Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Strategia Orange România - Conquests 2015

31 Mai 2011



Deşi criza economică mondială a determinat mediul de afaceri să fie extrem de atent la costuri, Orange România a decis să facă un pas foarte important şi să investească între 500-600 de milioane de euro în modernizarea reţelei de voce, până în 2015. Planul de investiţii anunţat vine în urma lansării în România a unei noi semnături de brand, „today changes with Orange”, ce reflectă promisiunea companiei de a simplifica experienţa digitală a clienţilor.


Asumarea acestui angajament faţă de clienţi face parte din strategia France Telecom – Orange: Conquests 2015. Orange îşi propune să devină un „digital coach”, să ofere în continuare produse inovatoare, telefoane de ultimă generaţie şi asistenţă în utilizarea noilor tehnologii.


Un prim pas în această direcţie a fost lansarea în premieră pe piaţa românească a serviciului HD Voice şi anunţarea serviciului Extra Signal destinat mediului de business. Cu această ocazie, Orange România a oferit o surpriză bucureştenilor, prezentând o proiecţie 3D spectaculoasă pe clădirea Facultăţii de Arhitectură „Ion Mincu”.


110 milioane de euro vor fi investiţi în 2011

Prezentă în România din 1996, Orange România este liderul pieţei de telefonie mobilă, având, la 31 martie 2011, 10,3 milioane de clienţi, în scădere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut.


„Din nefericire, industria de telecomunicaţii din România a înregistrat o scădere care înseamnă 10% din valoarea de piaţă la nivel mondial, iar această scădere a fost una foarte bruscă. Anul trecut ne-am crescut valoarea de piaţă, am ajuns în prezent cu reţeaua de francize la 181 de puncte de vânzare, am investit un milion de euro în Academia de Vânzări pentru a instrui personalul nostru de vânzări şi al partenerilor noştri, am obţinut titlul de cel mai bun angajator din partea Best Jobs, în semn de recunoaştere a investiţiilor pe care Orange România le face în oameni, ne-am restructurat lanţul de aprovizionare şi am dezvoltat capabilităţi online pentru care am câştigat şi un premiu de a fi printre cei mai buni şase competitori online la nivel mondial. Vrem să investim între 500-600 de milioane de euro în România, pe o perioadă de cinci ani, şi 110 milioane de euro doar în acest an, sumă mai mare decât investiţiile Orange România în 2009 şi 2010 la un loc. Este angajamentul pe care ni-l luăm pentru a oferi cea mai bună experienţă clienţilor noştri în ceea ce priveşte reţeaua şi angajamentul nostru ca lider în dezvoltarea datelor mobile, care reprezintă prezentul şi viitorul industriei de telefonie mobilă. În acelaşi timp, punerea în aplicare şi planificarea acestei investiţii nu sunt independente de evoluţia climatului de afaceri, de evoluţia economică şi de schimbările care pot apărea la nivel de reglementări. Dar avem convingerea fermă că vom vedea şi rezultate pozitive în perioada următoare”, a declarat Thierry Millet, CEO Orange România.



Thierry Millet


În primele trei luni ale acestui an, compania a obţinut venituri în valoare de 222 de milioane de euro, în scădere cu 6% faţă de primul trimestru al anului 2010.


„În domeniul telecom, care este oricum un domeniu cu o concurenţă feroce, eroziunea veniturilor va continua şi în trimestrele următoare. Încă de la începutul crizei am dezvoltat o strategie elastică, adaptându-ne la condiţiile pieţei. Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute, că ne-am păstrat o bază solidă de abonaţi şi că Orange se menţine lider de piaţă”, a mai spus Thierry Millet, CEO Orange România.


Orange modernizează reţeaua în zona rurală

Proiectul de modernizare a reţelei din zonele rurale a început în acest an în Transilvania şi se va termina la sfârşitul anului 2012, investiţia totală numai în acest proiect fiind de aproximativ 100 de milioane de euro şi va consta în schimbarea tuturor elementelor de reţea din zonele respective.
Proiectul va continua în Moldova, Banat şi sudul ţării. Nu vor fi schimbate doar antenele GSM sau 3G din anumite zone ale ţării, ci şi infrastructura radio, sistemele de transmisiuni şi va fi extinsă reţeaua IT existentă. Orange România va lucra împreună cu partenerii Huawei, Cisco şi Alcatel, care vor oferi suport pentru implementarea tehnică. Viteza care va fi oferită clienţilor companiei încă de la început va fi de 14,4 Mbps.


„Obiectivul nostru principal rămâne acela de a oferi clienţilor noştri reţeaua de cea mai bună calitate. Vom face lucrul acesta prin creşterea acoperirii reţelei, prin creşterea vitezei serviciilor de date mobile şi, nu în ultimul rând, prin acordarea unei atenţii deosebite calităţii operaţionale a reţelei noastre. Suntem extrem de preocupaţi de adaptarea şi transformarea reţelei, astfel încât să putem să ţinem pasul cu implementarea simplă şi rapidă a noilor tehnologii, cum ar fi video streaming-ul sau LTE-ul. Suntem interesaţi să rămânem competitivi, în condiţiile în care traficul prin reţeaua noastră înregistrează creşteri continue. În acest sens, acordăm o atenţie deosebită costurilor şi ne concentrăm pe controlul acestora nu prin limitatea capacităţii în reţeaua noastră sau prin degradarea serviciilor pe care le oferim clienţilor, ci prin utilizarea la maxim a facilităţilor de optimizare oferite de noile tehnologii, precum şi prin optimizarea modelelor operaţionale. Aici aş vrea să dau un exemplu, şi anume posibilitatea de a împărţi infrastructura cu alţi operatori”, menţionează Mădălina Suceveanu, Chief Technology Officer Orange România.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite