Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managed services te scapă de grija administrării IT-ului

28 Aprilie 2011



Una dintre componentele de bază ale oricărei companii este sistemul IT, esenţial pentru buna derulare a activităţii, indiferent de dimensiunea afacerii sau numărul de angajaţi. IT-ul reprezintă însă un mediu complex, care, pentru o derulare optimă, necesită, dincolo de investiţii în echipamente sau aplicaţii, şi un nivel ridicat de cunoştinţe şi competenţe. Acolo unde aceste competenţe nu există sau nu se doreşte angajarea unor resurse în acest scop, contractarea unor servicii de administrare din partea unor terţi este cea mai bună soluţie.

Chiar dacă în majoritatea cazurilor IT-ul este asociat cu servere, PC-uri şi imprimante, esenţa sistemului informatic o reprezintă datele şi modul de utilizare a acestora pe care se bazează activitatea unei companii. Administrarea sistemului IT implică operaţiuni constante de: întreţinere şi revizie hardware şi software pentru PC/imprimante/fax-uri, întreţinere reţea, administrare servere, back-up date, securitate şi monitorizare proactivă.


Gama de servicii poate fi mult mai diversificată, majoritatea furnizorilor oferind atât administrare completă a sistemului IT cât şi punctual, în funcţie de cerinţe. „Serviciile noastre de administrare sunt orientate, în general, pe trei direcţii: Managed Desktop, Managed Server şi Managed Network, pe care le putem administra integral sau co-administra, împreună cu echipa tehnică a organizaţiei-client. În realitate, fiecare business are nevoi diferite, iar noi ne concentrăm să acoperim într-o măsură cât mai mare aceste nevoi. Avem cazuri în care echipa IT a clientului escaladează către noi probleme pe care le întâlnesc şi pe care nu le-ar putea rezolva în timp util, lucrăm punctual pe proiecte sau putem oferi pur şi simplu consultanţă. În cele mai multe cazuri, preferăm să facem administrarea completă a reţelei, aceasta incluzând toate operaţiile care se petrec în infrastructura clientului, începând de la suport pentru utilizatorul final, monitorizare proactivă a serviciilor, mentenanţa, inventory, patch management, backup, vendor management etc.”, afirmă Liviu Bratu, CTO NewTech Consulting.



Liviu Bratu, CTO NewTech Consulting

Justificare


În lipsa acestor operaţiuni, sistemul IT nu va funcţiona eficient, utilizatorii nu vor putea beneficia de funcţionalităţi depline, iar activitatea companiei poate fi afectată. Pe de altă parte, toate aceste activităţi implică costuri, mai mici sau mai mari, în funcţie de dimensiunea organizaţiei şi complexitatea sistemului IT. În lipsa resurselor interne, multe companii preferă să contracteze servicii profesionale, accesând astfel punctual competenţe tehnice de top, pentru care nu ar fi justificată economic un contract permanent. O astfel de decizie este justificat atunci când:


• Administrarea sistemului pune presiune prea mare pe resursele IT proprii;
• Sistemul IT este prea restrâns pentru a angaja personal intern;
• Costurile cu personalul IT intern sunt prea ridicate;
• Calitatea operaţiunilor prestate de personalul intern e necorespunzătoare;
• Nu există intern competenţele necesare;
• Administrarea sistemului IT este prea consumatoare de timp pentru echipa internă.


„Toate companiile, indiferent de dimensiunea lor, au o infrastructură IT. Încheierea unui contract de administrare de sistem este vitală pentru orice companie, deoarece IT-ul este o activitate suport pentru fiecare departament. Nu este întotdeauna uşor să externalizezi un department IT. Decizia de externalizare trebuie corelată cu strategia de dezvoltare a companiei. Un astfel de contract de administrare de sistem se justifică pentru companiile care au deja un IT manager care urmăreşte desfăşurarea activităţilor IT. În majoritatea cazurilor în care nu există, este mai potrivită încheierea unui contract de outsourcing care are în plus şi partea de strategie şi consultanţă IT”, afirmă Florin Scarlat, Director General BitSolutions.



Florin Scarlat, Director General BitSolutions


Acces la resurse calificate


În mod real, un sistem informatic înglobează tehnologii diverse şi echipamente eterogene, ceea ce face dificilă dezvoltarea unor competenţe interne pentru toate situaţiile. Mai mult, în companiile mici dezvoltarea profesională a angajaţilor de la IT este limitată de infrastructura existentă şi de incidenţa redusă a anumitor activităţi. Contractarea unui serviciu extern ar putea oferi acestor companii acces la resurse calificate pe cele mai noi tehnologii şi competenţe.


„Menţinerea unei echipe IT in-house necesită buget petru recrutare, programe de retenţie şi programe de training pentru a ţine pasul cu tehnologiile. În plus, totdeauna apar întrebări cum ar fi: de câte persoane e nevoie şi cum să fie dimensionate operaţiunile pentru utilizarea optimă a resurselor? Colaborarea cu furnizori de managed services oferă, de regulă, răspunsul, deoarece aceştia au specialişti în diverse tehnologii şi pot asigura competenţele necesare la momentul potrivit”, consideră Alexandru Copândean, Business Development Manager Endava.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Razvan
Numele unei firme din cele intervievate este scris de 2 ori in doua moduri diferite. Orcicum nu am auzit de ei. :))
06 Mai 2011, 01:06:16
Gabriel Vasile
Am modificat numele, era scris gresit sub numele reprezentantului. Tks. Legat de partea a doua, pai ce ai vrea sa citeste doar despre lucruri de care stii deja? Si, oricum, cred ca nici despre Google multa lume nu auzise acum 10 ani :)
06 Mai 2011, 01:12:04