Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BILL CLINTON: Credeti in voi insiva si Romania va reusi!

10 Iunie 2005



NO COMMENTEste una dintre cele mai proeminente personalitati ale ultimilor 25 de ani. Este cel care a reusit sa-i determine pe fostul premier Yitzhak Rabin si pe fostul lider al Autoritatii Palestiniene sa-si dea mana in public. Este cel care a creat 22 de milioane de noi locuri de munca intr-o economie americana aflata in regres. Este unul dintre cei mai talentati si populari oratori din lumea intreaga. Este fostul presedinte american Bill Clinton care a vizitat sambata pentru a doua oara Romania. Prima data a venit in 11 iulie 1997. Clinton este un lider pe care politica si viata l-au invatat multe inainte, in timpul si dupa cele doua mandate istorice petrecute in Biroul Oval (a fost singurul presedinte democrat din istoria postbelica a Americii care a castigat doua mandate consecutive). Acum a venit randul sa impartaseasca altora experienta sa. Conduce o fundatie care-i poarta numele si care isi propune sa „educe oamenii pentru independenta globala“.


Prezenta sa la Bucuresti in cadrul conferintelor „BeyondBorders” este datorata in cea mai mare masura companiei Omnilogic, care apreciaza ca acesta va fi evenimentul anului. Am avut sansa sa vedem si sa ascultam „live” pe cel care a condus, timp de 8 ani, destinele celei mai puternice natiuni de pe glob.


Presedintele Clinton a fost invitat si a venit in Romania pentru a ne vorbi despre „marca”, despre „brand”, despre identitate, un subiect atat de discutat si controversat in tot spatiul central si est european dupa caderea Cortinei de Fier. In timpul vizitei, ex-presedintele a declarat audientei de la Palatul Parlamentului ca a regasit o Romanie mult mai abila, mai puternica, o tara care inspira si traieste certitudinea unui mare destin.


Una dintre principalele idei pe care a insistat Bill Clinton a fost aceea a unui brand romanesc „adevarat, bun si orientat catre viitor”. O marca si o valoare in care este obligatoriu sa credem noi insine, mai intai.


„Fiecare tara trebuie sa-si dezvolte economia intr-un echilibru perfect cu masurile de protectie sociala. Nu poti avea un guvern credibil, popular si incoruptibil dupa ce a esuat din punct de vedere economic. Acesta este lucrul la care se gandesc oamenii dimineata, atunci cand cele mai importante lucruri devin viitorul si educatia copiilor lor”, au fost principalele mesaje ale celui care a reusit sa aduca tarii sale cel mai stabil raport socio-economic in ultimii 30 ani.


Bill Clinton a demonstrat ca este el insusi un brand si nu s-a ferit sa arate acest lucru. A explicat cat de greu a fost sa-l construiasca si sa-l mentina, in conditiile unor campanii politice extrem de dure, dirijand astfel discutia spre punctul ei central: „Va asigur ca nu puteti construi o economie moderna intr-o zi. Se poate face mult mai repede decat altadata, dar nu intr-o zi. M-as concentra pe o strategie pe 3 ani si una pe 10 ani, straduindu-ma sa ofer puteri sporite oamenilor capabili sa ia decizii, ca acestia sa actioneze cit mai rapid. Guvernul are responsabilitatea de a oferi acestor oameni un climat propice dezvoltarii”. Pe de alta parte, fostul presedinte american a recunoscut ca este imposibil sa gasesti si sa aplici un model universal de dezvoltare economica, dar a admis ca prosperitatea este singura cale de succes.


Ca sa devii atractiv, in conditiile unei competitii mondiale acerbe, trebuie sa si surprinzi putin. „Pentru a va diferentia de alte state, aflate poate in aceeasi situatie, ar trebui sa va ganditi la o campanie de genul: iata ce nu stiti despre Romania si iata de ce acest lucru poate fi important pentru viitorul dumneavoastra”, spune Clinton. Liderul american ne-a transmis cat se poate de direct ca impartaseste pe deplin mentalitatea invingatorului: „Nu trebuie sa te feresti niciodata sa te mandresti cu faptul ca esti mai mare si mai bun decat altii”.


In fata unor importanti oameni de afaceri, lideri politici si de opinie din Romania, fostul presedinte american a conchis: „Trebuie sa va straduiti sa faceti Romania cat mai competitiva si atractiva economic. Si sa va ganditi mereu la cele trei idei: adevarat, bun si orientat catre viitor”.


Acest eveniment cu adevarat exceptional a fost organizat de Brand Academy si Omnilogic. Actiunea a depasit cu mult dimensiunile unei simple manifestari de PR: a fost o intalnire de convergenta a ideilor unui mare lider cu cele ale liderilor si opiniei publice din Romania, moderator fiind Gabriel Marin, Directorul General al companiei Omnilogic. O initiativa care a raspuns ideal unei asteptari romanesti de cristalizare si rafinare a mesajului nostru catre lume. Pentru o seara – o seara cu totul si cu totul extraordinara – Romania a fost marele lider, iar Bill Clinton cel care ne scrie discursul. Cu o forta, abilitate si clarviziune uimitoare, fostul presedinte american ne-a demonstrat ca eticheta trebuie sa descrie intotdeauna exact ceea ce e inauntru. Am fost „victimele” unui moment electrizant din a carui magie oratorul ne-a lasat sa tragem propriile concluzii care – in cele din urma asa se intampla in cazul oratorilor desavarsiti! – nu pot fi decat ale sale: adevarat, bun si orientat catre viitor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite