Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Radiocom: imagine negativa, infrastructura puternica

11 Iunie 2005



Mircea Cazan presedintele Societatii Nationale de Radiocomunicatii. Avand in vedere situatia SNR-ului specifica firmelor de stat, noul presedinte al companiei, Mircea Cazan, intentioneaza sa reorganizeze structura companiei cu ajutorul resurselor tehnice existente. Sub brandul de Radiocom, compania este in drum spre privatizare, primele asteptari pentru o finalitate observabila sperand sa vina la 1 ianuarie 2006.


Reporter Market Watch:Compania SC Radiocomunicatii SA a anuntat recent schimbarea denumirii in Radiocom si a brandului de piata. Ce aveti in vedere prin rebranding?
Mircea Cazan Ca majoritatea firmelor de stat si SNR se afla intr-un con de umbra de 14-15 ani. Mersul normal al evolutiei este pregatirea pentru privatizare care trebuie sa se faca pana la finalul anului 2006.
Suntem o mina de aur, in urma cu cativa ani eram unul dintre jucatorii mari de pe piata, insa nu a fost scopul de a rentabiliza. Conceptul era de a cheltui banii care intrau usor pe piata de telecomunicatii. Acum exista o concurenta acerba pe aceasta piata si e important sa ne adaptam. Am creat in scurt timp brandul Radiocom a carui semnificatie este comunicarea prin radio.


Reporter Market Watch:Care au fost cele mai importante probleme cu care va confruntati?
Mircea Cazan Am usa deschisa pentru oricine este interesat sa contribuie la dezvoltarea companiei. Lucram cu toti colegii pentru a crea un cadru care sa ne reprezinte. Avem insa de lucru la partea de cultura organizationala. Multi dintre angajati nu stiu care este rostul lor acolo, valoarea adaugata adusa de fiecare angajat trebuie sa fie mai mare decat salariul pe care il are. Oamenii trebuie sa inteleaga ca nu se mai poate sa nu munceasca si sa primeasca bani. Trebuie sa vada aceasta schimbare ca o evolutie. Anumite aspecte nu corespund vietii private, insa angajatii nu pot fi dati afara, ci trebuie reorganizati. Este important modul de perceptie – lumea trebuie sa stie ca vine la serviciu sa munceasca, sa cheltuie cat mai putin si sa castigam cat mai mult.


Structura este gresit organizata deoarece avem sefi de sala, sefi de birou etc. Efectiv nu vom da pe nimeni afara, dar exista circa 150 de contabili angajati, iar contabilitatea se tine inca prin modalitati precare. Trebuie sa implementam un software de gestiune pentru a eficientiza acest gen de activitate.


Avem un proiect de telefonie, ne putem dezvolta pe partea de video, dar trebuie sa dezvoltam marketingul pentru a fi cunoscuti. Radiocomunicatii este ca un organism pe care incercam sa-l tratam, dar nu reactioneaza intotdeauna asa cum vrem.


Reporter Market Watch:Care este pozitia RADIOCOM pe piata cartelelor telefonice preplatite?
Mircea Cazan Pe piata de telefonie VoIP serviciul nostru este foarte putin cunoscut, avem un procent nesemnificativ din piata. Brand-ul de Ring+ nu a fost valorificat, desi calitatea corespunde standardelor tehnice. Nu a existat interes sa se prezinte intr-un mod vizibil pe piata.


Reporter Market Watch:Care sunt cele mai importante directii de dezvoltare pe care le urmati?
Mircea Cazan Piata de telecomunicatii se va rearanja si avem perspective sa ne privatizam, dar domeniul privat are reactii contradictorii cand aude de SNR. Foarte multi din bransa nu stiu ce infrastructura detinem, prea putini stiu ca noi vindem Internet, telefonie etc. Noi suntem transportatori de informatii, avem infrastructura competitiva pe piata de comunicatii si de telefonie, oferim servicii de transport pentru televiziune. Prin statia de sol Cheia, SNR are acoperire nationala si sansa de a putea acoperi toata lumea, mai ramane sa gasim partenerii pentru a dezvolta servicii. Putem vinde minute, voce si date incepand din Israel pana in Filipine. Este o linie de business pe care incercam sa o dezvoltam si avem doi parteneri valorosi: unul este Romtelecom si unul este TVR International


Reporter Market Watch:Care sunt perspectivele de privatizare si ce modalitati de privatizare veti aborda?
Mircea Cazan La ora actuala 90% din proprietatea SNR este girata la banci. Inca nu avem ce vinde – trebuie sa avem un patrimoniu, o valoare adaugata a business-ului corespunzatoare. Profitul inseamna valoare si duce la cresteri. Toate companiile mari au datorii, insa daca reusim sa facem un business profitabil vom avea perspectiva pe piata telecomunicatiilor din Romania. Ca varianta de privatizare acceptata este si cotarea la bursa, important este sa fie o companie profitabila. Am avut discutii cu BERD-ul, multi oameni importanti sunt interesati de noua organizare. Important este ca noi sa putem arata ca avem ce privatiza.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite