Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Print Management, ultima frontiera IT

01 Decembrie 2010



„Paperless office“, ideea revoluţionară lansată de „Business Week“ în 1975, rămâne, încă, un deziderat intangibil. În pofida exploziei mijloacelor de comunicare electronice, a informatizării accelerate a proceselor de business, a creşterii ratei de penetrare a sistemelor electronice de gestionare a documentelor, consumul de hârtie în cadrul companiilor – şi a consumabilelor aferente echipamentelor de printare şi copiere – nu poate fi eliminat total. Dar poate fi scăzut şi ţinut sub control cu ajutorul soluţiilor şi serviciilor dedicate de print management.

Climatul economic dificil al ultimilor ani a obligat companiile să analizeze cu atenţie sporită mijloacele prin care pot realiza economii, la toate nivelurile. Iar zona de printing&imaging poate genera astfel de economii, deloc neglijabile, dacă ţinem cont de evaluarea cabinetului de analiză Gartner, potrivit căruia costul total de operare aferent imprimantelor şi copiatoarelor reprezintă între 1 şi 3% din cifra totală de afaceri a unei companii. O estimare care poate părea hazardată, însă Aberdeen Group evaluează costul total de operare aferent imprimantelor şi copiatoarelor ca reprezentând între 3 şi 5% din totalul cheltuielilor operaţionale (potrivit studiului „Category Expenditure Management: Print and Print Services“).


Interes local în creştere

Chiar dacă aceste cifre nu se confirmă întrutotul şi pe plan local, din ce în ce mai multe companii din România au început să devină interesate de economiile pe care le pot aduce soluţiile şi serviciile de print management.



Cristian Gîlmeanu, Enterprise Sales Manger Imaging and Printing Group Hewlett-Packard


„Contextul economic al ultimilor doi ani a contribuit decisiv şi imediat, aşa cum înainte puţini oameni de vânzări au reuşit să sensibilizeze şi să aducă la aceeaşi masă diverşii responsabili de bugete asociate imprimării din cadrul organizaţiilor. Ca prin minune, tradiţionala fragmentare a deciziilor şi bugetelor de hardware, servicii şi respectiv consumabile (sau imprimante ca active IT versus copiatoare ca active ale administrativului) s-a atenuat considerabil, sub presiunea top managementului de reducere a cheltuielilor, mai ales a celor nelegate direct de obiectul afacerii. Interesul comun al directorilor IT, de achiziţii sau administrativ de a calcula un cost real de utilizare a serviciului de print, ba chiar de a evidenţia costurile indirecte şi eforturile multiplicate asociate producţiei şi distribuţiei interne de documente, a creat un curent la care HP are şi capabilităţile şi viziunea să răspundă necesităţilor unei organizaţii, independent de industria din care face parte sau dimensiunea acesteia“, explică Cristian Gîlmeanu, Enterprise Sales Manger Imaging and Printing Group Hewlett-Packard.



Gabriel Kaufmes, CEO Eurocom


O evoluţie confirmată şi de Gabriel Kaufmes, CEO Eurocom, care subliniază însă necesitatea unei abordări etapizate: „La momentul actual, se observă o creştere a gradului de interes al companiilor prezente pe piaţa românească pentru soluţiile/serviciile de Print Management. Este nevoie de o abordare strategică, pe etape, şi de o evaluare corectă a nevoilor fiecărui client în parte pentru a ajunge la un grad cât mai mare de înţelegere a avantajelor oferite de soluţiile şi serviciile de Print Management.“


De unde provin principalii clienţi

Deşi economiile generate de zona de print management sunt accesibile oricărei companii, indiferent de dimensiunea acesteia sau de domeniul de activitate, pe plan local se pare că doar marile companii se orientează spre servicii şi soluţii profesionale. Astfel potrivit lui Gabriel Kaufmes, Eurocom, „cele mai multe cereri pentru implementarea unor soluţii şi servicii integrate de Print Management vin din partea marilor companii de stat şi a companiilor multinaţionale, cu precădere din partea băncilor şi firmelor de asigurări“.


Sectorul public reprezintă însă o zonă delicată, în care există interes şi o nevoie evidentă, dar nu şi cereri concretizate clar susţine Cristian Gîlmeanu, HP: „În România, organizaţiile din sectorul financiar şi telecomunicaţii sunt prospectul cel mai matur din perspectiva interesului pentru externalizare, urmate de companiile de utilităţi, distribuţie şi retail, urmate apoi de sectorul productiv. În sectorul public interesul este, de asemenea, foarte puternic, însă procedura complicată de achiziţii şi insecuritatea bugetului multianual sunt principalii inhibitori pentru majoritatea organizaţiilor publice.“


Ierarhia beneficiilor urmărite de client

Panoplia de argumente în favoarea adoptării soluţiilor de print management sau pentru apelarea la servicii dedicate acestei zone este destul de amplă. Dar leit-motivul îl reprezintă economiile care se pot realiza şi care, potrivit studiilor statistice, pot reprezenta, în primul an de implementare, circa 50% din costurile totale aferente zonei de printing&imaging. Ori, dacă ţinem de estimările Gartner sau Aberdeen nu este deloc puţin.
Privind din perspectiva clientului, ierarhia principalelor cerinţe ale acestuia, potrivit lui Gabriel Kaufmes, se prezintă astfel:


• reducerea costurilor cu consumabilele (hârtie şi toner) – 30%;
• reducerea perioadelor de downtime – 25%;
• scăderea costurilor serviciilor de mentenanţă şi suport, garanţia calităţii, predictibilitatea costurilor – 15%;
• controlul pe utilizator, proiect, departament – 15%;
• flexibilitate cât mai mare a contractului – 15%.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite