Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dania Şelaru, Director Divizia GTS IBM România: „Data Center-ul IBM România oferă clienţilor un avantaj competitiv semnificativ“

26 Martie 2011




Dania Şelaru


Prin investiţia în noul Data Center, IBM şi-a consolidat poziţia pe piaţa locală a furnizorilor de servicii şi tehnologie, devenind singurul mare furnizor internaţional care deţine propriul centru de date în România. Dania Şelaru, Director Divizia Global Technology Services IBM România, ne-a detaliat care sunt provocările cu care se confruntă companiile locale după al doilea an de criză şi care sunt răspunsurile oferite de IBM prin noua suită de servicii promovată pe piaţă.

Cum a evoluat cererea de servicii IT pe piaţa locală, în al doilea an de criză economică?

Sub efectul crizei economice, dar şi ca urmare a începerii procesului de maturizare a pieţei, concurenţa a devenit mult mai dură pe piaţa locală, firmele trebuind să facă faţă unei competiţii foarte puternice. În acest moment, companiile sunt nevoite să reacţioneze mai repede la provocările cu care se confruntă, să lanseze rapid servicii şi produse noi, să-şi cunoască mai bine clienţii, să controleze mai bine costurile etc. IT-ul este însă un domeniu complex: tehnologia este foarte diversă, există numeroşi furnizori şi o multitudine de soluţii care răspund, practic, la aceeaşi nevoie. De aceea, consider că, la momentul actual, una dintre principalele nevoi este aceea a existenţei pe piaţă a mai multor servicii de tip consultanţă, care să poată consilia corect un client în alegerea celei mai bune soluţii. O dată depăşită etapa identificării, în ciclul de implementare apare o a doua nevoie evidentă, şi ea de mare actualitate, şi anume lucrul cu specialişti cu experienţă reală. Specialişti care să poată asigura şi garanta clientului rezultatele dorite de aceasta şi care să-i ofere siguranţă şi responsabilitate în etapa oferirii de suport pentru soluţiile care sunt alese şi implementate. În decursul lui 2010, un an dificil pentru întreaga economie românească, am observat o orientare din ce în ce mai evidentă spre soluţiile profesionale. Până acum câţiva ani, companiile optau preponderent pentru soluţii „custom“ – dezvoltate de un furnizor sau dezvoltator de aplicaţii astfel încât să răspundă nevoilor specifice unui client. Acum s-a ajuns însă la un nivel de maturitate în care firmele conştientizează faptul că, în marea majoritate a cazurilor, costurile asociate unei asemenea opţiuni/implementări cresc continuu. Pe acest fundal se profilează o tendinţă din ce în ce mai evidentă: companiile se orientează spre soluţii „out of the box“, împinse de nevoia de a şti din start, cât mai exact, ce anume oferă soluţia aleasă, de nevoia de a avea la sfârşitul implementării o serie de livrabile foarte clar definite, care să asigure un nivel superior de predictibilitate, atât la nivel de funcţionalităţi, cât şi de costuri.


Care este răspunsul pe care îl oferă IBM România acestei schimbări semnificative a cererii?

Pentru a răspunde acestui cumul de cerinţe, IBM România a operat o diversificare continuă a serviciilor pe care le oferă, concentrându-ne, de exemplu, pe zona serviciilor de suport. Zonă în care IBM este recunoscută unanim pentru calitatea serviciilor oferite, nu doar pe tehnologia IBM, ci şi pe platforme eterogene, respectiv pe infrastructuri hardware de la alţi vendori. Avantajul clientului este evident – lucrează cu un singur furnizor de servicii, care poate oferi răspunsuri şi soluţii rapid. O altă direcţie de dezvoltare actuală a IBM România este deschiderea politicii de outsourcing şi spre piaţa locală, oferind astfel acces şi clienţilor români la acest rezervor de competenţe, care deservea în anii precedenţi doar pieţele externe. Un element important îl reprezintă faptul că, prin această reorientare, nu oferim acces exclusiv doar clienţilor mari, ci ne adresăm cu oferte adecvate şi companiilor mici şi mijlocii, singura zonă care înregistrează o creştere semnificativă. La aceste două direcţii principale se adaugă noile servicii pe care le oferim prin intermediul Data Center-ului IBM. În acest nou portofoliu de servicii acordăm o atenţie deosebită zonei de Managed Services, care merg de la simpla colocare, până la soluţii complexe de back-up şi disaster recovery şi care oferă clienţilor IBM România un nivel foarte ridicat de flexibilitate. De exemplu, dacă un client doreşte să facă implementarea unei anumite soluţii IT, dar nu dispune de resursele financiare necesare investiţiei iniţiale în infrastructură, prin intermediul Data Center-ului, IBM oferă respectivului client posibilitatea de a închiria infrastructura IT necesară – hardware şi software – contra unei rate lunare sau trimestriale. Este un sprijin real şi solid pentru foarte mulţi clienţi care nu pot susţine investiţiile iniţiale. Pe lângă avantajul financiar, trebuie luat în calcul şi un al doilea beneficiu foarte important şi anume că IBM administrează, într-o asemenea situaţie, întreaga infrastructură. Concret, avem clienţi care lucrează cu sisteme informatice complexe şi care nu deţin niciun specialist IT, aplicaţiile fiind administrate integral de către specialiştii IBM. Nu în ultimul rând, un alt serviciu pe care îl promovăm în acest an pe piaţa locală este deschiderea celor două centre regionale IBM cu resurse specializate, care reunesc sute de experţi, care lucrează preponderent pentru subsidiare ale companiei din alte ţări. Este un capital de competenţe extrem de important şi valoros la care oferim acum acces partenerilor locali IBM, care nu deţin resurse suficiente pentru a acoperi toate soluţiile din portofoliul nostru şi care acum pot lucra cu specialiştii din aceste două centre. Oferta se adresează şi companiilor care deţin centre de tip „Shared Services“ în România, care pot accesa şi ele acest rezervor de competenţe înalt specializate. Totodată, în viitorul apropiat, ne propunem să extindem gama de servicii furnizate prin intermediul Data Center-ului cu o ofertă consistentă de servicii cloud.


Cum a contribuit lansarea Data Center-ului IBM România la consolidarea poziţiei pe piaţa locală a furnizorilor de servicii?

Data Center-ul operat de IBM în România ne conferă o pozitie unică pe piaţa locală – suntem singurul mare furnizor internaţional de tehnologie IT care deţine propriul Data Center. Data Center-ul IBM România are cel mai înalt nivel de disponibilitate de pe piaţa locală, de 99,982, find compliant cu Tier 3, conform standardelor Uptime Institute. Investiţia realizată de IBM în acest Data Center din România – o investiţie realizată într-un climat economic dificil – demonstrează cu prisosinţă seriozitatea intenţiilor noastre de a ne consolida poziţia pe piaţa locală a furnizorilor de servicii. Data Center-ul reprezintă pentru IBM România un avantaj competitiv important, pe care dorim să-l valorificăm cât mai eficient, în beneficiul clienţilor noştri, cărora, graţie poziţiei noastre unice, le putem oferi un preţ foarte competitiv. Un alt element de noutate al ofertei diviziei de servicii IBM este acela că, prin intermediul portofoliului de servicii asociat Data Center-ului, adresăm sectorul companiilor mici şi mijlocii, printre primii clienţi din centrul nostru numărându-se deja firme din această categorie.


Care este valoarea adăugată de care beneficiază clienţii apelând la serviciile IBM România?

Valoarea adăugată pe care IBM o furnizează clienţilor săi, prin serviciile contractate, este conferită de mai multe elemente. Pe de o parte, este un avantaj de imagine – IBM este un partener de business foarte puternic, cu valoare şi notorietate recunoscute pe plan mondial. Pe de altă parte, este vorba de siguranţa pe care o oferim prin responsabilitatea pe care IBM şi-o asumă pentru fiecare client în parte. Dincolo de nivelul de expertiză ridicat al specialiştilor noştri, cu ani de experienţă practică, un alt atu îl reprezintă metodologiile cu care lucrează IBM. Procesele integrate în aceste metodologii reprezintă o garanţie a faptului că un client va primi la finalul procesului de implementare toate livrabilele pe care le-a stabilit, oferindu-i nivelul de predictibilitate dorit. IBM România deţine o competenţă foarte puternică pe zona de consultanţă şi management de proiect – cu experienţa şi certificările necesare – şi avem specialişti dedicaţi pe zona de arhitectură şi design de soluţie, capabili să identifice şi să construiască soluţii care acoperă optim cerinţele de business ale clienţilor.


Cum consideraţi că va evolua piaţa IT locală în 2011?

2010 a fost un an de austeritate, cu o evoluţie plată, companiile drămuindu-şi foarte atent bugetele de investiţii. Deşi unii analiştii sunt sceptici asupra unei posibile creşteri în 2011, consider că este vorba de un pesimism exagerat, datorat în bună măsură faptului că puţini sunt cei care îşi mai asumă „riscul“ unor estimări pozitive. Eu personal consider că va fi un an mai bun, cu o creştere temperată, în sectorul privat sunt semnale de revenire treptată, dar un rol important l-ar putea juca anul acesta sectorul public. Pe de o parte, mesajele guvernamentale vorbesc despre o eficientizare a aparatului administrativ prin îmbunătăţirea relaţiei cu cetăţeanul şi extinderea gamei de servicii oferite, iar pe de alta s-a atins un nivel mult mai bun de cunoaştere a modului de adresare şi accesare a fondurilor europene.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite