Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IT-ul sustine cresterea Rompetrol

11 Iunie 2005



Felix Enescu, Chief Information Officer Rompetrol, alaturi de serverele din Data CenterServiciile de suport IT ale grupului Rompetrol sunt organizate ca IT Shared Services, care presteaza servicii specifice pentru toate firmele grupului la costuri mult reduse. Implementarile folosesc aceleasi solutii replicate pentru fiecare firma din grup, cu mentenanta interna, consultanta externa fiind abordata extrem de punctual. Printre proiectele dezvoltate anul trecut la Petromidia se numara implementarea sistemului de control digital al fluxurilor tehnologice si constructia unui centru de comanda ultra modern. Rompetrol are in functiune un sistem automatizat pentru facilitarea de credit pentru combustibil disponibil persoanelor juridice denumit „Fill&Go“. Alimentarea se poate face pe baza cardurilor sau a unor inele care permit utilizatorilor sa achizitioneze combustibil fara a mai fi necesara oprirea la casierie, cu plata lunara. Compania se pregateste pentru lansarea acestor servicii dedicate si persoanelor fizice.


Implementari proprii,mentenanta interna


Implementarile folosesc aceleasi solutii replicate pentru fiecare firma din grup, in ultimii doi ani functioneaza cu propriile implementari si mentenanta interna. Toate serviciile de suport IT s-au grupat in IT Shared Services pentru toate firmele grupului. IT Shared Sevices (IT-SS) este unul dintre cei mai mari prestatori de servicii corporative centralizate de tehnologia informatiei din Romania. IT-SS cuprinde in toate locatiile peste 90 de oameni, angajati Rompetrol SA, care sunt certificati pe diferite specializari. Avantajele organizarii gen share services a departamentului IT sunt cresterea vitezei de reactie si imbunatatirea numarului de servicii si a calitatii lor pentru toate companiile grupului. Fiind unul dintre cele mai mari grupuri de firme private din Romania, costurile serviciilor IT sunt reduse la 1% din cifra de afaceri, comparativ cu 2,5% nivelul standard in industrie pe plan international.


Intre Rompetrol SA si firmele grupului exista contract pentru servicii, desi este vorba de furnizare de servicii interne in grup. Anul trecut au fost 3.600 de utilizatori de tehnologia informatiei in tot grupul Rompetrol. Utilizatorii din afara sistemului nu au alte drepturi decat pentru activitatea specifica, dar exista si exceptii clar stabilite pentru care cei care primesc drepturi suplimentare si au minime obligatii.


Consultanta externa in mod punctual


„Noi am apelat foarte putin la consultanti si extrem de punctual, pe nise foarte clare. Am avut sansa sa avem un sprijin puternic din partea managementului si sa avem in echipa oameni foarte buni, ceea ce ne-a permis sa facem multe lucruri fara sa folosim consultanta” ne-a precizat Felix Enescu, Chief Information Officer Rompetrol. Compania se considera a fi unul dintre cazurile relativ rare pe piata romaneasca care isi poate permite consultanta interna. „Realist vorbind, sunt de parere ca fiecare sa-si evalueze foarte clar si obiectiv capabilitatile, sa nu se supraaprecieze. Nu e o idee buna sa se renunte din start la consultanta, ci abia dupa ce si-au stabilit clar posibilitatile“


In proiectarea unui sistem se are in vedere tot ciclul de viata.


Din punct de vedere informatic, grupul este o combinatie interesanta pentru ca exista o standardizare in sensul utilizarii acelorasi aplicatii financiare pentru raportari, aceleasi infrastructuri sau tipuri de infrastructuri in toate locatiile. Pe de alta parte sunt un numar de firme diferite, cu bugete diferite, cu prioritati diferite, iar negocierea se face pentru mai multe firme. Datorita economiilor de scara obtinute este mult mai avantajos sa se foloseasca aceeasi configuratie, acelasi tip de server, etc. „Datorita modului de organizare si experientei capatate in timp in implementari, dar si in operarea lor, am invatat ca este foarte important sa proiectezi un sistem gandindu-te la tot ciclul lui de viata pentru ca, la un moment dat, pentru fiecare dolar pe care il cheltuiesti in implementare mai cheltuiesti cinci pentru ciclul lui de viata“, ne-a explicat coordonatorul IT al Rompetrol.


„Rompetrol a implementat solutia ERP Oracle in urma cu patru-cinci ani, ca o solutie indrazneata care a denotat viziune si incredere in cresterea grupului. „Diferenta intre solutii aflate pe acelasi nivel este minima, ceea ce este valabil si pentru ERP, si pentru PC-uri, daca nu discutam despre lucruri cu adevarat impinse la extrem. Puteam obtine acelasi efect si cu alte produse de tip ERP, diferentele sunt date de oamenii care implementeaza si modul in care se implementeaza vorbind global, atat din interior, cat si din exterior, plus suportul post implementare“, a subliniat Felix Enescu.


Mai multe firme din cadrul grupului Rompetrol sunt afectate de denominare. Compania coordoneaza tot proiectul, face testari proprii, insa anumite teste de performanta si alti pasi trebuie sa-i faca furnizorul ERP-ului.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite