Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Telefonia fixă internaţională, în creştere

17 Februarie 2011



Liberalizarea pieţei de telecomunicaţii în anul 2003 a oferit şansa multor companii care operau în sectorul comunicaţiilor să încerce să devină un concurent redutabil pentru Romtelecom. Nume precum FX, Globtel, PCNet, RDC&RCS, Astral (azi UPC), Easy Comm sau Euroweb ţinteau un loc fruntaş, oferind tarife cu mult mai mici decât principalul lor concurent, Romtelecom, prin intermediul tehnologiei VoIP şi a cartelelor preplătite.

Între timp, piaţa românească de telefonie fixă a evoluat considerabil şi… neaşteptat am putea spune. Dintre numele grele de atunci, azi au mai rămas doar câteva, iar printre concurenţii Romtelecom pe segmentul telefoniei fixe se numără de câţiva ani şi operatorii de telefonie mobilă. Cartelele preplătite pentru convorbiri internaţionale nu mai sunt oferite de companiile mai sus menţionate, iar ofertele actuale sunt extrem de diverse. În prezent, fiecare companie face eforturi de a-şi păstra clienţii existenţi, odată cu intrarea în vigoare a portabilităţii numerelor, în anul 2008. Singurul lucru care a rămas aproape neschimbat este bătălia pe tarife.

Piaţa de telefonie fixă – în creştere

Conform raportului semestrial privind piaţa de comunicaţii electronice din România pentru prima jumătate a anului 2010, publicat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a înregistrat scăderi. S-au înregistrat scăderi uşoare şi ale numărului de linii de acces, concomitent cu creşteri uşoare ale traficului şi duratei medii a unui apel. Astfel, numărul de abonaţi a ajuns la 4,04 milioane (-0,4%), iar liniile de acces la 4,68 milioane (-1%), scăderi ce au atras după sine şi scăderea ratelor de penetrare la 100 de locuitori (21,8%) şi la 100 de gospodării (52,8%).


Traficul înregistrează o creştere de 0,4% faţă de semestrul al II-lea al anului 2009, românii vorbind 3,75 miliarde de minute la telefonul fix pe parcursul primei părţi a anului 2010. Cei mai mulţi utilizatori folosesc telefonul fix pentru a suna în propria reţea (traficul de voce originat către reţeaua proprie reprezintă aproximativ 62% din totalul traficului), în timp ce 14% din trafic are ca destinaţie reţelele mobile. Durata medie a unui apel originat în reţelele de telefonie fixă a crescut cu 6 secunde, până la 3 minute şi 2 secunde.



Dinamica numărului de linii acces/abonaţi la serviciile de telefonie fixă în perioada 30.06.2008 – 30.06.2010.
Ratele de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la nivel de populaţie/gospodării
Sursa: ANCOM


Europa - destinaţia internaţională favorită

Aşa cum era de aşteptat, cele mai apelate ţări sunt ţările europene în care se găsesc cele mai mari comunităţi de români. În topul celor mai apelate destinaţii internaţionale de către clienţii Romtelecom se află Italia, Germania, Spania, SUA şi Canada. Printre cele mai apelate ţări din reţeaua Orange se numără: Austria, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Moldova, Spania, SUA, Turcia, Ungaria. Cele mai apelate destinaţii din reţeaua Eurovoice (serviciu oferit cu precădere clienţilor corporate de către Euroweb) sunt Italia, Spania, Belgia, Franţa, Germania, Anglia şi Austria.


În ce oferte se bat operatorii?

Actualul portofoliu de servicii de Voce Romtelecom conţine abonamente cu până la 400 de minute, inclusiv către cele mai populare destinaţii internaţionale (destinaţii fixe din UE şi fixe/mobile SUA şi Canada).


„Pentru aceste abonamente, după terminarea minutelor incluse în abonament, tariful unei convorbiri către UE, SUA şi Canada este de 4 eurocenţi/minut, unul dintre cele mai mici de pe piaţă. Având în vedere ofertele atractive, un număr considerabil de utilizatori realizează apeluri internaţionale lunar. Ţinând cont de oferta actuală de voce şi de viitoarele promoţii, estimăm o creştere a traficului de voce internaţional atât pentru destinaţii fixe, cât şi mobile”, precizează Radu Tudorache, Director Managementul Produsului, segment rezidenţial, Romtelecom.


Durata medie a unei convorbiri internaţionale în reţeaua Romtelecom este de aproximativ 6 minute.


Prin serviciul Eurovoice, Euroweb România se concentrează cu prioritate pe segmentul corporate şi nu pe persoane fizice.


„Pentru companii, oferim toată gama de servicii, de la posturi telefonice analogice, ISDN, la servicii VoIP, cu toate tehnologiile incluse, inclusiv TRUNCK. În funcţie de pachete şi de volumul de minute, oferim diferite tipuri de abonamente, de la cele cu valoare 0 până la abonamentele cu minute incluse, ofertele fiind flexibile, în funcţie de cerinţele şi necesităţile clienţilor noştri. Ca şi particularitate a ofertelor Eurovoice, merită menţionat faptul că, în cazul abonamentelor cu minute incluse, acestea pot fi consumate pentru orice destinaţie”, spune Cătălin Scarlat, Director Comercial la Euroweb.


Lunar, aproximativ 10.000 de utilizatori unici persoane fizice şi peste 500 de persoane juridice apelează numere internaţionale din reţeaua Euroweb. „Tariful unei convorbiri este puternic influenţat atât de volumul de minute, cât şi de nivelul de calitate al serviciului solicitat de către client. În ceea ce priveşte ponderea veniturilor provenite din traficul internaţional de voce în veniturile totale ale companiei, o comparaţie mai concludentă ar fi între veniturile provenite din traficul de voce internaţional şi venitul total generat de serviciile de voce. Astfel, raportat la veniturile din voce, traficul de voce internaţional reprezintă aproximativ 20-25%. Estimăm că în decursul anului 2011 traficul de voce internaţional va creşte cu aproximativ 10%, urmând trendul ascendent din anii trecuţi”, adaugă Cătălin Scarlat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite