Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

1&1 România face angajări

28 Aprilie 2011




Wolfgang Gunne, CEO 1&1 România


1&1 este o companie germană care a deschis la Bucureşti, în 2004, o divizie de dezvoltare de software. Din vara lui 2008, 1&1 România oferă şi produse de hosting. Despre proiectele companiei în viitor şi despre serviciile şi produsele pe care le oferă, Market Watch a stat de vorbă cu Wolfgang Gunne, CEO 1&1 România.

Care sunt serviciile şi produsele pe care le oferă 1&1 în România?

1&1 este o companie de origine germană, fiind fondată în 1988. Este un provider de servicii de internet, în special în Germania, dar şi în alte ţări. În Germania, pe lângă serviciile de web hosting avem şi servicii de telefonie fixă şi telefonie mobilă. Nu există intenţia de a oferi astfel de servicii în România. În 2004 am decis să deschidem o divizie de dezvoltare de software în Bucureşti. Din vara lui 2008 am început să oferim şi produse de hosting în România şi în acest timp am crescut puternic, ajungând la 200 de angajaţi în Bucureşti, având în vedere că la nivel global sunt implicaţi cam 1.100 de angajaţi în dezvoltarea de produse. Cam o cincime din numărul de angajaţi care lucrează pe dezvoltarea de produse se află în Bucureşti. Aici avem 25 de echipe, care dezvoltă o gamă largă de aplicaţii. În România am început cu aplicaţii pentru uz intern, dezvoltând pentru clienţii interni din cadrul grupului şi anume software pentru centrale de date. De anul trecut am început să dezvoltăm şi produse pentru consumatorii finali. Ca tehnologii dezvoltăm în special pe Java, dar şi PHP, C++.


În principiu, oferim serviciile pe care 1&1 le oferă la nivel global – servicii de web hosting, servicii de domenii, de e-mail, mergând până la Microsoft Exchange şi servere dedicate şi virtualizate. Faptul că oferim servicii ne bucură, încă suntem la început pe partea de oferire de servicii, dar principalul scop al activităţii în România este de dezvoltare de software. În momentul de faţă nu avem servicii personalizate pentru România.


Care este segmentul de clienţi cărora vă adresaţi?

Cu ofertele de hosting ne adresăm în special segmentului firmelor mici şi mijlocii. Pe lângă acest segment avem şi clienţi persoane fizice. Noi nu ne uităm ce fac clienţii pe spaţiile web pe care le închiriază de la noi, prin urmare nu putem spune dacă avem X clienţi cu un magazin online sau un blog etc. Un client poate intra pe site-ul nostru şi comanda un pachet care se potriveşte cel mai bine cu cerinţele pe care le are. De exemplu, cel mai mic pachet, la 3,99 de dolari/lună cu TVA inclus, are deja 600 de conturi de mail incluse şi spaţiu web de 10GB. Pachetul developer include, de exemplu, spaţiu de 300GB şi 100 de baze de date, plus opţiuni pentru dezvoltatori profesionişti. Practicăm aceleaşi preţuri, fie că este vorba de un client din România sau din altă ţară.


Câte data centere folosiţi?

Avem 5 data centere şi facem diferenţă între platforma de data center din SUA şi cea din UE. În aceste data centere sunt peste 70.000 de servere, ceea ce implică un nivel foarte ridicat de automatizare, în special pe partea de hosting. Avem o platformă foarte automatizată cu care găzduim în medie cam 7.800 de clienţi pe server. Recordul de cel mai mare număr de clienţi pe un server este de 25.000. Avem sisteme foarte automatizate pentru înregistrarea de domenii şi pentru instalarea de noi clienţi pe servere.


Oferiţi şi servicii de infrastructură?

Da, avem ceea ce se numeşte Dynamic Cloud Server, un serviciu în care clienţii îşi pot configura propriile cerinţe, de exemplu cât spaţiu au nevoie, câtă memorie, câtă putere de calcul, în funcţie de ce aplicaţii vor să ruleze sau pentru ce anume folosesc acest server şi pot să le schimbe, spre deosebire de un server dedicat.


Care este cota de piaţă a companiei în România?

Cota de piaţă în România este deocamdată mică. Însă, ceea ce caracterizează produsele de hosting 1&1 este o relaţie foarte bună preţ-calitate. De asemenea, compania este furnizor primar şi nu subcontractant. Este foarte important să ştii că te poţi baza pe furnizorul de hosting şi la anul şi peste 2 ani.


Care sunt planurile de viitor ale 1&1 România?

Focusul companiei rămâne dezvoltarea de software. De curând, 1&1 a achiziţionat firma mail.com, din SUA, şi prin aceasta vrem să internaţionalizăm oferta de free mail, existentă deja pe platforma gmx.com.


Suntem o firmă în creştere şi în căutare de specialişti ambiţioşi care vor să-şi valorifice potenţialul şi oferim în acest context posibilitatea pentru developeri de a se dezvolta profesional, atât în România cât şi în străinătate. De aceea am introdus un program care se numeşte Global Mobility Programme, prin care colegi din România lucrează în Germania şi invers. Dorim să mai angajăm anul acesta circa 50 de noi colegi pe toate nivelurile, de la entry level până la specialişti.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite