Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Electrica Serv alege Private Cloud Computing

31 Mai 2011




Pasul următor al proiectului a constat în implementarea Microsoft System Center Operation Manager, platforma de monitorizare a sistemelor de operare, aplicaţii şi hypervisors care rulează pe serverele Electrica Serv, prin care au fost instalate şi integrate instrumentele de management System Center Virtual Machine Manager 2008 R2 Service Pack. Prin această operaţiune şi graţie dezvoltărilor ulterioare, Electrica Serv şi-a asigurat accesul rapid la un nivel superior de control şi monitorizare al serverelor fizice şi virtuale şi al aplicaţiilor care rulează pe acestea, având informaţii în timp real despre configuraţia şi nivelul de securitate al respectivelor maşini, dar şi asupra nivelului de disponibilitate şi performanţă al acestora. Ulterior, pentru a se asigura cerinţele de back-up şi recuperare a datelor, s-a implementat Microsoft System Center Data Protection Manager. Ultima etapă a proiectului a constat în instalarea componentei Self Service Portal din Microsoft System Center Virtual Machine Manager.


Beneficiile obţinute

Deşi dezvoltarea proiectului de Private Cloud Computing este încă într-o fază incipientă, Electrica Serv a obţinut într-un timp foarte scurt o primă serie de beneficii concrete în termeni de reducere a costurilor, creştere a disponibilităţii şi eficienţei operaţionale, precum şi îmbunătăţirea gradului de control al infrastructurii.


În urma proiectului de Private Cloud, Electrica Serv a atins un nivel superior de agilitate şi viteză de răspuns la schimbările şi provocările din piaţă, menţinând costurile la un nivel scăzut. „Proiectul de Private Cloud Computing iniţiat de Electrica Serv pe tehnologie Microsoft a creat premisele dezvoltării unei infrastructuri IT mult mai performante, fără blocajele lipsei resurselor financiare şi susţinute pe termen lung. În plus, ne oferă o extraordinară libertate în dezvoltarea ulterioară“, conchide Răzvan Pop, IT Manager Electrica Serv.


Mai mult, proiectul de Private Cloud Computing dezvoltat de Electrica Serv, alături de Microsoft România şi Maguay, oferă departamentului IT un grad superior de libertate în a crea noi dezvoltări.



Beneficii


• Reduceri de costuri - virtualizarea şi consolidarea au eliminat nevoia achiziţiei de noi servere fizice şi au redus costurile induse de funcţionarea şi întreţinerea acestora.
• Creşterea gradului de disponibilitate - existând resurse hardware disponibile fără costuri suplimentare, s-a putut asigura redundanţa necesară
• Ameliorarea eficienţei operaţionale - activitatea departamentului IT s-a simplificat foarte mult, odată cu introducerea tehnologiilor de virtualizare şi a primelor elemente de automatizare, rezultând câştiguri de timp importante.
• Îmbunătăţirea gradului de control asupra infrastructurii - accesarea serverului de monitorizare oferă toate datele centralizat.
• Creşterea vitezei de răspuns a Departamentului IT - Self Service Portal permite crearea, controlarea şi alocarea rapidă a resurselor pentru departamentele de dezvoltare şi testare.


---


Maguay a reusit să-şi dezvolte competenţele şi să livreze cu succes mai multe proiecte complexe de Private Cloud. Pe lângă experienţa deja deţinută pentru clasa de produse Microsoft System Center, cum ar fi Configuration Manager, Operation Manager, Virtual Machine Manager şi Data Protection Manager, Maguay şi-a dezvoltat competenţe pe soluţia de virtualizare Hyper-V şi pe soluţia de automatizare a proceselor IT Microsoft Self Service Portal.


Aceste solutii au fost implementate având la bază platforma de servere Maguay eXpertServers, servere ce pot face faţă exigenţelor unor organizatii de tip enterprise care doresc să îşi transforme infrastructura IT în conformitate cu cerinţele unor centre de date dinamice şi de înaltă eficienţă.
La sfârşitul unui astfel de proiect, clienţii vor avea un management centralizat al tuturor serverelor fizice şi virtuale, vor putea să monitorizeze atât serverele, cât şi aplicaţiile critice şi să ia măsuri proactive pentru preîntâmpinarea apariţiei unor incidente, vor putea face back-up fără întrerupere în funcţionare, atât serverelor fizice, cât şi celor virtuale, la nivelul sistemului de operare sau diverselor aplicaţii şi vor putea oferi utilizatorilor sau dezvoltatorilor un portal prin care vor putea să-şi rezerve resurse fără intervenţia departamentului IT.


O astfel de soluţie oferă organizaţiilor posibilitatea de a-şi folosi mult mai eficient resursele hardware, de a pune la dispozitie utilizatorilor diferite servicii, aplicaţii şi putere de procesare imediat ce aceştia au nevoie, de a face mari economii pe achiziţiile de hardware şi mai ales la nivelul costurilor de administrare, nu în ultimul rând de a asigura disponibilitatea în caz de dezastru la nivelul aplicaţiilor critice. Practic, departamentul IT se transformă dintr-un departament axat pe suport şi mentenanţă într-unul dinamic, ce poate răspunde imediat tuturor cerinţelor organizaţiei din care face parte.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite