Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Star Storage: servicii IT garantate de un Data Center ultramodern

28 Aprilie 2011



Criza economică, maturizarea pieţei şi creşterea calităţii şi competenţei furnizorilor au făcut ca externalizarea serviciilor IT să câştige rapid teren pe piaţa locală, mai ales în ultimii 2-3 ani. Radu Isaia, Presales Director Star Storage, ne-a prezentat strategia prin care compania pe care o reprezintă reuşeşte să-şi valorifice atuurile flexibilităţii şi competenţelor acumulate în cei opt ani de experienţă pe piaţa externalizării serviciilor IT din România.


Market Watch: Când şi cum a demarat Star Storage direcţia de business bazată pe oferta de servicii furnizate prin intermediul Data Center-ului propriu?

Radu Isaia: Star Storage a demarat direcţia de business bazată pe serviciile de Data Center în 2003, iar primii clienţi mari au început să apară din 2004. Era vorba de clienţi care nu aveau ca business-core IT-ul şi care doreau să externalizeze părţi din infrastructura IT, nu integral, din raţiuni de cost, luând în calcul atât reducerea investiţiilor iniţiale, cât şi a cheltuielilor operaţionale ulterioare. La nivelul anului 2003, vorbim însă mai mult de o serie de servicii punctuale, ca urmare a unor cereri specifice venite din partea pieţei, care solicita servicii de replicare, Disaster Recovery, backup etc. Era o cerere bazată, în principal, pe economiile de costuri. Un criteriu valabil şi acum. De exemplu, serviciul de Disaster Recovery şi Business Continuity, pe care l-am oferit încă din 2004, îi permite clientului care deţine un Data Center propriu, în care are aplicaţiile de producţie, să nu mai investească într-un sediu de rezervă – o investiţie mare care presupune echipamente, tehnologii, licenţe, conexiuni etc. Din 2004, cererea a continuat să crească şi să se diversifice, externalizarea câştigând din ce în ce mai mult teren. Observând interesul în creştere constantă, am decis ca, pe baza experienţei cumulate, să extindem această direcţie de business, ceea ce s-a şi întâmplat în 2009, când am inaugurat Data Center-ul actual. La momentul actual, serviciile enumerate anterior se regăsesc şi în oferta curentă, într-o formă mai complexă, portofoliul nostru diversificân-du-se semnificativ graţie noilor tehnologii, precum Cloud Computing.


Care sunt schimbările majore care au survenit în cererea venită din partea clienţilor şi care au fost motivele care au generat această schimbare?

În 2003-2004, principala solicitare a clienţilor era focalizată pe replicarea la distanţă, cazul cel mai frecvent întâlnit fiind cel al clienţilor care aveau o infrastructură IT proprie, dar căutau o alternativă în altă locaţie, care să le asigure o redundanţă mai bună. Schimbarea majoră a survenit undeva la nivelul anilor 2008-2009, când companiile au început să manifeste o încredere vizibilă şi din ce în ce mai mare în furnizorii de servicii de pe piaţa locală. Acest lucru s-a datorat, parţial, şi faptului că a fost mult mai bine promovat conceptul de externalizare. Însă principalul motiv a fost creşterea reală a nevoii de externalizare a anumitor servicii IT. Din ce în ce mai multe companii au început să-şi bazeze procesele de core business pe soluţii IT. IT-ul a căpătat o importanţă mult mai mare în desfăşurarea business-ului. Companiile care nu doreau să-şi canalizeze resursele în dezvoltarea infrastructurii şi competenţelor IT au înţeles rapid avantajele pe care externalizarea serviciilor sau a infrastructurii le oferă prin reducerea investiţiilor de capital – respectiv, ce înseamnă pentru o companie să-şi dezvolte propria infrastructură –, dar şi a costurilor operaţionale – respectiv costurile de administrare a acestei infrastructuri. Costurile cu personalul (instruirea personalului şi menţinerea la zi a competenţelor acestuia, precum şi obţinerea certificărilor respective) reprezintă o serie de cheltuieli mari, care, de multe ori, nu sunt luate în calcul atunci când se ia decizia dezvoltării unui proiect informatic in-house.


Ce impact a avut criza pe piaţa furnizorilor de servicii?

Criza a influenţat foarte mult nivelul investiţiilor iniţiale făcute de către companii. Companiile caută constant soluţii prin care să poată reduce bugetele IT – atât cheltuielile de capital, cât şi cele operaţionale – fără a reduce, însă, calitatea serviciilor şi suportului pe care IT-ul le furnizează.
Externalizarea este o astfel de soluţie, pentru că apelarea la serviciile unui furnizor, care deţine o infrastructură performantă, care are acces la preţuri preferenţiale de la producători, care are experienţa şi deţine know-how-ul necesar operării unei game vaste de tehnologii înseamnă pentru client calitate şi tarife mai mici, comparativ cu cele pe care le-ar avea clientul dacă ar dezvolta in-house un astfel de proiect. Subliniez însă faptul că este o problemă care nu ţine doar de costuri, ci şi de performanţa IT-ului pentru că, prin apelarea la serviciile unui furnizor, clienţii au acces la o infrastructură performantă şi la un nivel de expertiză care sunt greu de atins prin dezvoltare internă. Acesta este, de altfel, şi unul dintre principalii diferenţiatori ai ofertei de servicii furnizate de Star Storage - oferim clienţilor noştri o valoare adăugată reală, pentru că avem o experienţă de peste 10 ani în oferirea de servicii şi soluţii pentru infrastructura IT şi pentru că am investit şi investim constant atât în dotarea tehnologică a Data Center-ului nostru, cât şi în dezvoltarea continuă a competenţelor specialiştilor Star Storage. Beneficiile externalizării nu pot fi reduse, însă, doar la economiile directe pe care aceasta le generează. Faptul că, prin externalizare, un client poate transferă responsabilitatea serviciilor de IT către provider-ul la care apelează – care este un furnizor specializat, cu care are un contract foarte strict, cu penalităţi clare în cazul nerespectării anumitor parametri calitativi – este un alt argument important. Apoi, trebuie luat în calcul şi nivelul superior de disponibilitate a aplicaţiilor şi a datelor – un centru de date construit şi operat conform standardelor este net superior Data Center-elor pe care majoritatea companiilor le deţin. Nu în ultimul rând, securitatea datelor – un subiect sensibil pentru multe companii – este, de fapt, mult mai bună într-un centru de date extern, al unui furnizor specializat, decât cea care poate fi asigurată în cadrul unei companii nespecializată in IT.


Aminteaţi Data Center-ul Star Storage ca o garanţie a calităţii serviciilor pe care le oferiţi. Cu ce diferă acesta faţă de celelalte centre de date existente pe piaţa locală?

Oferta Star Storage de infrastructură şi servicii se bazează pe un centru de date ultramodern, clasificat Tier 3, conform standardului TIA-942, care oferă disponibilitate de 99,982%, ceea ce reprezintă doar 1,6 ore downtime la nivel anual. Mai mult, din punct de vedere al electroalimentării şi climatizării, dotările Data Center-ului Star Storage sunt peste cerinţele standardului TIA-942 pentru Tier 3. Chiar dacă această strategie a însemnat investiţii mai mari pentru Star Storage, am considerat că este un element important în protecţia şi disponibilitatea datelor şi aplicaţiilor clienţilor noştri. Un alt element diferenţiator este flexibilitatea de care dăm dovadă pentru a răspunde la solicitările clienţilor. De exemplu, nu impunem limitări din punct de vedere al provider-ului - clientul dictează. Clădirea în care este localizat Data Center-ul nostru este unul dintre cele mai importante noduri de telecomunicaţii din Bucureşti. Avem 15 provideri în acest moment în centrul de date, cu posibilitatea de a aduce peste 50 de provideri aflaţi deja în clădire, într-un timp foarte scurt.


Pe baza experienţei de peste 10 ani în oferirea de soluţii complexe de stocare, virtualizare, securitate şi protecţie a datelor şi a centrului de date Tier 3 oferim clienţilor mult mai mult decât simple servicii de hosting. Investim în mod constant în cele mai noi tehnologii şi testăm în permanenţă concepte inovatoare pentru a livra către clienţii Star Storage servicii cu valoare adăugată reală. Fie că este vorba de Cloud Storage, Cloud Backup sau chiar Public Cloud, serviciile pot fi puse la dispoziţie foarte rapid pe infrastructura deja existentă şi extinse, pe măsură ce acest lucru este necesar, în funcţie de evoluţia fiecărei companii; astfel, fiecare client plăteşte exact cât are nevoie şi doar dacă serviciile sunt livrate la nivelul de calitate specificat în SLA. Organizaţiile beneficiază astfel de un avantaj competitiv deloc de neglijat, prin eliberarea de povara gestionării infrastructurii şi aplicaţiilor IT şi direcţionarea resurselor interne către activităţile generatoare de profit.


Cum poate un potenţial client Star Storage, fără o experienţă solidă în domeniul outsourcing-ului de servicii IT, să aleagă strategia corectă de externalizare, adecvată cerinţelor sale de business?

Atunci când un client îşi manifestă interesul faţă de oferta noastră de servicii, îi putem pune la dispoziţie o echipă de consultanţi cu experienţă în domeniu, care îi pot prezenta variantele adecvate modelului său de business şi necesităţilor reale pe care le are. Profilul cel mai frecvent este cel al companiilor care nu externalizează întreaga infrastructură, ci optează pentru o externalizare parţială. În astfel de cazuri, consultanţii noştri, care sunt specializaţi pe tipuri de tehnologii şi aplicaţii, pot oferi un suport real în identificarea variantelor optime care să aducă clientului maximum de beneficii – atât economiile dorite, cât şi câştigurile de performanţă şi disponibilitate urmărite. În plus, clientul poate vizita centrul nostru de soluţii, în care am investit continuu în ultimii 8-9 ani, investiţia totală depăşind valoarea de 2 milioane de euro. În cadrul acestui centru, soluţiile Star Storage pot fi demonstrate, configurate şi testate de către clienţi cu date şi aplicaţii similare celor utilizate în cadrul organizaţiilor acestora. În plus, echipa noastră de specialişti are competenţe extinse, care nu se limitează doar la soluţiile software şi hardware din portofoliul Star Storage, astfel încât putem oferi un suport de calitate tuturor clienţilor care apelează la serviciile furnizate de Star Storage.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite