Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Florian Ivan, Microsoft: „Ne dorim un sistem de parteneriat care sa diferentieze elitele”

20 Ianuarie 2011



In luna noiembrie a anului trecut, Microsoft a operat oficial cea mai importanta schimbare adusă sistemului de parteneriat din istoria companiei. Această schimbare a dus la disparitia unor termeni extrem de cunoscuti si apreciati in ecosistemul Microsoft, precum ,,Gold Partner,, pentru a face loc unui numar de 29 competente, care să acopere în mod real spectrul foarte larg al specializarilor unei companii ITC. Mai mult, cele 29 de competente se pot obtine, fiecare, la nivel gold si silver, deci metalele pretioase nu dispar cu totul din diplomele partenerilor Microsoft.
,,Chiar daca in piata perceptia initiala a fost că cerintele noului sistem sunt mai exigente, reactia partenerilor a fost pozitiva. Ne-am dorit o remodelare fundamentala a sistemului deoarece acesta avea o forma invers piramidala, iar diferentierea intre partenerii aflati in top era foarte dificila. Situatia se va schimba acum, baza va deveni foarte extinsă, iar varfurile, mai multe si mai ascutite” a declarat pentru Market Watch, Florian Ivan, Partner Strategy &Programs Manager, Microsoft Romania. Punctul de plecare al schimbarii a fost feedback-ul primit din piata, care atesta ca partenerii sunt dispusi sa investeasca in obtinerea si pastrarea competentelor in relatie cu Microsoft (certificare oameni, testare aplicatii, certificare companie) insa nu erau foarte incantati de existenta unui numar mare de companii pe acelasi nivel, deoarece nu se puteau diferentia. „Acum, certificarea Gold nu se mai aplica la nivel de companie ci strict la nivel de competente pe o anumita specialziare. Au fost definite 29 de specializari (numarul se va extinde in timp) iar scopul acestora este sa devina elemente de identificare si diferentiere facila intre parteneri. Ne dorim un sistem elitist, insa nu in sensul de greu de atins ci de diferentiator,” afirma Florian Ivan.


De la Community member la competențe Gold


La baza piramidei exista un model de parteneriat extrem de extins, Community, accesibil tututor la nivel de relationare si informare, inclusiv companiilor sau indivizilor care nu doresc sa se certifice, insa vor sa fie informati si la curent cu tot ce se intampla in lumea Microsoft. Calitatea de membru al acestei comunitati se obtine online, ofera acces la documentatie si nu implica costuri. Nivelul urmator permite acces la tehnologie, costa 400 EUR anual si da dreptul utilizarii, pentru 10 oameni, a unor diverse licente, de la small business la servere etc. Acest nivel permite derularea unui business cu Microsoft și se adreseaza generalistilor. Peste aceasta etapa, incepe nivelul de competente, silver sau gold cu cerinte specifice: oameni certificati si referinte de la clienti.
„Dificultatea crescuta fata de sistemul anterior este data de numarul/ nivelul oamenilor ceritifcati. Cerinta exista si anterior insa acum oamenii trebuie sa fie certificati pe ultima tehnologie. Pentru nivelul Silver este nevoie de 2 oameni certicati ca Microsoft Certified Proffesional (MPC) si 3 referinte, iar pentru dezvoltatori trebuie certificata si aplicatia in sine. La nivel Gold este nevoie de 4 oameni certificati, insa la un nivel avansat ce implica o serie de examene, nu doar MCP. La nivelul unei competente Gold, personalul calificat trebuie sa fie unic, insa daca vrei sa spui ca esti o companie de top pe o anumita specializare, este firesc sa existe un un numar mare de oameni foarte calificati pe segmentul respectiv, ” considera Florian Ivan.


Selectie mai facila a partenerului potrivit


Competentele sunt toate la acelasi nivel ca valoare si nu intr-o relatie ierahnica intre ele. Si pot fi combinate pentru o pozitionare mai buna pe piata. Relevanta majora a acestui sistem este pentru clienti. Astfel, o compania aflata in cautarea unei solutii si a unui partner va face mai usor selectia potrivita daca acesta este pozitionat pe un segment mai ingust si va fi nevoie sa aleaga dintr-un numar mai mic dar mai relevant de furnizori. Microsoft isi va asuma prin sistemul de certificare valoarea partenerului, pentru ca obtinerea competentelor va avea o relevanta reala fata de cunostintele si experienta partenerului respectiv. Complementar, va exista si un portal http://microsoftpartnernetwork.com/ unde clientii vor afla detalii relevante despre parteneri si referintele acestora. „Sistemul a fost bine primit pana acum. Am avut o campanie intensa de comunicare a acestor schimbari. Programul de parteneriat Microsoft dureaza un an, practic acesta expira la un moment dat inevitabil, iar trecerea la noul sistem se va face natural, ” afirma Florian Ivan.
Inceput in toamna, va fi nevoie de un ciclu intreg pentru a se putea trage o concluzi cu privire la numarul partenerilor inrolati in sistem. La nivel global, Microsoft are peste 640.000 de parteneri dintre care cca 430.000 au o relatie certificata. Evident, interesul este mai mare incazul partenerilor de top, pentru care de fapt sistemul si aduce o valoare mai mare prin posibilitate ade diferentiere. Totusi, transferul de imagine obtinut in urma unei certificari a relatiei cu Microsoft va determina probabil un numar mare de companii sa respecte noile cerinte. Primele concluzii nu se vor puteea trage insa mai inainte de finalizarea primului trimestru din 2011. Dincolo de acestea, o alta concluzie este ca noul sistem va impune o politica de HR mai consistenta din partea partenerilor Microsoft si cu o proiectie pe termen mai lung.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite