Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BILL CLINTON: Valorile romanesti sa devina profitabile

10 Iunie 2005



Dupa memorabila seara in compania ex-presedintelui american, dl. Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic a avut amabilitatea sa ne acorde un interviu.
NO COMMENT


Reporter Market Watch: Care sunt primele dvs. impresii Cum vi s-a parut evenimentul? Dar invitatul? Dar audienta?
Gabriel Marin: Cand esti in preajma unei asemenea personalitati, cum este fostul presedinte american Bill Clinton, este foarte greu sa te ridici la inaltimea evenimentului, sa treci de impactul pe care il poate produce o asemenea intalnire, de emotia provocata de empatia audientei, de dialogul in sine si asa mai departe. Spun aceste lucruri pentru a justifica faptul ca este inca destul de greu sa decelez o impresie obiectiva, de acea emotie teribila, fireasca, simtita nu doar de mine, ci de intreaga sala, la o intalnire atat de directa si de calda cu un mare lider al lumii contemporane. Pot sa va spun, din impresiile care mi-au fost impartasite imediat dupa eveniment, ca personalitatile care au participat la dialog au fost placut impresionate de degajarea, claritatea si normalitatea conversatiei. Dl. Clinton este recunoscut de multa vreme drept un excelent orator. Asa cum au afirmat si partenerii nostri de la Brand Academy, nu se putea gasi un invitat mai potrivit. Cele doua ore ale intalnirii au prilejuit un dialog intre doi actori de pe scena unei societati civilizate: clientul si consilierul. In cazul de fata a fost vorba si de o intalnire intre prieteni, pentru ca presedintele Clinton era deja la a doua vizita in Romania. In ceea ce priveste audienta, toti participantii, pana la ultimul as putea spune, au venit strict pentru esenta evenimentului, nu pentru o expunere mondena, asa cum se mai intampla uneori… Audienta a fost un factor activ: l-a facut pe Bill Clinton sa-si depaseasca imediat «rolul» de orator, astfel incat discutia a ajuns pe un teren fertil, din care s-au nascut multe idei bune.


Reporter Market Watch: Ce a reprezentat acest eveniment pentru Omnilogic si pentru Gabriel Marin?
Gabriel Marin: Cred, in primul rand, ca evenimentul «spune» mai multe decat as putea eu sa o fac. In al doilea rand, aceasta seara unica se aliniaza filozofiei Omnilogic: suntem o firma de top, ne implicam direct in evenimente de top. Calitatea acestui eveniment – cu mai putine «efecte speciale» si artificii de promovare – reprezinta eticheta nivelului la care a ajuns compania noastra. Omnilogic este astazi un reper important al economiei romanesti si am vrut sa facem ceva pentru a transmite, la randul nostru, un mesaj partenerilor nostri: doar prin concentrarea celor mai bune idei si punerea lor in practica putem transforma prosperitatea si dinamismul mediului de afaceri in imagine de tara. Din punct de vedere strict personal, acest eveniment – prezenta ex-presedintelui Bill Clinton in Romania – transcende o victorie a unui om de afaceri. Este, intr-adevar, o victorie, dar este una care confirma ca Romania a depasit demult faza «incepem sa contam». Noi, romanii, suntem parteneri in toate marile proiecte mondiale: economice, politice, geostrategice. Eu nu am vrut decat sa ofer partenerilor mei un exemplu, daca vreti, de constientizare a valorii Romaniei in acest moment.


Reporter Market Watch: Ce ar trebui retinut din tot ce s-a discutat? Care sunt punctele cheie ce ar trebui transmise factorilor de decizie in ceea ce priveste brandul si reputatia Romaniei?
Gabriel Marin: Arta unui orator este de a te face sa descoperi tocmai la tine majoritatea raspunsurilor pe care le cauti. Este exact ceea ce a facut Bill Clinton in seara de 21 mai 2005: a «dezlipit» raspunsuri de pe propriile noastre buze. Raspunsuri privitoare la modul de promovare a adevarurilor romanesti, un exercitiu de incredere in propriile forte. Fostul presedinte american crede ca a sosit momentul in care ar trebui sa aratam altora calitatile noastre, esentele noastre tari, mai putin cunoscute si care, odata aflate, ar putea insemna mari oportunitati. Romania are valori ce nu pot fi stirbite, indiferent de contextul socio-economic. In ultimii ani, Romania a castigat «plus-valoare» prin dezvoltarea fara precedent a mediului de afaceri. Nu putem vinde «etica fara o economie stabila si dezvoltata» a mai spus dl. Clinton. «Daca am privi Romania ca pe un produs, ar trebui sa indeplinim doua conditii simple: sa fim diferiti si sa fim atractivi, pentru a intra pe o piata cu competitie acerba intre brand-uri nu intotdeauna departajate foarte clar. Trebuie «sa intelegem ca brandul «Romania» trebuie sa-si asume trei valori fundamentale: adevarat, bun si orientat catre viitor», a mai spus fostul presedinte S.U.A. Mi se pare de o importanta coplesitoare faptul ca un asemenea lider mondial a intuit ca Romania poseda aceste valori.


Era suficient sa te uiti in sala la un asemenea eveniment pentru a-ti da seama ca am ajuns la un punct de rascruce: acela in care am acumulat un capital de forta – economica, sociala, culturala, politica – si trebuie sa concertam toata energia noastra pentru a-l face cat mai profitabil. Pentru noi toti.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite