Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

Soluţia Ecommerce pentru cardurile de debit Maestro® - prezenţă extinsă la nivel european

21 Decembrie 2010



Strategia privind comertul electronic pentru cardurile Maestro a facut înca un pas înainte, prin raspândirea de aproximativ 100% în rândul consumatorilor din Belgia si înregistrarea în numar mare a posesorilor de carduri si comerciantilor de pe numeroase piete din Europa.


Din primavara acestui an, când initiativa eCommerce a fost lansata pentru cardurile de debit în Belgia, peste 500 de comercianti au început sa accepte cardurile Maestro la plata cumparaturilor online (de la 0 la începutul campaniei). Peste jumatate dintre tranzactiile actuale de comert electronic cu Maestro se fac în afara tarii, deschizând numeroase oportunitati pentru consumatorii belgieni si oferind un beneficiu pe care solutiile locale de comert electronic nu îl puteau oferi anterior.


În plus, în jur de 300 de comercianti online din Olanda au început sa accepte carduri Maestro pentru tranzactii pe internet, iar acum Olanda a devenit prima destinatie internationala de shopping pentru posesorii de carduri belgieni, urmata de Marea Britanie (care este tara de origine a multor comercianti pan-europeni).


Bancile emitente, care detin peste 90% din cele 12,5 milioane de carduri de debit din Belgia*, si-au upgradat cardurile, pentru a putea fi utilizate în tranzactii online – incluzând bancile Argenta, AXA, Dexia, BNP Fortis, KBC si ING. Aceste masuri au dus la cresteri ale vânzarilor prin card, fie din partea posesorilor care cumpara pentru prima oara de pe internet, fie a celor care pot acum sa înlocuiasca solutii alternative, precum plata în numerar, la livrare. Tendintele privind comertul electronic în Belgia sunt evidentiate si de noile destinatii de utilizare alese de consumatori, în top aflându-se achizitionarea de bilete de cinema, produse electronice si pachete de calatorie. Un alt comportament important este utilizarea crescuta a cardurilor de debit la vânzatorii online de bilete pentru concerte si pe site-urile de moda pentru adolescenti.


Luke Olbrich, Head of Debit Europe, MasterCard Worldwide spune: „Am constatat** ca 45% dintre belgieni se plâng de efortul pe care îl cer cumparaturile de Craciun, dar numai unul din patru au cumparat online cadouri. Având în vedere ca peste 70% cred ca este mai putin stresant sa cumpere online, 66% - ca este mai simplu, 58% - ca e mai ieftin si 55% ca e mai rapid, credem ca acest lucru se aplica în toata regiunea, iar Maestro poate aduce, prin comertul online, beneficiile cautate în Europa.”


„În România, sistemul 3D Secure a fost introdus în 2004, permitând posesorilor înca de atunci sa-si utilizeze cardurile Maestro pe internet”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager pentru România si Moldova, MasterCard Europe. „Anul acesta, mai multe banci locale au pus la dispozitia clientilor serviciul ADS (Activation during Shopping), impulsionând înrolarea si utilizarea cardurilor la comerciantii virtuali. Conform datelor RomCard, numarul cardurilor active care genereaza tranzactii electronice în sistem 3D Secure s-a dublat în numai câteva luni. Acesta este un semn bun, indicând ca românii au început sa aprecieze confortul de a face cumparaturi de acasa, dar si sa înteleaga necesitatea ca tranzactiile lor sa se efectueze simplu si în siguranta. Faptul ca tot mai multi comercianti internationali accepta cardurile Maestro pe internet sprijina comertul electronic si ofera consumatorilor de pretutindeni mai multe optiuni pentru cumparaturi rapide si comode.”


În Marea Britanie, Franta, Austria, Spania si România posesorii de carduri de debit beneficiaza deja de securitatea oferita de MasterCard SecureCodeTM si pot plati online cu cardul lor Maestro. Cardurile de debit Maestro au fost recent upgradate pentru a fi utilizate pe Internet si de banci din Germania, Serbia, Croatia, Polonia, Rusia, Ungaria si Slovenia.


*Sursa: Asociaţia Belgiană a Băncilor – Febelfin
**Studiu comandat de MasterCard la Belgia iVox, realizat pe un eşantion de 1.000 de consumatori belgieni, între 12 şi 18 noiembrie 2010



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite