Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Companiile de apă şi soluţiile geospaţiale: de la hartă, la tabloul de bord

01 Decembrie 2010




Compania de Apă Oradea oferă servicii de alimentare cu apă potabilă, preluare şi epurare ape uzate celor peste 370.000 de locuitori din municipiul Oradea, prin managementul a aproape 1.800 km de ţevi şi conducte de transport şi distribuţie a apei. În 2002, compania a apelat la ICS pentru dezvoltarea unui sistem care să reprezinte coloana vertebrală a sistemului informatic la nivelul întregii instituţii. Pentru a realiza acest obiectiv, aplicaţiile geospaţiale au fost integrate în mediul informatic existent. Noul sistem a automatizat procesele de administrare a reţelei companiei. Încă din faza de testare, echipa managerială a Companiei de Apă Oradea a realizat potenţialul informaţiei geospaţiale şi a decis să extindă întregul sistem la nivelul întregii instituţii. Sistemul rezultat include acum funcţii multiple, cum sunt cele de design al reţelei, monitorizarea parametrilor critici în timp real, managementul avariilor şi procesarea autorizărilor. Dar poate cel mai important câştig pentru Compania de Apă Oradea a fost posibilitatea de a genera informaţie managerială cu ajutorul funcţionalităţilor de analiză spaţială ale sistemului. Analizele realizate prin prelucrarea informaţiei geospaţiale, au ajuns să stea atât la baza deciziilor manageriale, cât şi a
gestionării activităţilor zilnice.
„Atât echipa managerială, cât şi personalul au acceptat complet noul sistem, datorită uşurinţei de utilizare a acestuia. Experţii ICS au personalizat cu succes aplicaţiile Intergraph pentru a răspunde cerinţelor noastre şi pentru a îmbunătăţi procesele companiei”, declara, la vremea respectivă, directorul tehnic al companiei, Constantin Tomulescu.
Compania de Apă SOMEŞ devine, în 2006, primul operator regional din România care deserveşte două judeţe – Cluj şi Sălaj. Pentru a putea susţine astfel de competenţe regionale, un sistem informatic care să includă şi gestionare de informaţie geospaţială este o condiţie nu numai necesară, cât şi obligatorie. Din acest motiv, dar şi pentru a putea contura o strategie de dezvoltare pe termen lung, Compania de Apă SOMEŞ a elaborat în cursul anului 2006 un Master Plan – Program coordonator de investiţii pe perioada 2007-2026, având ca scop conformarea totală a întregii arii deservite, la sfârşitul perioadei prognozate, cu cerinţele Directivelor europene în domeniul serviciilor de apă şi canalizare-epurare. În cadrul acestui program, în luna octombrie a anului trecut a început implementarea unui sistem GIS (Sistem Informatic Geografic – cartografierea electronică a infrastructurii) dezvoltat pe platforma GeoMedia.


S.C. AQUASERV S.A. Tulcea a fost înfiinţată în 2007 ca Operator Regional pentru apă şi apă uzată în judeţul Tulcea. Aquaserv asigură servicii de aprovizionare cu apă potabilă şi de colectare a apelor uzate în 4 oraşe din cele 5 ale judeţului, respectiv: Tulcea, Măcin, Isaccea şi Sulina.
Din luna februarie a anului trecut, compania Aquaserv Tulcea beneficiază de asistenţă financiară, acordată prin POS Mediu pentru perioada 2007-2013, pentru implementarea Proiectului „Reabilitarea şi extinderea sistemelor de apă şi apă uzată în judeţul Tulcea”. Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 113.786.589 de euro fără TVA.
Durata estimată a contractului este de 42 de luni. Printre obiectivele proiectului se numără şi asigurarea condiţiilor pentru gestionarea prin sisteme de management moderne şi eficiente a reţelelor de apă şi canalizare în judeţul Tulcea, ceea ce implică implementarea unui sistem GIS. Proiectul a fost deja demarat, iar pentru construcţia soluţiei geospaţiale au fost utilizate aplicaţii din platforma GeoMedia.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite