Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Alexandru Andriescu, Preşedinte Provision IT Group: „Vom combina soluţiile de securitate, stocare şi virtualizare pentru a oferi clienţilor un maxim de eficienţă”

01 Iunie 2011




Alexandru Andriescu, Preşedinte Provision IT Group


2011 aduce noutăţi importante în strategia Provision Group. După reorganizarea din 2009-2010, începută odată cu numirea lui Iulian Medeleanu pe poziţia de CEO, compania a trecut acum la rafinarea modului de abordare a pieţei, ieşind în întâmpinarea clienţilor şi partenerilor cu un instrument online de informare şi analiză asupra soluţiilor de securitate, precum şi cu un Centru Tehnologic unde aceste soluţii vor putea fi văzute la lucru într-un mediu real. Alexandru Andriescu, Preşedinte Provision IT Group, ne-a relatat câteva dintre direcţiile acestei strategii într-un preambul al ediţiei 2011 a celui mai cunoscut eveniment de profil: Provision Security Days.


Cum evoluează business-ul Provision Group după schimbările de structură operate în 2009-2010?

Schimbările majore au fost în 2009 cand ne-am reorganizat la nivel de divizii. Business-ul merge în această direcţie: “data protection”, consultanţă, servicii profesionale şi centru de training, toate sunt în cadrul grupului, însă sub forma unor companii separate. Pe linia de Security/Distribuţie ne continuăm strategia începută în 2009 să fim cât mai aproape de parteneri şi de piaţă şi să construim împreună proiecte. Suntem un distribuitor care nu stă şi aşteaptă comenzi din partea partenerilor, ci împreună cu aceştia, construieşte proiecte pentru a genera „awareness” şi “need” pe diverse tehnologii. Această orientare este un element definitoriu pentru Provision.


Această orientare înseamnă că puneţi accentul mai mult pe tehnologii decât pe brand-uri?

Provision nu este o companie orientată către produse si branduri, ne dorim să avem în distribuţie cele mai bune produse pe segmentele pe care le reprezentăm, însă ne propunem să fim independenţi din punct de vedere tehnologic. Produsele există, noi adăugăm knowledge-ul necesar identificării şi construirii celei mai bune soluţii, iar partenerii serviciile de implementare necesare livrării proiectului către clienţii finali.


Deoarece majoritatea vendorilor pe care îi avem în portofoliu nu au reprezentanţă locală, trebuie să ne asumăm noi rolul de promovare a unor tehnologii, precum şi dezvoltarea business-ului la nivelul clientului final. Pe de altă parte, noi promovăm concepte şi mai puţin produse. Vendorii din domeniu sunt mulţi, iar produsele de securitate sunt şi mai multe multe. Fiecare produs are locul său în piaţă şi valoarea sa proprie, însă mai importante decât produsele sunt tehnologiile şi nevoile clienţilor. Noi ne-am propus să arătăm modul în care fiecare vendor a preluat o tehnologie de bază şi a împachetat-o într-un produs propriu. Important pentru mine este să poziţionăm corect tehnologiile şi produsele pe care le distribuim, astfel încât să ajutăm clienţii să găsească răspunsuri la întrebări. În acest sens, am lansat un nou site care să permită clienţilor identificarea tehnologiilor necesare rezolvării problemelor pe care le au şi, ulterior, a produselor potrivite. Întreaga piaţă de securitate se bazează pe aceleaşi principii, mai ales că inovaţiile nu au fost foarte numeroase în ultimii ani, de aceea pentru clienţi nu contează produsul, ci cum se aplică aceste principii pe situaţiile concrete existente în organizaţiile proprii.


Pe de altă parte, produsele în sine au nivele diferite de adresabilitate: de la SMB la Enterprise şi Service Provideri. Clienţii nu au competenţele şi, uneori, nici timpul necesare pentru a face diferenţa între zeci de tehnologii şi produse, însă Provision suplineşte aceste nevoie identificând soluţia potrivită, adică tehnologia de bază şi diferenţele dintre producători, iar ulterior, pe baza unui buget şi a unor cerinţe bine definite, să poată alege soluţia potrivită. Abordarea clienţilor este diferită: unii caută un produs pe baza unor standarde existente în cadrul organizaţiei, alţii au o problemă pentru care caută o soluţie etc.


Devine astfel consultanţa un element de bază al activităţii Provision?

Conceptul de valoare adăugată pe care îl promovăm se bazează pe consultanţă, dorim sa fim percepuţi ca un distribuitor care are competenţe şi nu doar mută cutiile. Departamentele de Profesional Services şi Training sunt elemente cheie ale acestei strategii. Mai mult, vom lansa un Tehnology Center, într-un spaţiu de 600 mp, în care vom putea testa şi evalua alături de beneficiari toate tehnologiile pe care le distribuim. Partenerii vor putea veni cu clienţii finali pentru a putea avea o imagine reală asupra tehnologiilor pe care doresc să le utilizeze. Scopul acestui Centru Tehnologic este să simuleze mediul existent la client şi să testeze tehnologiile de securitate în condiţii reale. Este un centru unic pe piaţa locală şi sperăm să crească nivelul de credibilitate pe care Provision îl are acum în piaţă. Prin acest centru, continuăm seria inovaţiilor pe care le-am adus tradiţional în piaţa locală de securitate şi prin care ne sprijinim clienţii şi partenerii pentru a creşte eficienţa utilizării soluţiilor de securitate şi a generării unor noi oportunităţi de afaceri. Închidem astfel un ciclu care începe cu site-ul ca un prim pas de informare şi la care adăugăm elemente de consultanţă, project management etc., scopul final fiind ca utilizatorii să obţină maxim de la produsele achiziţionate şi să dezvoltăm o relaţie pe termen lung.


Va aduce 2011 şi o extindere a portofoliului de produse?

Conceptele evoluează, iar prin „data protection”, în mod curent, Provision înţelege atât securitatea, cât şi stocarea datelor. Astfel, încercăm să aducem în portofoliu produse din zona de storage, dar şi de virtualizare, înţelegem valoarea acestei pieţe şi vom extinde competenţele în această direcţie. Apropierea dintre securitate şi storage a fost confirmată de achiziţiiile pe care unele companii, precum EMC spre exemplu, le-au făcut pe piaţa globală. Este un trend evident, la care Provision se alătură. La nivel de virtualizare, ne-am certificat deja pe tehnologiile VMware şi vom oferi partenerilor noştri astfel de soluţii, mai ales că produsele de securitate se integrează tot mai des cu mediul virtual. De această orientare vor beneficia atât partenerii nostri, care îşi vor putea extinde afacerile, cât şi clienţii, care vor putea beneficia de soluţii complexe şi complete dintr-o singură sursă. Vor avea atât soluţii pentru stocarea şi managementul datelor, cât şi pentru asigurarea nivelului optim de siguranţă a acestora, gestionând oarecum întreg ciclul de viaţă al informaţiilor, înclusiv la nivel de reţea. Complementar, vom oferi soluţii pentru accelerarea şi optimizarea traficului, extrem de importante pe fondul creşterii pieţei de cloud computing.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
maria
Provision este intr-adevar exact asa cum ne spune aici dl. Andriescu. Felicitari Provision si echipei sale, probabil unica prin calitatile si competentele sale, in piata aceasta.
01 Iunie 2011, 01:48:05