Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

BLOM Romānia oferă servicii profesionale pentru pregătirea şi managementul proiectelor de mediu

28 Aprilie 2011




Silviu Stoica


Necesitatea unor proiecte performante de mediu, precum şi oportunitatea finanţării acestora prin instituţiile europene au determinat compania Blom România să dezvolte o linie de business dedicată. În acest sens, BLOM România a atras în echipă personal cu mare valoare profesională şi a înfiinţat recent un departament dedicat infrastructurii de mediu. Silviu Stoica, Directorul acestui departament, ne-a oferit câteva lămuriri suplimentare.

Investiţia făcută de BLOM România în acest departament (localizare în Bucureşti, personal, logistică) nu pare neglijabilă. Ne puteţi spune care au fost considerentele de business ale acestui demers?

Situaţia economică actuală face ca toate companiile existente pe piaţă să-şi regândească domeniile în care activează. Decizia de înfiinţare în cadrul companiei a Departamentului de infrastructură de mediu, a fost luată după o analiză de piaţă serioasă, ca urmare a nevoii companiei de extindere în alt domeniu. În domeniul consultanţei în apă şi deşeuri există o piaţă solidă, bazată pe oportunităţile deschise de obligaţia României de a se alinia la standardele Uniunii Europene. Astfel, s-a decis dezvoltarea unui nou departament, care să se poziţioneze clar şi distinct pe piaţa românească şi în ţările învecinate.


Dorim să ne implicăm foarte activ în implementarea proiectelor în domeniu şi colateral în ceea ce înseamnă absorbţia fondurilor UE, întrucât experţii noştri deţin peste 10 ani de experienţă în pregătirea şi implementarea proiectelor de mediu finanţate din POS Mediu, ISPA, PHARE, Banca
Mondială.


Prin solida expertiză a Departamentului de infrastructură de mediu, pe care personal îl conduc, suntem pregătiţi să oferim servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică, de înalt profesionalism, în pregătirea şi managementul proiectelor de mediu, finanţate din fonduri europene şi naţionale.


Ce gamă de servicii va oferi acest departament şi care vor fi beneficiarii?

Departamentul pe care îl conduc va extinde gama de servicii a BLOM România către următoarele domenii: asistenţă tehnică în cadrul proiectelor privind extinderea şi reabilitarea sistemelor de apă/apă uzată; asistenţă tehnică pentru proiecte de management integrat al deşeurilor şi elaborarea cererilor de finanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale. De altfel, unul dintre punctele tari ale acestui departament îl reprezintă experienţa deosebită în pregătirea şi implementarea proiectelor finanţate din POS Mediu, putând oferi un excelent suport beneficiarilor (Companii Regionale de Apă, Consilii Judeţene) în managementul contractului semnat cu Autoritatea de Management. În acest context, ne exprimăm întreaga disponibilitate de a colabora cu toţi partenerii de pe piaţă care au dovedit profesionalism şi au demonstrat că pot implementa în bune condiţii proiectele aferente acestui domeniu.


Sunt sistemele geospaţiale o componentă importantă în cadrul acestui departament?

Categoric, prin definiţie, companiile de utilităţi trebuie să gestioneze bunuri distribuite geografic (trasee electrice, conducte de gaz, echipamente de telecomunicaţii, pompe şi conducte de apă etc). GIS oferă posibilitatea modelării reţelelor, susţinând decizii operaţionale rapide şi corecte. Pentru companiile ce oferă servicii de alimentare cu apă şi canalizare, GIS asigură accesul rapid la informaţiile privind reţelele de apă şi canalizare şi permite evidenţa tuturor elementelor sistemului, permiţând actualizarea facilă a datelor şi emiterea de rapoarte diverse. Din punctul de vedere al BLOM România, utilizarea GIS în cadrul Operatorilor Regionali permite: accesul rapid şi simplu la informaţie, ceea ce conduce la îmbunătăţirea activităţii, luarea deciziilor corecte în timp util, prin accesarea informaţiilor necesare; stabilirea unui cadru unitar, clar şi precis de lucru privind culegerea datelor referitoare la reţelele de apă şi canalizare, crearea arhivei electronice pentru reţele de apă şi canalizare etc. Realizarea unui Sistem Informatic Geografic presupune planificare logistică şi achiziţie de date – etapă care reprezintă cel mai mare volum de muncă – apoi stabilirea algoritmilor de procesare a datelor – etapa cea mai dificilă şi actualizarea permanentă a datelor, însă BLOM România oferă asistenţă clienţilor pentru toate aceste etape.


O bună parte din aceste servicii sunt de „asistenţă tehnică”, este acesta un aspect critic în derularea proiectelor finanţate prin POS Mediu?

Asistenţa tehnică este deosebit de importantă pentru o Unitate de Implementare a Proiectului (UIP) şi poate fi acordată numai de personal specializat care stăpâneşte foarte bine procedurile. De asemenea, trebuie avut în vedere că asistenţa tehnică trebuie abordată din mai multe perspective. De calitatea asistenţei tehnice depind:


- modul în care se finalizează activităţile specializate (GIS, SCADA, modelarea hidraulică), care trebuie să aibă rezultate cât mai bune, pentru că ele vor reprezenta instrumente care vor fi necesare în identificarea Proiectelor viitoare ce vor fi finanţate, posibil, în următoarea perioadă de programare;


- finalizarea în cât mai scurt timp a proiectării, astfel încât să fie lansate în timp util licitaţiile pentru contractarea execuţiei lucrărilor, element foarte important, de care depinde în mare măsură încadrarea în perioada de implementare alocată;


- realizarea la un standard ridicat a studiilor şi strategiilor necesare Operatorilor Regionali: strategia privind managementul apelor industriale, strategia privind managementul nămolurilor şi reziduurilor, strategia privind managementul pierderilor în reţele, planul de acţiune privind protecţia surselor de apă etc. Dacă strategiile şi planurile de acţiune nu sunt bine realizate de consultant, acestea nu pot fi utilizate şi nu aduc aduc plus valoare Operatorilor Regionali.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite