Charisma.


Noutăţi în Charisma, module operaţionale noi

WMS (Warehouse Management Systems): un astfel de modul exista şi în versiunile anterioare, dar a fost reconstruit în totalitate, în conformitate cu cerinţele actuale din piaţă.


Replenishment: un modul tip MRP (Material Requirements Planning) dedicat companiilor comerciale pentru asigurarea necesarului de stocuri şi care, în timp, generează predicţii valoroase pe baza sezonalităţii sau a unor scenarii predefinite. Modulul Charisma BC (Business Commander), dedicat gestionării activităţii companiilor din domeniul farmaceutic, a fost rescris în totalitate, chiar dacă era un produs matur şi notoriu, pentru că s-a dorit trecerea la un nivel nou de dezvoltare. S-a născut astfel Charisma Pharma, care va deveni up-grade necesar al tuturor clienţilor de BC. Prin automatizarea majorităţii operaţiunilor Charisma Pharma elimină toate erorile de manipulare a datelor şi scurtează cu 50% timpul de plasare a unei comenzi. Primul proiect de migrare a fost deja derulat la distribuitorul Farmexpert, o companie cu peste 300 de milioane de Euro cifră de afaceri şi unde funcţionarea performantă şi fără eroare a sistemului este critică. Schimbări importante au fost operate şi la nivelul modulelor de: Retail (Retail 2 a fost, de asemenea, rescris oferind şi suport pentru comerţul online); eAsigurări (i-au fost adăugate funcţionalităţi web complexe); Contract Management (permite urmărirea realizărilor şi evenimentelor şi un mod nou de a gestiona proiectele) etc.


Proiectul Mic.ro a validat maturitatea soluţiei Charisma şi capacitatea acesteia de a gestiona activitatea unui retailer care operează o reţea complexă. Un volum zilnic de 4 milioane de tranzacţii nu poate fi suportat de orice infrastructură şi de orice aplicaţie informatică. Pentru acest proiect, Charisma a arătat o scalabilitate maximă funcţionând la fel de bine şi pentru 20 şi pentru 3.000 de magazine, precum şi de flexibilitate maximă prin aplicarea oricărei schimbări asupra sistemului la un nivel centralizat şi într-un timp foarte scurt.



Daniel Ionescu, Director de Marketing şi Strategie TotalSoft, alături de noutatea anului: Charisma pe iPad


Ca noutăţi pentru 2011 a fost anunţată includerea în Charisma a unui motor de căutare tip Google, un element inovativ pentru un ERP, care va permite căutări complexe în cadrul datelor gestionate în aplicaţie. Adăugarea acestei funcţionalităţi va avea loc în primul trimestru al anului viitor. În cadrul conferinţei a fost prezentată şi o soluţie complementară Charisma: Cell Monitor, un sistem de raportare în timp real, dedicat derulării şedinţelor zilnice de vânzări. Soluţia se bazează pe Smartboard, un instrument inteligent de prezentare oferit de Avitech, dar funcţionează şi pe iPad.


„Investim permanent în Charisma, chiar dacă produsul se vinde bine. Pentru a ne păstra poziţia de piaţă trebuie să anticipăm dorinţele şi cerinţele clienţilor şi să ne dezvoltăm în consecinţă“
Vlad Cristuţiu, Charisma ERP Product Manager



Ce spun clienţii despre TotalSoft şi Charisma

,,Am dorit să propunem pieţei româneşti o alternativă la comerţul importat copy-paste din alte regiuni ale Europei fără a ţine cont de modul cultural şi tradiţional în care românii interacţionează cu marfa. În mod curent, în lanţul Mic.ro sunt generate zilnic peste 4 milioane de tranzacţii, iar pentru controlul acestui sistem ne-am dorit să avem informaţia livrată în timp real şi într-un format inteligent, pentru a nu pierde timp cu analize complicate. Am ales TotalSoft pentru un proiect pilot, dar am fost convinşi că mintea românească poate să construiască o soluţie IT integrată şi performantă pentru controlul acestui sistem. Dincolo de tehnologie, cea mai importantă realizare a proiectului este că cele două echipe lucrează într-o manieră integrată şi empatizată.” Dan Ionescu, Managing Partner, Mic.Ro.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite