Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cele mai bune aplicaţii mobile 3G pentru 2012

01 Decembrie 2010





Compania de cercetare Gartner a identificat cele mai bune 10 aplicaţii mobile destinate consumatorilor individuali pentru 2012. Topul realizat de Gartner a luat în considerare impactul pe care aceste aplicaţii îl au asupra consumatorilor şi jucătorilor din industrie, veniturile pe care le aduc, gradul de loializare pe care îl induc, modelul de business, valoarea adusă pentru consumatori şi gradul de penetrare estimat pe piaţă.

Interesul tot mai mare al consumatorilor pentru smartphone, activitatea tot mai intensă a jucătorilor din internet în zona mobilă şi apariţia magazinelor de aplicaţii reduc dominaţia jucătorilor mobili. Fiecare jucător va influenţa modul în care aplicaţiile sunt livrate şi utilizate de către consumatori, se arată în studiul Gartner.


Consultanţii companiei de cercetare estimează că majoritatea utilizatorilor vor folosi cel mult cinci aplicaţii mobile în acelaşi timp, iar oportunităţile de viitor vor veni de pe piaţa de nişă a „aplicaţiilor inovative”.


Top 10 aplicaţii mobile dedicate consumatorilor:

1: Transferul de bani

Acest serviciu permite oamenilor să trimită bani către alte persoane, prin intermediul SMS-urilor. Costul redus, viteza foarte mare şi confortul oferite de acest serviciu, în comparaţie cu serviciile de transfer de bani tradiţionale, au atras puternic utilizatorii din pieţele în curs de dezvoltare. Cele mai multe dintre aceste servicii au înregistrat deja câteva milioane de utilizatori din primul an de activitate. Cu toate acestea, există numeroase provocări, atât de ordin regulator, cât şi operaţional. Datorită creşterii rapide a serviciilor de transfer mobil de bani, reglementatorii de pe multe pieţe s-au îngrămădit să cerceteze impactul asupra costurilor de consum, securităţii, fraudelor şi spălării de bani.
În România, Raiffeisen Bank a lansat anul trecut un card de debit preplătit, cu care se pot face plăţi diverse şi se pot trimite bani în ţară direct de pe telefonul mobil. De asemenea, luna trecută, Carrefour a lansat primul card preplătit din Europa, cu care se pot transfera imediat bani în ţară, direct de pe telefonul mobil, prin SMS, către alţi posesori de carduri preplătite.


2. Servicii bazate pe locaţie

LBS (Location Based Services) este un serviciu despre care Gartner crede că va avea în următorii ani unul dintre cele mai disruptive efecte. Gartner estimează că baza de utilizatori LBS va creşte la nivel mondial de la 96 de milioane în 2009 la mai mult de 526 de milioane în 2012.


Anul acesta, la conferinţa How To Web 2010 de la Bucureşti, cel mai important eveniment de antreprenoriat şi tehnologie web din Europa de Est, Patrick de Laive, iniţiatorul The Next Web, a avut o prezentare despre viitorul LBS şi despre cum a ajuns Foursquare să fie un succes. Conform lui Patrick de Laive, în maxim 9 luni va exista o aplicaţie de mobil prin intermediul căreia se vor putea face plăţi pentru diverse servicii, totul funcţionând pe sistemul Location Based Applications.


Foursquare îţi permite să faci „check-in” în locaţiile în care te afli şi să le spui prietenilor că eşti acolo. Reţeaua Foursquare are în prezent peste 500.000 de utilizatori. Succesul reţelei Foursquare i-a determinat pe tehnicienii reţelelor Facebook şi Twitter să se gândească la dezvoltarea unor opţiuni bazate pe localizare pentru site-urile lor. În piaţă există destui sceptici care cred că Foursquare nu are şanse să impună un concept de acest gen, mai ales din cauza intrării pe acest segment a Facebook (prin Places şi, mai nou, prin Deals).


3. Căutare

Scopul căutării mobile este să aducă oportunităţile de vânzări şi marketing pe telefonul mobil. Pentru a reuşi acest lucru, primul pas pe care trebuie să-l facă industria este să îmbunătăţească experienţa utilizatorilor în ceea ce priveşte căutarea mobilă, astfel încât oamenii să revină. Este poziţionată pe locul al treilea, datorită impactului mare pe care îl are asupra inovaţiei în tehnologie şi veniturilor din industrie.


4. Navigare

Navigarea mobilă este o tehnologie foarte răspândită în prezent, fiind disponibilă pe mai mult de 60% din echipamentele vândute în 2009, iar Gartner estimează că acest procent va creşte până la 80% în 2013. Sistemele web mobile au potenţialul de a oferi o foarte bună rentabilitate a investiţiilor. Acestea implică costuri de dezvoltare mult mai mici decât codul nativ, pot reutiliza foarte multe unelte existente şi pot fi extrem de agile – livrare şi actualizare rapide. De aceea, web-ul mobil va deveni un element cheie al celor mai multe strategiil mobile B2C (business-to-consumer).


5. Monitorizarea stării de sănătate

Aplicaţia monitorizează starea de sănătate a pacienţilor de la distanţă şi poate ajuta guverne, organizaţii de sănătate şi asiguratori din domeniul sănătăţii să îşi reducă costurile legate de bolile cronice şi să îmbunătăţească foarte mult calitatea vieţii pacienţilor. Pe pieţele în curs de dezvoltare, mobilitatea reprezintă un aspect esenţial, deoarece acoperirea reţelelor mobile este superioară reţelelor fixe. În prezent, monitorizarea mobilă a stării de sănătate se află la început, iar proiectele derulate până în prezent s-au limitat mai mult la stadiul de proiecte pilot. În viitor, industria va putea fi capabilă să monetizeze acest serviciu prin oferirea de produse, servicii şi soluţii de monitorizare mobilă a stării de sănătate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite