Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Brandul Evolio va trece la design proprietar

16 Februarie 2011




Liviu Nistoran, Director General Televoice


După succesul înregistrat pe piaţa navigatoarelor cu GPS, compania Televoice, deţinătoarea brandului Evolio, a abordat două noi linii de business: eReadere şi tablet PC. Astfel, compania a lansat în decembrie 2010 Evobook, iar în ianuarie 2011 Evotab, intrând în concurenţă cu jucători globali precum Amazon, Sony, Samsung etc.

Deşi pare o luptă inegală, Televoice ar putea obţine rezultate deosebite dacă va replica experienţa câştigată cu GPS-urile Evolio, unde brandul are o cotă de piaţă de cca 45%. Mai mult, Televoice, o companie mică, are agilitatea necesară abordării pieţei locale într-o manieră mult mai personalizată. „Adoptarea acestor noi linii de business are două explicaţii: pe de o parte am o pasiune pentru tehnologie, încă din clasa a II-a când am făcut primul radio cu tranzistori, iar pe de altă parte încerc să identific pieţe pentru noi afaceri. Din acest punct de vedere, zona gadgeturilor permite prin viteza mare de schimbare, un business profitabil. Concurenţa este mare, dar multinaţionalelor le este greu să se adapteze la specificul local”, a declarat pentru Market Watch, Liviu Nistoran, Director General Televoice.


Evobook 2 în teste

La doar câteva luni de la lansarea primului eReader românesc, Televoice pregăteşte deja a doua versiune a produsului. Evobook 2 va avea performanţe îmbunătăţite şi va aduce un plus în experienţa de utilizare, prin adăugarea conectivităţii wifi şi a unui ecran tactil. Evobook 2 va permite adnotări la textele citite şi va putea fi utilizat ca agendă personală. Dispozitivul se află într-o etapă avansată de testare, însă nu a fost comunicată o dată oficială pentru lansare.


O direcţie mai importantă este, însă, crearea unui ecosistem în jurul Evobook, prin lansarea unui portal dedicat cărţilor digitale. „Cu acest portal, gândim o completare a ecosistemului Evobook, deoarece nu este importantă doar vânzarea dispozitivului. Am semnat contracte de colaborare cu Nemira, Humanitas, Art şi suntem în negocieri cu alte edituri. Avem deja peste 100 de ebook-uri convertite în format epub, un format inteligent, care permite zoom, căutare etc. Alături de aceste titluri, în general best sellere, vor fi şi alte titluri accesibile gratuit. În viitor, vom dezvolta o comunitate în jurul acestui portal pentru a promova exclusiv cărţi digitale. Consider că, în cinci ani, veniturile din vânzarea de carte digitală vor fi mai mari decât cele din vânzarea dispozitivelor”, afirmă Liviu Nistoran.


Evotab, un business de volum

Evotab intră pe un segment care, în România, este foarte la început. Lansat la jumătatea lunii februarie, Evotab are doar 360 gr, display de 7 inci, rulează Android şi permite conectivitate 3G printr-un modem USB, totul pentru 750 RON. Şi pentru Evotab, Televoice are un plan coerent pe următorii ani. „Pentru tabletă ne propunem o îmbunătăţire la nivel tehnologic prin inserarea unui procesor mai puternic, gen Cortex, care să aibă ultima versiune stabilă de Android. Trebuie să avem, însă, în vedere şi păstrarea unei greutăţi minime, a unor dimensiuni şi a unui cost justificat etc. Pregătim, de asemenea, şi o tabletă cu Win 7, gândită pe o platformă mult mai puternică”, afirmă Liviu Nistoran.


Un pas important pentru Evobook va fi intrarea în sistemul de distribuţie al operatorilor telecom şi împachetarea cu servicii mobile de date. „Am avut discuţii cu mai mulţi operatori, iar feedback-ul primit arată că este nevoie de 3G încorporat şi că preţul trebuie să fie cât mai mic. Trebuie comprimate atât costurile de producţie cât şi marginile cu care operăm, însă reducerile de costuri se pot compensa printr-un volum foarte mare. Acest volum ar putea fi de zeci de mii de unităţi, dacă putem livra un dispozitiv cu un preţ apropiat de cel al telefoanelor mobile vândute astăzi”, consideră Liviu Nistoran.


Din 2011, design proprietar

Tot la nivel de diferenţiere în piaţă, planurile Televoice prevăd trecerea la un design proprietar pentru noua generaţie de echipamente. „Alegerea componentelor este limitată de tehnologiile form factor, care condiţionează procesorul şi memoria utilizată, dar sunt restricţii pe care le au toţi producătorii. Ca design însă, vom schimba abordarea şi următorul Evobook va avea un design 100% original. Design-ul costă foarte mult, atât la nivel de concepţie, cât şi matriţe etc., însă merită prin diferenţierea pe care o oferă”, consideră Liviu Nistoran. Televoice lucrează deja cu un furnizor extern, însă doar pentru ambalaje, logo-uri etc., iar design-ul de produs va marca o etapă nouă de colaborare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite