Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Administraţiile publice, invitate să lucreze la realizarea standardelor geospaţiale

17 Februarie 2011




Consorţiul GIS de la Oradea

În 2002, pentru a administra mai eficient teritoriul oraşului şi împrejurimile, municipalitatea din Oradea a înfiinţat Consorţiul Local de GIS, organizaţie ce a cuprins iniţial primăria, operatorii de apă, gaze, energie termică şi electrică şi câteva filiale locale ale unor agenţii naţionale.
Iniţiativa a fost o soluţie activă atât la problema ridicată de administrarea centralizată a unui oraş în plină dezvoltare, cât şi la necesitatea de a integra în managementul localităţii şi zonele limitrofe, puternic neglijate anterior. Una dintre etapele acestui proiect a constat în standardizarea informaţiei şi a comunicării geospaţiale la nivelul membrilor Consorţiului Geospaţial. O dată definite, standardele au fost supuse avizării corpului tehnic din Oradea, Consiliului Local al municipiului Oradea şi asociaţiilor ANIAP şi CASM.


Primăria Sibiu, preocupată de standardizare

Primăria din Sibiu are o preocupare constantă pentru standardizare, o condiţie esenţială pentru a avea un sistem eficient. Conştienţi că standardizarea este cu adevărat obligatorie, dacă vor să dea coerenţă şi consistenţă muncii depuse, au început prin a implementa nomenclatoare de artere, de numere poştale, de localităţi, de persoane etc. Obiectivele urmărite în cadrul acestui proiect au constat în unificarea într-o bază de date comună a tuturor datelor geospaţiale gestionate în Primăria municipiului Sibiu, care se referă la teritoriul sau la entităţi poziţionate pe teritoriul municipiului Sibiu.
Restructurarea Poliţiei Comunitare prin preluarea a tot mai multor atribuţii de la Poliţia Naţională este una dintre schimbările majore prin care trece administraţia publică locală din România. La nivel practic, acest proces implică un transfer intern de know-how între cele trei instituţii implicate: Poliţii Comunitare, Poliţia Naţională şi Primării. Existenţa unor sisteme informatice interoperabile între cele trei instituţii, care să permită transferul permanent al datelor, implică existenţa unor standarde privind interconectarea, precum şi modele comune pentru structurarea datelor.


Standardele – cheia interoperabilităţii

Standardele sunt cheia interoperabilităţii şi utilizării pe scară largă a informaţiilor geospaţiale şi a tehnologiilor asociate.


Pentru a permite combinarea continuă a surselor eterogene de date, trebuie să se convină asupra unor specificaţii de date spaţiale comune şi armonizate, dezvoltate potrivit unor metodologii standard. Practic, fără standarde, realizarea unei baze de date unitare este imposibilă. Odată cu anunţul OGC, administraţiile publice din România pot face mult mai uşor pasul către „visul” de a avea sisteme interoperabile, necesare unei comunicări eficiente cu cetăţenii şi alte instituţii publice.


Taxele anuale de membru OGC GovFuture:

- GovFuture pentru Administraţii publice locale: 200 USD
- GovFuture pentru Administraţii sub-naţionale: 500 USD


Standardele reprezintă specificaţii sau stiluri de lucru care sunt acceptate la scară largă de către utilizatori şi adoptate de mai mulţi furnizori.


Open Geospatial Consortium (OGC) este un consorţiu internaţional care include mai mult de 400 de companii, agenţii guvernamentale, organizaţii de cercetare şi universităţi ce participă într-un efort unitar de dezvoltare a unor standarde geospaţiale disponibile publicului larg. Standardele
OGC oferă posibilitatea dezvoltatorilor de tehnologie de a face informaţiile şi serviciile geospaţiale accesibile şi utilizabile cu orice aplicaţie ce are componenta geospaţială.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite